Døgnrutiner i forhold til spising og soving?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hvordan er deres?

Våre var ganske greie.... men pga tannfrembrudd er nå alt helt på tur. Og han har mye vondt, men lurer og på om vi kanskje venter for kort/lenge mellom soving. Noen netter sover han lite og dermed bedre på dagen som igjen, mulig går utover natten. Vanskelig å holde alt på stell. Så hvordan ligger det ann hos dere nå?

Vi er ca. her. Alle klokkesletta vipper mellom første og siste på hvert punkt. Og lurer på om jeg bør få til noe helt fast(med bare litt slingringsmonn)

06/07.30 Våkner. Får evt en flaske/litt å knaske på og drikke.
07.30/08.30: Frokost
- Før soving en flaske.
09.30/10.00: Sove i vogna, normalt halvannen time.
11.30/12.00 Lunch
-Flaske før soving (flasker kutter han ut innimellom selv med å nekte)
13.30/14.00 Sove i vogna, normalt 45-60min.
Våkner normalt 15.. eller jeg vekker han 15.15
15.30/15.45 Middag
17.30 Litt kveldsmat
-evt flaske før legging
18/18.30 I seng

Nå som han er så sliten er han bare våken 2.5 timer før han vil sove og sovner relativt raskt i vogna. Kan være våken i 3 timer, men da blir lurene forskjøvet. Og det blir for kort mellom siste lur og legging. Virker ikke som han er klar for å slå lurene sammen enda.

Dere da?

Det er ganske likt sånn det er hos oss:)

07.00/08.00: Våkner, får da pupp enten i senga med meg eller i god stolen på rommet hennes. Må kutte ut denne nå da jeg begynner å jobbe i morgen, så pappa'n må enten gi flaske eller gi frokost med en gang de står opp.
08.00/08.30: Frokost, ca 30-45 min etter vi har stått opp. Spiser da ca 1/2 - 1 brødskive + ca 120 ml velling.
09.30-10.30: Dupp i vogna. Får da pupp før duppen, men blir nå flaske. Sover fra 0,5-1,5 time.
11.00/12.00: Lunsj.
14.00/15.00: Dupp i vogna. Får pupp før duppen. men blir også flaske må. Sover fra 0,5-1,5 timer, men om hun sov kort dupp tidligere sover hun gjerne litt lenger nå, og motsatt.
15.00/16.00: Middag.
ca 17.00: Litt pupp som mellom måltid, gjerne etter litt frukt.
18:30: Begynner kveldsrutinen med kveldsmat. Så stell eller bad. Og så får hun ca 120 ml velling på fanget før vi går opp, og så pupp ved senga og natta ca 19.00/19.30.

Hun viser tydelig at hun er trøtt etter ca 2 timer, men kan holde ut i 3 timer om det er noe som skjer. Men etter siste duppen, klarer hun seg gjerne 4-5 timer før hun er trøtt for natta.
Her er hun ikke klar for kun 1 dupp enda, så må nok ha sine 2 dupper en stund til:)
Men varigheten på duppene kan variere litt da, hun kan plutselig sove i 2 timer, mens andre dager sover hun kun en halvtime på begge duppene.

Hun er også oppe flere ganger om natta enda (3-6). Vi driver med puppeavvenning, men hun sliter veldig med det... Så blir mye skrik og hun er urolig:( Håper det går seg til snart...

Føler med deg. Virkelig. 
Guttungen har fått flaske siden han var 6 uker. Og han hadde en uke i sommer han bare ville ha vann 2-3 netter. Så i august når han nå sov en natt igjennom med kun vann igjen, sa jeg stopp og sluttet å gi han melk og det gikk glatt. I motsetning til storesøster vi hadde flere skrikenetter og pappan måtte ta den værste avvenninga... ho følte at flaska var en "pupp" og forholdet til flaska var spesiellt.. og ho krevde flaske av meg og forbandt det med meg.. som di jente forbinder pupp med deg. Det er slitsomt ja.

Han våkner alt fra halv syv til halv ni, dette varierer veldig så er det frokost (grøt, sviskemos og vann) så er han gjerne våken til rundt 11-12, får litt brødskive og yoghurt før han legger seg i vogna + en flaske, å da sover han to-tre timer, så er det middag (det vi spiser + dessert, frukt, yoghurt o.l) så er det mye leking, drømmehagen, besøk for å få tiden til å gå, så er det kveldstell og mat (grøt og sviskemos) så er det natt rundt 19 :-) Da får han en flaske før han sovner. Av og til må han ha en flaske på ettermiddagen også når han er våken :-) sover natten gjennom, av og til opp å gi smokk.

06.00 Pupp og sover videre
07.00-08.00 står opp, grøt og vann
Ca 10.00 pupp og sove 1-2 timer
Ca 12.30 skive/frukt/yoghurt og vann
Ca 15.00 Pupp og sove 1 time
Ca 16.00 Middag og vann
Ca 18.30 Grøt og vann
Ca 19.00 Pupp og natta

:)

Back
Topp