Døgnrytmen, hvordan er den?

Stine sin mamma

Forelsket i forumet
Jeg lurer på hvordan døgnrytmen til nurkene deres er???

Stine sover veldig variert fra natt til natt, og på dagtid er det en høneblund her og en høneblund der. Max 20 min hvis vi ikke er på trille tur. Hun henger på puppen min til stadighet og det begynner å miste litt av sjarmen sin det å amme. Jeg syns stortsett det er koselig, men når det blir sånn hele dagen blir jeg litt mettet.

Hvordan er det med dere andre??

Med første barnet gikk alt helt knirkefritt, derfor tenkte jeg at dette her skal ikke bli noe problem. Og, hadde Stine vært min førstefødte så hadde jeg ikke kunne sagt noe annet enn at hun er veldig snill - og det sier jeg i grunnen nå også,  men jeg klarer ikke å finne en god rytme......alt er bare ett stort virrvar. Med hun første, Jeanette heter hun, gikk alt av seg selv. Hun sov fra første natt, hun måtte nesten vekkes til hvert måltid og jeg hørte henne ikke gråte skikkelig før 3 mnd og da hadde hun tatt vaksine. Hun var (og er fremdeles) en engel smilte og plundret hele tiden mens hun var våken. Stine også, men er mye mer bestemt. Ikke noe galt i det, men det frustrerer moren litt For alt skulle jo gå SÅ lett, og så går det bare NESTEN så lett.....Vi har vært heldige for all del, men jeg lurer litt på hvordan dere andre har det......?

PS!! Er det forresten noen som har lagt merke til hvor flink jeg er blitt å bruke smileys?? For ikke å snakke om at jeg har fått til tickere......WOW!!!

Thea sovner ca 00-01 og sover stort sett til 05, får pupp også sover vi et par timer til! Det lengste vi har sovet er til 0930!! Så er det pupp igjen! Mens jeg dusjer ligger Thea i vippestolen og pludrer og titter på lyset. Så blir det en trilletur! Pleier da å gå 1-2 timer!! Thea sovner med engang! Når vi kommer hjem igjen sover Thea stort sett 2 timer til, så hun har da fått3-4 timer søvn! Og jeg har fått litt tid alene! På kvelden henger hun i puppen stort sett hele tiden, og små-sover mellompuppinga! Så i 21-22 tiden bader jeg henne og tar på pysj! Bruker litt tid på dette! Thea ligger uten bleie og pludrer og titter rundt seg en stund, mens vi "prater" sammen! Så får hun pupp og sovner ved puppen, lar henne sovne godt inn der før jeg legger henne i vugga!!

ORIGINAL: kjersti:)

Nytt nick[8|] Var det du som var louisa[8|]

Ja det var hun som var Louisa!! [:D]

Huff ja, det er den tiden for meg selv jeg savner litt. Stine sover så lite om gangen. Hun er veldig blid når hun er våken, men får liksom ikke helt roen når hun er våken.....men, det går seg vel til. Har hørt at puppingen ofte blir mer intens om kvelden. Pga melkeproduksjoen avtar litt om kvelden. Har merket det her også at Stine er mer klengete om kvelden. Jeg legger henne kl 22 og i natt sov hun frem til kl 0430!! Det kan jeg ikke klage på. Likevel, jeg ser frem til jeg får litt kveld også. Etter kl.22 er det for min del natt.....:-) Det tar på å være småbarnsmamma igjen. Men, jeg nyter det!!!!

For meg høres det ut som om dere har fått en grei rytme. Håper snart vi også kan finne en rytme som er OK!!

Natta går helt fint her. Vi har begynt å legge han litt tidligere, så i går var han i seng 21.30. Da sov han til 4, så fikk han mat. Deretter sov vi til kl 9.
Det er en rutine jeg håper han fortsetter med[:)]
Dagene kan være litt mer slitsomme. Tidlig på dagen sover han ofte 2-3 timer, men i fra kl 14-15 kan han være våken i timesvis. Hvis dagsformen hans er bra, kan han ligge på gulvet å kikke på kosedyra sine. Hvis ikke kan det bli mye skrik og skrål. Hvis han har en av skrike-dagene sine er det kun pupp eller gå tur som hjelper.[8D]
I dag vil han ikke helt roe seg, så nå har jeg satt på ANe Brun og Madrugada... Det virker jammen som han sovner[:D]

ORIGINAL: Stine's mamma
PS!! Er det forresten noen som har lagt merke til hvor flink jeg er blitt å bruke smileys?? For ikke å snakke om at jeg har fått til tickere......WOW!!!

Kjempeflink!!![:D]

Jonas er litt variabel og nå har "sloss" vi litt om natta da det eneste som er godt nok er å ligge inntil mamma om natta... Sover da kjempegodt og spiser 2 ganger ila natta. Rundt kl 02-03 og 05-06. Før la han seg rundt 21 etter å ha sovnet ved puppen. Går ofte greit nå også, men har blitt veldig vanskelig å roe han ned igjen etter det første måltidet på natta. Der han før sovnet ved puppen igjen så ligger han der med trill runde øyne, smil om munnen og prater.. Håpløs! [:D]

Står opp 0930-1000 avhengig av dagsformen. Han liker veldig godt å ligge og kose og spise i senga før vi står opp samt ligge oppå beina mine og se på lyset fra vinduene. Har blitt kjempesterk i nakken og ryggen av dette!

På dagen sover han en 3-4 timers lur fra ca 12-13. Prøver å få til 2 x lurer da han pleier å bli så grinete og sliten mot ettermiddagen da pappa kommer hjem. Særlig i 19-tida.

Spiser godt døgnet rundt, men er særlig ivrig om morgen.

Griner og skriker som en liten baby gjør, men er generellt en herlig og snill liten gutt! [:)]

Jeg har det veldig fint! Gruet meg litt til hvordan det skulle bli, for den eldste var en engel som baby! Trodde jeg hvertfall helt til jeg fikk denne jenta! (som foresten heter Maren, og ikke Runa som det står på tickeren... har vist ombestemt oss for noen dager siden [;)])
Maren sover fra 8 tiden på kvelden til ca23-24, da bader jeg henne, gir henne mat, og legger henne inn på soverommet. Der sover hun til den eldste våkner i 7-8 tiden på morningen! Hun har mange timer på dagen der hun er våken, da ligger hun for det meste og smiler[:D]. Bank i bordet! Vil ikke at denne rytmen skal forandre seg med det første!

Da har du vært ekstremt heldig med barna dine, og godt er det. Det er nok av de som sliter og det må være guffent. En går å gleder seg så mange måneder, prøver å gjøre alt det beste for barnet og likevel skriker de. Må være en forferdelig fortvilt situasjon. Heldigvis går det over, men når det står på må det være et sant mareritt.

Maren og Runa er begge veldig fine navn :-) Vi hadde lenge Maren som nr 1. Men, så endte vi opp med Stine noen uker før hun ble født. Og når hun kom så var det en liten Stine som ble født:-)

Hei [:)]

Talina legger seg i 21 tiden, og sover stort sett til kl 06:30 før hun får litt pupp for så og sove 1-2timer til. Da steller jeg henne og så skal hun igjen ha litt pupp. Så kan hun sitte oppe en stund før hun blir trøtt. Da er det ikke noen rutiner. Hun sover nesten aldri veldig lenge, bare litt nå og da. I dag sov hun 2 timer i strekk, og DET er bra![;)]
Deretter går det en del i pupp og småblunder. Når klokka nærmer seg 17 blir hun mer urolig. Skal ha mer mat, og trøtt, men vil ikke sove [&:] så da er hun stort sett mest på fanget mitt og koser seg. Jeg bader henne rundt klokka 20 og så får hun en flaske med NAN og er svært fornøyd, og da går det stort sett greit å legge henne kl 21.

..Så jeg håper jeg snart kan få en litt bedre rutine på dagen. Natten kan jeg jo ikke klage på [;)]

Dette ble litt langt, men men....[:)]

Back
Topp