døgnrytme

Vesle frøken

Blir kjent med forumet
hei
har deres små fått døgnrytme enda, her tror jeg det soves mer hvertfall sammenhengende på dagen enn på natta. Snuppa blir 3 uker på tirsd. og ammes nok hver 2. time på natt men på dagen vekker jeg henne etter 3,5-4t etter forrige måltid. Noen tips?? Står opp tidlig på morgenen 7-8 tida, og gjør vanlige gjøremål og er ute å farter, men synes ikke å ha noe innvirkning på snuppa.

Vi prøver nå å få i gang en døgnrytme her, er pokker meg ikke lett. Er jeg heldig så er han mye våken på kvelden, eller er mer sutring han driver med da, men de siste kveldene nå har jeg fått lagt han mellom kl.23 og 24 og da ligger han der uten noe sutring og sovner fort, og sover da til 3-4 tida. Får flaske da og kan fint legge han igjen og sove videre.

Prøver å få igang en rytme, men er ikke så lett[:)]
Har kveldsstell rundt kl 20/21 med amming etterpå. Snuppa våkner som oftest opp igjen i 22-tida og holder seg gjerne våken til rundt 23/24. Da koser pappan med henne mens jeg går kveldstur med hunden, dusjer eller gjør andre ting, før det blir ny amming og sjekk av bleie.
Vi prøver å legge oss samtidig som henne, for å få mest mulig sammenhengende søvn, så foreløpig har det fungert bra å legge henne i 24-tida[:)] Da sover hun og vi 6-7 timer i strekk før det er ny amming og bleieskift[:)]
Så sover vi gjerne noen timer til, så vi er sjeldent oppe før kl 10!

På dagtid så sover hun det hun vil.
Jeg vekker henne ikke, hverken på natta eller dagen for å gi mat, men hun får mat ganske raskt etter hun våkner. (På dagtid så går det lett 4 timer om hun sover, og hvis hun er våken, vil hun ha mat oftere)

ORIGINAL: babyensmamma

Hvordan får dere babyene til å sove i 6 timer? [8D]

Tror nok snuppa har veldig godt sovehjerte - akkurat som mamman sin[;)] Hihi, og blir like gretten som meg om hun blir vekket[8D]

Back
Topp