D KLØR.....

Tuttlå

Flørter med forumet
Så inni h..... over hele meg...har gjordt det de siste dagene spesielt på kvelden :-( Klør på halsen ned mot brystet,magen, lårene og overarmene. Har også fått litt utslett enkelte steder..noen som vet om det kan være svangerskapskløe ? (skal til legen om en uke så får høre da også)

Her klær magen og hendene... Klør meg masse på armene... Irriterende :P 

Jeg troooor svangerskapskløe hovedsaklig skal være i håndflatene og under føttene... Men du får høre med legen :D Går sikkert bra

Det kan klø over hele kroppen, og du kan få utslett. Det som kan hjelpe er å smøre med fuktighetskrem og klær som ikke e altfor trange. :)

Og viktig å få legen til å se på det, for kan være leveren som e påvirka av de høye hormonan. Venninna mi hadde d her når ho gikk gravid med gutten sin, og da måtte ho ta no blodprøva i slutten av svangerskapet, æ huske ikke om ho va mest plaga da eller om d va på slutten d kom d her. :)

Jeg klør veldig inni hendene, er så grusomt..Uansett hvor mye jeg klør blir det ikke noe bedre!!
Kan det være noe du reagerer på,som vaskemiddel eller noe?

Jeg har også fått kløe og det kommer frem utslett når jeg klør. Ser ut som små myggstikk og det kan dukke opp overalt på kroppen.Dro til legen og han sa det var elveblest :P
Det er visst en slags allergisk reaksjon, uten at vi vet hva jeg reagerer på. Har aldri vært allergisk mot noe i mitt liv, men...
Jeg vil ikke ta tabletter for det mens jeg er gravid, så jeg har fått resept på noe salve.

Tips: Hvis utslettene ikke vises tydelig hele tiden, ta bilde av det med mobilen din og vis legen det. Så får han se hvordan det ser ut når det er "ille"...

Høres ut som om det er en mulighet for det. Få legen til å ta en blodprøve av deg, hvis du har for høye leververdiger må du kanskje igang med medisiner. 
Jeg hadde sv.kløe sist og har så smått startet opp igjen nå kjenner jeg, så jeg satser på at legen tar en prøve til uka når jeg skal dit. Jeg har hatt sv.kløe helt fra guttungen var ca 35 uker i magen helt frem til jeg ble gravid igjen (altså 3 år med kløe!!!), da roet det seg, men nå er det igang igjen.
Man må ikke klø i endene og under føttene! 

klør til meg også.. må vel høre neste gang jeg er hos legen.

klør som besatt her hvertfall  det er ikke vaskemiddel, da jeg alt bruker allergivennlig/parfymefritt
Å ta bilde var jo lurt, for det er jo typisk at det ikke vises når man skal til legen :/ Nå har det seg sånn at jeg har rotet litt, det var visst tannlegen neste uke, og legen 7.mai....Likte ikke det da :( må jeg klø så mye helt frem til da så klikker jeg...

Back
Topp