Døgnrytme??

snappi

Elsker forumet
Er det mange som har fått til fast døgnrytme på barna sine?? Jeg må ganske ofte gi mme i tillegg til amminga på kvelden, og det har han pleid å få i 21-tiden for det er da han "krever" å få det (blir ikke fornøyd med bare pupping..) og da sovner han jo i 22-tiden og våkner 04.. hadde vært greit å forskjøvet det 1-2timer så han sov hele natta, men det er kanskje for tidlig å vente at de skal ha fast døgnrytme???

Etter som jeg har forstått så er ingen dag lik så lenge nurket er under tre mnd, men det er ingenting som ikke tilsier at man kan lage faste morgen- og kveldsrutiner så tidlig som mulig..........

ingen faste døgnrytme enda.mange like dager men ikke slik at jeg kan si noe fast.

prøver å mate/legge ved ni tiden.og  gi mat før vi legger oss(vist hun våkner og vil ha.)slik at  det blir litt kvelds rutine.så får jeg se når hun slutter å våkne og vil ha mat på netten[8|]

Vi legger Mariell mellom 23.15 og 23.45 hver eneste kveld, og det har vi gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Stort sett sovner hun innen ca 15 min, men noen dager kan hun rote borti en time.

Her finnes det ingen rutiner. Emma sovner forskjellig fra kveld til kveld, tror ikke vi har hatt to dager på rad som har värt like. Den rutinen som har värt mest jevn her er at hun griner mye rundt kl. 23!! Prövde her en dag å legge henne kl. 21, men da gråt hun i grunn med jevne mellomrom frem til kl. 00.30.
Pröver å få på henne pysjamas til kl. 21, og så får hun mat og kos, og så pröver vi å legge henne. Noen ganger me hell, flere uten[:)]

Døgnrytmen her styres av amming hver 3. til 4. time dag og natt...

Back
Topp