D-vitamin mangel årsak til barnløshet?

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Etter å ha fått påvist mangel på vitamin D, begynte jeg å google litt rundt området.
Jeg har prøvd å bli gravid siden mars 2013, og mistet en gang nå i August.
Såvidt jeg vet har D vitamin aldri blitt sjekket hos meg, og har på en følelse av at dette har vært lavt ganske lenge!
Verdt å prøve :)

Fant litt interessant lesing, som jeg ikke var klar over:

Vitaminmangel. Lider du av jernmangel, kan det også være problematisk å bli gravid og du kan lettere miste. Har du et lavt nivå av D-vitamin er det heller ikke så lett gravid.
Et lavt D-vitamin nivå kan føre til manglende eggløsning og lave eggreserver. Hvis du har smurt deg med solkrem, så får du ikke i deg D-vitamin, og bør kanskje ta tilskudd.

Fler som ikke har tenkt på dette, og som sliter med å bli gravide uten å finne en klar årsak? :)

Så bra du fant ut dette! Jeg har påvist d vitamin mangel! Får dette på resept, men har aldri tatt meg bryet med å hente det ut! :P kanskje det er derfor spira ikke sitter!

Jeg fikk beskjed ifm med utredning av infertilitet, at jeg burde ta vitamin D. Men hun sa ikke noe om at det var relatert til å bli gravid, hun sa at alle burde ta vitamin D i høst/vintermånedene. Men er jo mulig at det er relatert til det :)
(Jeg har dog ikke noen vitaminmangel, så det er jo kanskje anderledes og da!) håper ihvetfall tilskuddet gjør at du føler deg bedre :)

Så bra du fant ut dette! Jeg har påvist d vitamin mangel! Får dette på resept, men har aldri tatt meg bryet med å hente det ut! :P kanskje det er derfor spira ikke sitter!

Ikke umulig ;)
Ville hentet de ut om jeg var deg!
At en så "liten" ting kan ha så stor påvirkning er helt utrolig.
Man skal visst ikke undervurdere tilskudd ser det ut som :D

Ikke umulig ;)
Ville hentet de ut om jeg var deg!
At en så "liten" ting kan ha så stor påvirkning er helt utrolig.
Man skal visst ikke undervurdere tilskudd ser det ut som :D
Ja! Skal ringe legen i dag! ;) ja, det er helt utrolig egentlig! Rart noen i det heletatt klarer å bli gravide! Hehe! :P

Ja! Skal ringe legen i dag! ;) ja, det er helt utrolig egentlig! Rart noen i det heletatt klarer å bli gravide! Hehe! :P

Ja ikke sant? :p hehe
Fikk liksom et større håp etter at jeg fant det ut da:D

Ja! :) håper det er det som skal til for begge to! ;) venter el om en uke, håper det holder hvis jeg begynner med D-vitaminer i dag! :)

Krysser fingrene for det. Blir spennende å se.
Min pp har vært rar denne gangen og vet ikke om jeg er 2 eller 8 dpo :p
Har ikke helt tro nå, siden jeg begynte med vitamin på onsdag, men blir spennende å se neste mnd :)

Ja! :) håper det er det som skal til for begge to! ;) venter el om en uke, håper det holder hvis jeg begynner med D-vitaminer i dag! :)

Har ikke helt tro nå, siden jeg begynte med vitamin på onsdag, men blir spennende å se neste mnd :)

Såpass ja! Det er jo litt forskjell på 2 og 8 dpo da! :P men håper spira sitter uansett! :) kan jo hende spira sitter nå når du minst forventer det! :)
Jeg kjenner jeg fikk litt mer trua på denne pp'n for min del nå værtfall! :D

Jeg fikk beskjed ifm med utredning av infertilitet, at jeg burde ta vitamin D. Men hun sa ikke noe om at det var relatert til å bli gravid, hun sa at alle burde ta vitamin D i høst/vintermånedene. Men er jo mulig at det er relatert til det :)
(Jeg har dog ikke noen vitaminmangel, så det er jo kanskje anderledes og da!) håper ihvetfall tilskuddet gjør at du føler deg bedre :)

Fikk ikke det heller jeg da :confused:
Hun nevnte jo ikke om det nå heller, så ikke sikkert hun er klar over at det kan ha en sammenheng.
Så nå håper jeg virkelig at det gjør en forandring er på både det ene og det andre :D kjenner jeg er glad jeg fant ut at det KAN være årsaken, at jeg fikk med prøvesvarene hjem og at jeg liker å google :p haha

Kan jo oppdatere og at jeg når er blitt gravid etter at jeg begynte på d vitaminer, og har en god følelse at det kommer til å gå bedre denne gangen :D

Så bra ;) gratulerer :) jeg skal be de ta vitamin prøver når jeg er hos gyn til utredning.
Kanskje dæ man må sjækk se før, ha plages sjøl sian mars i fjord.. bi lei og frustrert :/

Det er jo lett å sjekke, og lett å gjøre noe med, så det burde dere virkelig gjøre.
Skal jo ikke si 100% at det er derfor jeg er gravid nå siden jeg begynte på de noen dager etter befruktning, men har troa på at det kan hjelpe med at egget fester seg og at man ikke mister unødvendig også :)

Hva er symptomene på mangel?

Kan være så mangt, men f.eks:
Trøtt og sliten, apatisk, muskel og ledd smerter

Rett og slett følelsen av utbrenthet vil jeg vel egentlig si :)

Tenkte bare å oppdatere litt jeg! :) nå er det snart 2 uker siden jeg begynte med D-vitamin, å jeg spotter ikke lengre! :D :D har alltid spottet (friskt blod) etter el, men denne gangen har det ikke kommet noen ting! :D så enten var D-vitamin mangel årsaken til spottingen min eller så er det kanskje en spire på gang!? :D herregud så spennende! Er uansett kjempe glad for at jeg ikke har spottet enda! :)
Tenkte kanskje noen fant dette interessant! :P

Tenkte bare å oppdatere litt jeg! :) nå er det snart 2 uker siden jeg begynte med D-vitamin, å jeg spotter ikke lengre! :D :D har alltid spottet (friskt blod) etter el, men denne gangen har det ikke kommet noen ting! :D så enten var D-vitamin mangel årsaken til spottingen min eller så er det kanskje en spire på gang!? :D herregud så spennende! Er uansett kjempe glad for at jeg ikke har spottet enda! :)
Tenkte kanskje noen fant dette interessant! :P

Kanskje det er begge deler ;)
Jeg skal ihvertfall ALDRI undervurdere D-vitaminer igjen.
Jeg har blitt litt mer konsentrer etter jeg begynte på de, så de hjelper nok:)
Nå er jeg mer trøtt og sliten pga bøllefrø...

Kanskje det er begge deler ;)
Jeg skal ihvertfall ALDRI undervurdere D-vitaminer igjen.
Jeg har blitt litt mer konsentrer etter jeg begynte på de, så de hjelper nok:)
Nå er jeg mer trøtt og sliten pga bøllefrø...
Håper værtfall det er begge deler! :) har jo ikke akkurat fått mindre forhåpninger nå! :P kjenner fallhøyden blir stor om det ikke har klaffet denne gangen!
Virker som det er en liten babyboom her på FS nå å jeg vil gjerne være med!! :D
Hihi! Liker at bøllefrø holder seg der den skal være! ;)

Back
Topp