Døgnrytme i magen og på utsiden?

solidarisk

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2019
Så nærmer meg uke 28 (på tirsdag!) og har sett video på kjennliv.no at man skal begynne å følge med på babyens døgnrytme.

Har jo kjent liv hver dag i ukesvis, men har ikke gjort noen tanker på hvem av barna som er våkne når, så nå har jeg begynt å følge litt med.

Her er gutten nederst og han er våken på kvelden og natta, men ganske rolig på dagtid, men han sparker jo da også..

Og jenta som er øverst er helt motsatt. På dagtid er hun i full vigør, mens på kvelds og nattestid er hun ganske så stille.

Jeg har bare med noen få anledninger kjent begge to, men som regel er det kun 1.

Hvordan blir dette når de kommer ut?? Er det håp om at de blir litt mer samkjørte? ;-)
 
Hehe, jeg har tenkt det samme[emoji23] her er det omvendt, gutten nederst som holder liv hele dagen lang. Mens hu snuppa øverst har fest på kveld/natt og morgen[emoji85]
 
Når de er i magen, er det mørkt hele tiden, og de blir bysset i søvn av mors bevegelser.
Når de kommer ut påvirkes de av lyset, og av melatoninet i melken, samt omgivelsenes rytme.
Det blir noe helt annet når de kommer ut. :)
 
Mine har vært like inni magen som på utsiden! Helt fantastisk :D de sov om natten i magen, og har hatt god døgnrytme fra de ble født, og har det fremdeles nå etter snart 4 mnd.
Ganske utrolig at de sov i magen om natta for jeg var oppe og tissa ca 10 gonger pr natt :p de var VELDIG aktive på kvelden da, og det var har de vært her også iform av kveldsuro. Me Det gav seg ved 2.5-3 mnd :) ❤️ ❤️
 
Jeg kjenner jo ingenting enda (10+6), men er veldig spent på dette. Med førstemann var rytmen HELT identisk fra innsiden av magen til utsiden. Så jeg håper i så fall tvillingene kan finne samme rytmen etter hvert i magen. :p
 
Mine har vært like inni magen som på utsiden! Helt fantastisk :D de sov om natten i magen, og har hatt god døgnrytme fra de ble født, og har det fremdeles nå etter snart 4 mnd.
Ganske utrolig at de sov i magen om natta for jeg var oppe og tissa ca 10 gonger pr natt :p de var VELDIG aktive på kvelden da, og det var har de vært her også iform av kveldsuro. Me Det gav seg ved 2.5-3 mnd :) ❤️ ❤️

Det er godt å høre, bortsett fra kveldsuro..

Men jeg håper jeg får snudd en av dem her da når de kommer ut, gutten er nå aktiv hver gang jeg legger meg ned. Er jo koselig, men litt slitsomt også, og tror jo det bare blir verre på utsiden.

Denne helga tror jeg de også har hatt kickboxingfest på magesekken min for har vært kjempekvalm og hatt sure oppstøt hele helgen. 10 uker til med det her, jeg får lyst til å gråte :hungover::yuck:
 
Jeg kjenner jo ingenting enda (10+6), men er veldig spent på dette. Med førstemann var rytmen HELT identisk fra innsiden av magen til utsiden. Så jeg håper i så fall tvillingene kan finne samme rytmen etter hvert i magen. :p

Hehe, det er det beste. Her er en av dem utrolig mye mer aktiv enn den andre. Men kan være at gutten ligger litt foran (hele magen rister nå når han sparker), mens jenta må jeg holde på magen for å kjenne at hun sparker..

Mannen skal ta meg med på kjøretur etter middag, så kanskje jeg slipper sure oppstøt hele ettermiddagen.. De sover som regel når jeg er i bevegelse, må vel forberede meg på mye byssing og trilleturer når de kommer ut. Heldigvis tar mannen 2 mnd perm etter de er født.

Men har nettopp vært ute og gått 1 time, så da får vi prøve bilen.
 
Hehe, det er det beste. Her er en av dem utrolig mye mer aktiv enn den andre. Men kan være at gutten ligger litt foran (hele magen rister nå når han sparker), mens jenta må jeg holde på magen for å kjenne at hun sparker..

Mannen skal ta meg med på kjøretur etter middag, så kanskje jeg slipper sure oppstøt hele ettermiddagen.. De sover som regel når jeg er i bevegelse, må vel forberede meg på mye byssing og trilleturer når de kommer ut. Heldigvis tar mannen 2 mnd perm etter de er født.

Men har nettopp vært ute og gått 1 time, så da får vi prøve bilen.

Hihi... Kan bli spennende om du har "vendt" dem til bevegelse allerede i magen ja. :hilarious: Kommer til å bli i toppform av trilling du. :D

Det blir spennende å se om dine har samme rytme eller ikke, og om de er/blir samkjørte eller ikke. :) Og kanskje de viser seg å sove lett som en plett bare du legger dem ned. :p
 
Jeg satt/lå på sofaen/seng omtrent hele tiden de siste mnd. av svangerskapet, Så mine var IKKE vant til bevegelse :p Har heller ikke byssa dem, eller trilla tur for at de skal sove osv. Og de har hele tiden funnet roen uten at vi må styre på. Så glad at jeg var en latsabb i svangerskapet :hilarious:
Har også bedt folk om å ikke bysse dem. Gjorde dette med mitt forrige barn også, og han ble også flink å finne roen selv. Kan si jeg brant meg på bysse/trille-biten med min første :arghh::arghh:
 
Hehe. Ja, jeg håper jo de kan sove for seg selv..

Men denne helga har jeg vært ganske sengeliggende og merker plagene på kroppen mye mer enn hvis jeg beveger meg litt.

Jeg tilbringer jo mesteparten av tiden i horisontalen, og blir vel ikke bedre nå som jeg blir 100% sykemeldt etter denne uka.. Er jo enda nesten 3 mnd til termin!

Er jo mine første og sikkert mine siste også så jeg blir nok å bysse og dulle masse på de ;-)
 
Nå som jeg er 29 uker på vei, så har de begynt å få ganske lik døgnrytme. Utrolig koselig når begge to er våkne på samme tid :Heartred:Heartblue
 
Nå som jeg er 29 uker på vei, så har de begynt å få ganske lik døgnrytme. Utrolig koselig når begge to er våkne på samme tid :Heartred:Heartblue

Åh. Så herlig. :Heartred Og kanskje lovende tegn også. :knegg:
 
Back
Topp