Døgnrytmen

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Begynner å se et mønster hos vesla. Fra morgenen og frem til kvelden er hun veldig rutine baby. Spise kose sove. 3 timers baby. Går nesten på klokkeslettet når hun blir trøtt etter mat. Legger henne ned og hun sovner tvert. Så kommer kvelden fra ca 19 og utover. Da klarer hun ikke å finne roen. Får mat og kos, blir trøtt, men ikke søren om hun skal sove. Ikke før 23-24 tiden, da slokner hun av utmattelse og sover 4-5 timer første økt på natten spiser og sover 3-4timer. Og så samme rutinene for dagen.

Hun gråter ikke på kvelden, men er sutrete og kavete. Skal holdes, være hos meg og helst ha puppen i munnen uten å suge. Litt slitsomt.

Tar gjerne imot idéer og tips.
 
Høres ut som min baby det der [emoji23] men hun gråter på kvelden da... har desverre ingen tips å komme med selv [emoji53]
 
Veldig vanlig med kveldsuro. Les evt om det på ammehjelpen :) Storesøster startet i 19-tida og roet seg rundt 23-24. Lillesøster starter i 17-tida og roer seg rundt 21-22. Her fungerer det å gå med henne i bæreselen så jeg går og går [emoji12]
 
Her har vi innført kveldsrutiner for en stund siden og det var nettopp fordi hun begynte å bli så sutrete og jeg tenkte at om hun klarte å finne roen å sove så ville det være bra for alle parter. Hun virket rett og slett trøtt og sliten av dagen. Så kl 19.30-ish trekker vi ned persienner og demper lys, hun får kveldsstell og gjerne et kort bad. Kos og pysj også får hun en flaske med morsmelk som jeg har pumpa tidligere samme dag.
Etter at hun har drukket opp den, om hun ikke har sovnet i armene mine, går vi på soverommet og legger oss i senga og hun får die seg i søvn. Legger henne i senga si når hun sover godt. Er kun inne for å sette i smokken om hun våkner etter det. Hun sover fra 21.30 til langt på natt. Både foreldrene og baby synes det er godt med rutinene og hun skjønner godt når det nærmer seg natt, det er jeg ikke i tvil om faktisk[emoji2]
Puh! Det ble langt.
 
Her har vi innført kveldsrutiner for en stund siden og det var nettopp fordi hun begynte å bli så sutrete og jeg tenkte at om hun klarte å finne roen å sove så ville det være bra for alle parter. Hun virket rett og slett trøtt og sliten av dagen. Så kl 19.30-ish trekker vi ned persienner og demper lys, hun får kveldsstell og gjerne et kort bad. Kos og pysj også får hun en flaske med morsmelk som jeg har pumpa tidligere samme dag.
Etter at hun har drukket opp den, om hun ikke har sovnet i armene mine, går vi på soverommet og legger oss i senga og hun får die seg i søvn. Legger henne i senga si når hun sover godt. Er kun inne for å sette i smokken om hun våkner etter det. Hun sover fra 21.30 til langt på natt. Både foreldrene og baby synes det er godt med rutinene og hun skjønner godt når det nærmer seg natt, det er jeg ikke i tvil om faktisk[emoji2]
Puh! Det ble langt.
Her har det blitt hylgråt hver gang jeg har prøvd det, har prøvd ganske mange ganger! Eneste som ikke har endt i hylgråt har vært bæreselen. Men i går gikk det endelig! Sovne ved puppen vil hun ikke, men hun sovnet i senga si etter 1,5 timer med lett uro. Håper vi kan fortsette i de baner for jeg er drittlei av å gå og gå hele kvelden!
 
Her har vi innført kveldsrutiner for en stund siden og det var nettopp fordi hun begynte å bli så sutrete og jeg tenkte at om hun klarte å finne roen å sove så ville det være bra for alle parter. Hun virket rett og slett trøtt og sliten av dagen. Så kl 19.30-ish trekker vi ned persienner og demper lys, hun får kveldsstell og gjerne et kort bad. Kos og pysj også får hun en flaske med morsmelk som jeg har pumpa tidligere samme dag.
Etter at hun har drukket opp den, om hun ikke har sovnet i armene mine, går vi på soverommet og legger oss i senga og hun får die seg i søvn. Legger henne i senga si når hun sover godt. Er kun inne for å sette i smokken om hun våkner etter det. Hun sover fra 21.30 til langt på natt. Både foreldrene og baby synes det er godt med rutinene og hun skjønner godt når det nærmer seg natt, det er jeg ikke i tvil om faktisk[emoji2]
Puh! Det ble langt.
Vi forsøker å ha noe rutiner i form av kveldstell. Men om hun sovner til puppen så våkner hun når hun må rape. Er nødt å rape da hun sluker masse luft og får lett luftknip. Om vi klarer rape henne uten at hun våkner så reagerer hun med en gang hun legges ned i seng eller vogn.

Men hørtes deilig ut med sånne rutiner.
 
Vi forsøker å ha noe rutiner i form av kveldstell. Men om hun sovner til puppen så våkner hun når hun må rape. Er nødt å rape da hun sluker masse luft og får lett luftknip. Om vi klarer rape henne uten at hun våkner så reagerer hun med en gang hun legges ned i seng eller vogn.

Men hørtes deilig ut med sånne rutiner.

Jeg raper henne flere ganger når hun får flaske og når hun ammer, men på slutten er hun så trøtt at hun egentlig bare sovner med puppen i munnen uten å spise[emoji85] Men ja, vet vi er heldige[emoji33] bank i bordet!
 
Her ammes det stort sett hver time til enogenhalv(bruker minimum 30min hver gang) frem til klokken 22.00 sover frem til 12.00/01.00 får pupp i 40min og sover til 04.00/05.00 og da er det amming til 22.00. Får i tillegg 2-3flasker med mme.

Skulle inderlig ønske at melkeproduksjonen tok seg opp så det hadde vært mulig og gjøre litt annet enn og amme...
 
Back
Topp