Døgnrytme

Leelu

Elsker forumet
Så, hvordan er døgnrytmen til juli babyen deres nå?

Her har det vært litt endringer i det siste.

Hun har gått fra å sove 4 ganger på dagen, til tre, og nå nylig til to.

Jeg har fra og med i dag bestemt meg for at hun skal få frokost grøt om morningen, så "middag"/smaksprøver midt på dagen, og så grøt igjen til kvelds.

Hun legger seg nå mellom 18 og 19 (kommer an på hvor trøtt hun er) og våkner som regel kl 06 og vil starte dagen.

Her legger hun seg mellom 18 og 19 på kvelden, våkner og vil starte dagen i 8-9 tiden om morgenen, noen ganger slår hun til med å sove enda lengre.. Sover da i et strekk, uten oppvåkninger eller tull..

Har vanligvis en dupp på dagtid, da sover hun 2-3 timer... Hender en sjelden gang at hun trenger en lite dupp til, men sover da kun en halvtime...

Hun får grøt og litt mme til frokost, somregel en brødskive og vann til lunsj, så får hun middagsmat og vann til middag, og grøt og mme igjen til kvelds, når hun legger seg for natten.. Hun får ofte litt frukt ellernoe som mellommåltid, eller mer som kos, da hun elsker frukt..

Rutinene har vel vært ganske like hele tiden, men forandra seg litt for et par måneder siden, med at hun legger seg tidligere på kvelden, og bare sover en gang på dagtid...
Syns ihvertfall at vi har en veldig fin hverdag med de rutinene vi har

Lillesnuppa mi legges rundt 19, pluss minus 30 minutter. Sover som regel 2 dupper hver dag, en fra ca 9 til 11, og en fra ca 14.30 til 16-16.30. Styrer igrunnen dette her selv, vi har bare tilpasset oss. Ammer i senga når vi våkner i 7-8-tida på morgenen, også spiser hun grøt en liten time etterpå. Spise skive og frukt til lunsj i 11.30-tiden, middag og pupp i 14-tiden og kveldsgrøten i 18- tiden, og ammer rett før legging. Syns det er flott når vi har funnet en god rytme i hverdagen, er så mye lettere å finne på ting nå syns jeg 

Synes det høres ut som dere begge to har det litt bedre enn meg 
Pga. tenner har hun vært vanskelig i det siste, våkner hver time fra kl 19 til 23, og spiser fortsatt 2 måltider på natten. I tillegg er kl 6 veldig tidlig å starte dagen, og det er en kamp å få henne til å ta seg en lur på dagen, hun sover som regel bare 30 min, maks en time når hun sovner på dagen.

Her er det morran ca halv seks for tiden Hun sover to lurer på dagen, en fra ca 08.30 - 10 og en fra ca 13.30 -15. Kveld halv sju-sju. Hun vil fremdeles ha pupp på natten, har nylig fått kuttet det ned til to ganger så hun spiser ca 23.30 og 04.

Her legger snuppa seg 18-19tida.Våkner stort sett 07-08tida.
Soves to ganger på dagtid.
Melk og grøt frokost.begynt med litt brødskive til lunsj.
Middag,så grøt til kvelds.
.Frukt blir det også en del av

Her er det fortsatt tre lurer i løpet av dagen, men jeg lurer på om han snart bare vil sove to ganger. Nå sover han lenger hver gang og det blir liksom ikke tid til den siste halvtimen han pleier å sove på ettermiddagen om det fortsetter slik. Ellers så sovner han ca kl 19 på kvelden og våkner 5-6. Prøver å ikke ta han opp av sengen før kl 6, og den siste tiden har han ligget å småplundret og småsovet fra 5 til 6 :-) Jeg ammer morgen og kveld fortsatt, men han er nok mest interessert i kosen. Ellers er det grøt/brød til frokost, brød/grønnsaker og frukt til lunsj, middagsmat til middag og grøt til kvelds her. Synes ting begynner å falle på plass her nå :-)

Back
Topp