Dør etter å fortelle!

Edm

Forelsket i forumet
Jeg har sååå lyst til å annonsere graviditet, da særlig på sosiale media. Vet ikke helt hvorfor jeg har fått denne trangen, men kan være fordi jeg så en perfekt spire på UL i går. Er bare 10 uker i morgen, men mange vet allerede. Noen som har tips? :p

Haha kjenner på det samme! Jeg skal på ul når jeg er 12 uker og 14, og da får jeg vite kjønn så da er det rett på Facebook :D

Jeg har sagt det til altfor mange - angrer litt, men det er så vanskelig når det egentlig er det eneste jeg vil snakke om. 10 uker imorgen og kun 2 uker til uke 12 - da orker jeg ikke holde det hemmelig mer!

Jeg har sagt det til altfor mange - angrer litt, men det er så vanskelig når det egentlig er det eneste jeg vil snakke om. 10 uker imorgen og kun 2 uker til uke 12 - da orker jeg ikke holde det hemmelig mer!

Synes det er så vanskelig å holde det hemmelig selv om det er 2 uker til den "magiske grensen". Jeg har jo sett at lille spire har det bra, jeg kan ikke gjøre noe fra eller til med to uker. Så sikkert derfor jeg har fått det for meg nå :p

Det er jo helt opp til deg (og faren til barnet ;)) når du velger å fortelle det til andre. 12 uker er jo ikke annet enn en anbefaling ifht at sjansen for å miste er større i ukene før. Er du klar for å dele det, og forberedt på at andre også får vite hvis dere skulle være så uheldige at noe skulle gå galt (Gud forby!!) så er det vel bare å "kjøre på"?! :happy: Gratulerer og lykke til med spredning av den gode nyheten.

Så fortell da
keg mistet og snakket med ei etterpå.. (hadde også mistet) hu sa det at det er ikke farlig å fortelle tidlig, nesten tvert imot! - skulle det da gå noe galt så har man så mange flere man kan snakke med og som støtter opp i en ellers vanskelig tid :D
Så mott tips! - vil du fortelle å annonsere på sosiale medier så gjør det

Synes det er så vanskelig å holde det hemmelig selv om det er 2 uker til den "magiske grensen". Jeg har jo sett at lille spire har det bra, jeg kan ikke gjøre noe fra eller til med to uker. Så sikkert derfor jeg har fått det for meg nå :p
Jeg skal på UL på mandag og det kan godt hende jeg bare annonserer graviditeten da om alt er bra. Har veldig lyst :)
Men jeg har tidligere mistet, og da hadde jeg sagt det til "alle". Syns det var vanskelig å måtte fortelle dem om SA, særlig de jeg ikke kjente så godt, Fx min 400 facebookvenner :) Men man må jo bare tro på at det nok skal gå bra.. :) og fortelle om den gode nyhet akkurat når det passer for en selv ;)

Sniker fra august.

Jeg har også akkurat samme dilemmaet. Er i dag 11+3 og siden jeg bor i en liten bygd så vil jeg gjerne fortelle nyheten selv enn at det skal svirre rundt som et rykte :p veit det allerede er flere som veit det uten at jeg har sagt noe til de. Vurderer sterkt å dele det på sosiale medier nå disse dager da jeg straks er 12 uker og jeg har både sett hjerte på tul og hørt det selv på egen doppler for noen dager siden. Troooor det skal en del til nå for at det går galt. Og skulle det det, gud forby, så får det bare så være. Ikke noe jeg får gjort med det da. Så jeg tenker, vil man fortelle, så fortell! ;)

Jeg fortalte det til min bestemor i går, så regner med hele familien vet det iløpet av helga :p

Jeg fortalte det til min bestemor i går, så regner med hele familien vet det iløpet av helga :p
Oooog, derfor har ikkje eg sagt noko til mi bestemor endå, då veit heile kommunen det dagen etter :P

Oooog, derfor har ikkje eg sagt noko til mi bestemor endå, då veit heile kommunen det dagen etter :P

Hehe, jeg valgte å fortelle henne det fordi sambo har avslørt seg til etpar sladderdamer fra hjembygda hans :p vil helst at familien skal høre det fra meg enn på bygda.. er 10+0 idag, så tenker det går greit :)

Vi har ikke fortalt noen andre enn et vennepar det (bestevenninna mi, og de venter smått kun noen mnd før oss)
Har på en måte lyst å rope ut til familien nå, men de har vært så negative til at vi ønsker et barn til så frister på en måte ikke. Likevel er jeg jo 11+4 nå og vil jo dele det med de!

Her er det kun ei vennine som vet det. Har mistet så mange ganger, men nå tror jeg egentlig at mange rundt oss har mistanke uansett ettersom jeg er så dårlig og datteren sier på skolen og rundt seg at "mamma kaster opp før jeg skal på skolen hver dag" :p men vet ikke om jeg vil annonsere på facebook. Tilsammen har både jeg og mannen over 2000 venner på facebook, så frister ikke.

Skjønner veldig godt at du vil fortelle, selv om det er tidlig! Jeg har selv "sprukket" og fortalt det et par ganger fordi det er så spennende! Men da jeg fikk en blødning, og sitter og venter på ultralyd for å se om alt er greit, så angrer jeg. Jeg trodde jeg ville dele det med mine nærmeste om jeg mistet, men nå er det fryktelig fælt at de "maser" om graviditeten uten at jeg lenger vet om jeg er gravid... Nevnte blødningen for en av de som visste, og de spør stadig hvordan det går, og skal trøste meg med at dette sikkert går fint. Jeg vil bare være i fred! Så tenk dere godt om, dere som vil fortelle tidlig. Man tror jo det går bra, men.. Poenget er at man kan oppleve det helt annerledes enn man trodde når man sitter midt oppi det..

Back
Topp