Døgnrytme

muffinsdronningen

Glad i forumet
Når kan man håpe på litt døgnrytme fra den lille?
Synes det er litt slitsomt å legge han mellom 1-3 og så sove til langt på dag.....

hmmm, det kommer vel etterhvert. det som er viktig er å skille mellom natt og dag når de sover, altså sove på mørktrom om natten og i lyst rom om dagen. 

her ser det endelig ut til å løsne litt for nå har jeg fått sove i 2 netter på rad!! da ligger hun i vognbaggen i stuen eller ute på dagen og sengen om natten. 

når legger du hun da? og hvordan, noen rutiner?

muffinsdronningen skrev:
når legger du hun da? og hvordan, noen rutiner?

etter råd fra hs så vekker jeg hun hver 3time på dagtid og hver 2 time på ettermiddag/kveld (ammer hvergang jeg vekker hun). så legger vi oss i 12/01 tiden. hun får da tutt pga ellers så hadde hun hengt i puppen hele natten, men tutten detter ut etter kort tid, men da har hun i hvertfall roet seg og vi får alle sove :) 

Med mine 2 så la jeg bare merke til at de sovnet ved 21 tiden, da begynte jeg å legge de inn i sengen på soverommet, våknet de etter dette så ammet jeg de i sengen og la de tilbake igjen. Men jeg tror det var mellom 14 dager og 1.mnd da. Fram til det så har jeg pleid å ha de i sengen sammen med meg, og latt de sove i grind i stua til jeg har gått å lagt meg, det har funket fint her i hvertfall, rutinene kommer etterhvert. ;-)

Min er sulten hver 3 - 4 time hele døgnet, ingen faste søvnrutiner ennå annet enn at hun ligger i lyst rom på dag med lyd rundt, og i mørkt rom om natta. I går hadde hun lenger våkenperioder mellom mat og da sov hun i 5 timer i strekk fra 23 - 04 og så til 08.

Har time til hs i morgen men de er tatt ut i streik så den går nok ut.

Hørtes smart ut det rådet Ladyonheels har fått om å vekke hver 3 time og hver 2 time om ettermiddag/kveld. Kanskje vi får en litt lengre natt også hvis jeg prøver det, hvis det fungerer på mitt flaskebarn :)

Det er vel alt for tidlig å få rutiner når de er så små. Med min mellomste sønn husker jeg ting begynte å falle på plass da han var 2-3 måneder. Det er de som styrer enn så lenge, og vi må bare innrette oss så godt vi kan.

Lillemor ligger i vogna i stua til jeg legger meg, og så sover hun videre i senga si eller sammen med meg i vår seng (som oftest det siste ;-) Får mat et par ganger om natten.

Her har vi heller ingen rutiner enda.. men han sover i vugga om dagen, eller i vogna, og i sin egen seng om natten ( den står da inne på soverommet vårt). Og heldigvis sover han 4-5 timer i strekk om natten, før han våkner og er sulten :)  Men vi er som regel ikke i seng før i 12-1 tiden om natten.. :P

Back
Topp