Døgnrytme! tips?

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hei! Jeg begynner på jobb igjen neste uke og mannen skal ta over skuta. Nathalie begynner i barnehagen 18.august, 1 måned før hun fyller året.

Vi må altså snu om døgnet hennes. Vi legger oss 23(ja jeg vet) og står opp som regel opp mellom 10.00- 12.00. Så sover hun igjen rundt 14-15 en times tid/1,5t og rundt 17-18.00 en times tid/1,5t.

Hun bør våkne i 08.00, hva bør jeg/vi gjøre? :) vekke hun tidligere, men gjøre det gradvis? Hvordan samle kviletid til en gang og ikke to ganger dagen? :)
 
Oi! Det var en veldig "sen" døgnrytme både på kveld og morgen. Har dere prøvd å legge henne tidligere ? Hvordan responderte hun evt på det?
 
Jeg ville bare våknet henne i 7-8 tiden på morgenen. Da blir hun nok trøtt sånn at hun må ha første hvil i 10-11tiden. Så andre hvil i 14-15 tiden. Og så prøvd å legge henne i 19-20 tiden igjen. Jeg hadde bare prøvd dette en dag for å se om det går. Går det ikke, og hun våkner igjen etter du har lagt henne for kvelden og er klar for å være våken frem til 23, hadde jeg kanskje prøvd å legge henne en halvtime tidligere hver 2.dag eller noe sånt.

Min erfaring er iallfall at dersom de våkner tidlig på mårran, så vil de etterhvert også være klare for senga tidlig på kvelden:)

Et tips er også å ha det helt mørkt på rommet når du legger henne tidlig på kvelden:)

Lykke til:)
 
Vi hadde akkurat lik døgnrytme bare for en liten stund siden!! :)
Jeg prøvde å stå opp tidligere, i håp om å snu litt på det. Redninger var egentlig at mamma hadde henne for første gang, så sovnet hun mye før og omtrent hele natten. Men jeg så fort bedring når jeg stod opp tidligere. Ville tatt det en halvtime før hver dag tror jeg. Og kanskje en halvtime før på kvelden og.

Så nå legger jeg henne ca20. Står opp ca7. Har sluttet å amme! Men hun har to hviler. :)
 
Jeg ville ogå bare startet med å stå opp tidligere og fulgt cirka rytme som Kine over foreslår :)
 
Hadde lagt henne 15 min tidligere hver dag og satt vekkerklokke på i samme rytme. For min egen del :p
 
Back
Topp