Døgnrytme

Mirmir2611

Flørter med forumet
Jeg har en 12 uker gammel gutt som nekter å sove på nettene. De siste to ukene har han så og si stoppet å sove etter kl 7-8 på kvelden. Sovner han og jeg legger han ned så våkner han med en gang. Han sover maks 10 min. Føler jeg har prøvd alt. Legger ham før han blir for trøtt men det hjelper jo lite når han sover bare 10 min. Jo lengre tid det går jo mer trøtt blir han, men det virker som om han "lades opp" av 10 min blundene sine. Han sover ikke før 6-7 om morgenen. Da sover han et par timer, våkner og får mat og så sover han litt igjen. Føler morgenen og formiddagen har blitt "natta" hans. Vet ikke hvordan jeg skal klare å snu dette og få ham til å sove om natten :( setter pris på det om noen har noen tips eller triks! Fungerer ikke i hverdagen pga mangel på søvn. Sover maks 2-3 timer og det er som oftest ikke sammenhengende
 
Huff, høres ikke lett ut for hverken mor eller barn. :( Her er det pupp som gjelder når han skal legges for natten. Har han i senga ved siden av meg helt til han har sovet tungt en stund. Tar han så over i egen seng for det meste. Vet ikke om du ammer? Prøvd å legge deg sammen med han? Det tar en stund før de sover skikkelig tungt.
 
Huff, høres ikke lett ut for hverken mor eller barn. :( Her er det pupp som gjelder når han skal legges for natten. Har han i senga ved siden av meg helt til han har sovet tungt en stund. Tar han så over i egen seng for det meste. Vet ikke om du ammer? Prøvd å legge deg sammen med han? Det tar en stund før de sover skikkelig tungt.

Nei ammer ikke :( han pleide å sovne mens jeg ga han flaske før, men det er sjelden han gjør det nå. Har prøvd å legge meg med ham men hjelper ikke. Føler jeg går i veggen snart. Han sovna først klokken 7 i dag morges. Dvs han var våken fra 8 i går kveld med bare et par blunder på 5-10 min. Han er aktiv om natten og han både leker og ler. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre
 
Uff, føler med deg!!! Hatt en del sånne netter da jenta vår sleit med magen og det unner jeg ingen.

Prøvd å utsette legging på kvelden? Så han ikke får 10 minutters luren? Skjønner det kan være vanskelig da han plutselig kan bli overtrøtt.
 
Uff, føler med deg!!! Hatt en del sånne netter da jenta vår sleit med magen og det unner jeg ingen.

Prøvd å utsette legging på kvelden? Så han ikke får 10 minutters luren? Skjønner det kan være vanskelig da han plutselig kan bli overtrøtt.

Har prøvd å utsette legging, men har ingen rutiner. Prøver å få ham til å sove når jeg ser at han er trøtt, men det hjelper lite når han ikke sover mer enn 10 min. Sånn holder han på hele natten. Han har mange 10 minutters lurer i løpet av natten.
 
Skriver bare et par tanker til som jeg har. Har vært i litt samme situasjon tidligere, mye urolighet og gråt pga magen om kvelden. Semperdråper hjalp veldig her! Men din er kanskje bare overtrett og ikke har vondt?
Er han skikkelig mett før første legging?

Ellers våknet min mye av reflekser i armene. Prøvd å få armene under dynen og holde litt på sånn at de ikke spretter opp så han skvetter til?
 
Skriver bare et par tanker til som jeg har. Har vært i litt samme situasjon tidligere, mye urolighet og gråt pga magen om kvelden. Semperdråper hjalp veldig her! Men din er kanskje bare overtrett og ikke har vondt?
Er han skikkelig mett før første legging?

Ellers våknet min mye av reflekser i armene. Prøvd å få armene under dynen og holde litt på sånn at de ikke spretter opp så han skvetter til?

Han hadde mye problemer med magen før. Men nå har jeg skiftet til erstatning uten laktose og nå har han ingen problemer. Og ja han er skikkelig mett. Har merket at han våkner av reflekser i armene faktisk så jeg la han klokken 23:30 og "tullet" pleddet litt inn under ham så han ikke kan bevege seg så mye. Han sover fortsatt! Han drømmer mye og hører masse lyder fra ham men han sover så det er bra. Ser at armene hopper litt under pleddet. Så får håpe det hjelper og at han fortsetter å sove :)
 
Han hadde mye problemer med magen før. Men nå har jeg skiftet til erstatning uten laktose og nå har han ingen problemer. Og ja han er skikkelig mett. Har merket at han våkner av reflekser i armene faktisk så jeg la han klokken 23:30 og "tullet" pleddet litt inn under ham så han ikke kan bevege seg så mye. Han sover fortsatt! Han drømmer mye og hører masse lyder fra ham men han sover så det er bra. Ser at armene hopper litt under pleddet. Så får håpe det hjelper og at han fortsetter å sove :)
Så bra! Håper det fortsetter slik. :)
 
Back
Topp