Døgnrytme *sniker*

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Har babyene grei døgnrytme? Mini er fem uker og tar ikke kvelden før halv tre tida hver natt. Blir jo helt koko av å holde på sånn i lengda, har to andre barn som skal følges opp også så kan ikke alltid sove når baby sover.
Har deres små begynt å justere døgnrytmen til litt mer normale tider?
Synes å huske de to andre tok kvelden mye før, og gradvis ned fra svarte natta til normale tider for små barn. Men husker ikke når de begynte å justere seg. Noen som kan gi meg litt lys i natt-tunnelen her? :P

Nå har a endelig sovna så prøver å bære henne inn på rommet så jeg kan joine den sovinga.... zzzzz :)

Vi er ikke helt på plass enda, men vi klarer å legge poden mellom 20-22 oftere enn at vi ikke gjør det. Vi tar kveldsstellet ved 7tiden nesten hver dag (det hender jo at noe kommer i veien) der vi bader, tar på pysj og gir d-dråper. Så er det amming og kos, da sovner han som regel på brystet mitt. Han finner svært sjelden søvnen alene, men det får være greit.
Når han har sovna bærer jeg han inn i sin seng og da sovner han som regel i 3-6t før neste måltid. Noen ganger våkner han fort, da tar pappan han så han ikke skal få snusen av melk og tro han er sulten :p
Det skjedde nesten over natta at vi kunne legge han så tidlig, fram til for et par uker siden var han gjerne våken til i 24tiden...
Har ingen fasitsvar annet enn å tviholde på de få rutinene en kan ha så tidlig og håpe man finner en grei løsning :)

Har en 2mnd gammel gutt her og vi har ikke hatt noen fast døgnrytme enda. Det var en periode døgnet var snudd helt på hodet, men heldigvis varte det kun kort tid. Nå har ikke vi gjort noe aktivt for å få på plass noen rutiner enda, da det ikke er noen problem for oss, men jeg merker at lillegull sakte men sikkert legger seg til bedre rutiner selv. Den siste uka har han sovnet greit i 22-tiden og sovet til morgningen/formiddagen, kun avbrutt av 1 - 2 amminger. Bortsett fra i natt da han nektet å sove før 03.00. Er spent på natta som kommer ;)

Har en 2mnd gammel gutt her og vi har ikke hatt noen fast døgnrytme enda. Det var en periode døgnet var snudd helt på hodet, men heldigvis varte det kun kort tid. Nå har ikke vi gjort noe aktivt for å få på plass noen rutiner enda, da det ikke er noen problem for oss, men jeg merker at lillegull sakte men sikkert legger seg til bedre rutiner selv. Den siste uka har han sovnet greit i 22-tiden og sovet til morgningen/formiddagen, kun avbrutt av 1 - 2 amminger. Bortsett fra i natt da han nektet å sove før 03.00. Er spent på natta som kommer ;)

Samme her, han bare plutselig en dag fant ut av legging selv :p veldig greit, selvom det ikke er hver kveld, noen kvelder holder han det gående uansett hvor Sent det er xD

Jenta vår er 10 uker og har hatt stabil døgnrytme i et par uker nå. I natt sov hun fra 23 til 09.30 uten matpause. Det er sjeldent vi ammer om natta nå. Får ikke til å legge henne tidlig, men så lenge hun sover når vi skal sove så er det greit. Det hender en kveld innimellom at hun styrer til 02- 03 men det hører heldigvis til sjeldenhetene. Var oftere før :)

Har babyene grei døgnrytme? Mini er fem uker og tar ikke kvelden før halv tre tida hver natt. Blir jo helt koko av å holde på sånn i lengda, har to andre barn som skal følges opp også så kan ikke alltid sove når baby sover.
Har deres små begynt å justere døgnrytmen til litt mer normale tider?
Synes å huske de to andre tok kvelden mye før, og gradvis ned fra svarte natta til normale tider for små barn. Men husker ikke når de begynte å justere seg. Noen som kan gi meg litt lys i natt-tunnelen her? :P

Nå har a endelig sovna så prøver å bære henne inn på rommet så jeg kan joine den sovinga.... zzzzz :)

Mini her var også slik, roet seg ikke før etter kl. 03.00!! Men her var det melkeallergi som var roten til det, så da jeg endret på kostholdet mitt endret ungen seg også:)
Kan jo være noe sånt også!? Eventuelt bare et nattrangel;)

Mini her var også slik, roet seg ikke før etter kl. 03.00!! Men her var det melkeallergi som var roten til det, så da jeg endret på kostholdet mitt endret ungen seg også:)
Kan jo være noe sånt også!? Eventuelt bare et nattrangel;)
Jeg tror det er natterangling, for hun er ikke så veldig urolig. Men holder absolutt utkikk etter melkeallergi, hun får mme da amminga gikk åt skogen. Og det er jo omtrent bare kumelkbasert å oppdrive som ikke koster en halv arm :/

Takk for svar jenter :) får bare ha tålmodighet og vente til det justerer seg selv. :)

Om det er noe trøst så er alt av døgnrytme kokko her! Urolige hele natta og sover fint lite. Og ja dagen ikke noe bedre desverre. Og med min første så sov hun hele natta. Så virkelig forskjell fra baby til baby

Om det er noe trøst så er alt av døgnrytme kokko her! Urolige hele natta og sover fint lite. Og ja dagen ikke noe bedre desverre. Og med min første så sov hun hele natta. Så virkelig forskjell fra baby til baby

Fortsatt ikke blitt bedre altså?:(

Fortsatt ikke blitt bedre altså?:(
Uff ser ikke slik ut :( gir opp snart! Og spiser det jeg vil om fortsatt samme regla om en uke. Hvor lang tid før merket du bedring? Jeg tar noe. Semper dråper også... Som jeg er usikker på om ødelegger alt. Legen mente ikke det... Men inneholder vår egen naturlige melkesyre bakterier.

Merket stor forandring etter bare 2 dager på melkefri diett!:) skal på sykehuset over nyttår for å få 'diagnosen', slik at vi får erstatningen på blå resept:) veldig deilig å bli trodd/hørt med en gang!!
Utrolig kjedelig at du ikke finner roten til det vonde hos frøkna:(
Huff, har ordentlig vondt av deg - vet hvor slitsomt det er:(

Merket stor forandring etter bare 2 dager på melkefri diett!:) skal på sykehuset over nyttår for å få 'diagnosen', slik at vi får erstatningen på blå resept:) veldig deilig å bli trodd/hørt med en gang!!
Utrolig kjedelig at du ikke finner roten til det vonde hos frøkna:(
Huff, har ordentlig vondt av deg - vet hvor slitsomt det er:(
Oi såpass ja!!! Ja da så :) men godt å få et svar på plagene og at det hjalp :) godt at det ordner seg og at dere fikk hjelp så raskt. men gir du bare mme? For da forstår jeg at det tok to dager :) men jeg kun en flaske med mme og resten ammer

6 uker begynte frøkna å ta natt. Gått fra natt i 2 tida til kl 22 i går :) håper trenden holder seg :)

Uff ser ikke slik ut :( gir opp snart! Og spiser det jeg vil om fortsatt samme regla om en uke. Hvor lang tid før merket du bedring? Jeg tar noe. Semper dråper også... Som jeg er usikker på om ødelegger alt. Legen mente ikke det... Men inneholder vår egen naturlige melkesyre bakterier.

Ops.. Les over;)

Min var sånn til han var 6 uker gammel. Startet å sove rund kl 04:00, men jeg fant ut at han hadde reaksjon for melkeprodukter, sjokolade og egg. Når jeg sluttet med det så fikk vi normal rytme. Legges mellon 19-21. Han våkner for mat 2-3 ganger per natt og dag starter alt fra 9-11. Men nå er han 2 måneder så there is a hope! ;)

Oi såpass ja!!! Ja da så :) men godt å få et svar på plagene og at det hjalp :) godt at det ordner seg og at dere fikk hjelp så raskt. men gir du bare mme? For da forstår jeg at det tok to dager :) men jeg kun en flaske med mme og resten ammer

Gir kun morsmelk:) men jeg hadde jo kun smør og ost i kostholdet mitt som var av melkeprodukter! Har brukt laktosefri melk, fløte osv før jeg begynte på en helt melkefri diett:)

Back
Topp