Døgnkvalme *trenger tips*

081317

Forelsket i forumet
Kan dere gi meg deres beste tips mot kvalme?
Alt eg spiser kommer i retur :( Sliten å lei!
Har prøvd å spise med en gang eg står opp/ligger i sengen, det resulterer i verdens kjappeste levering i bhg for eg vil bare hjem å legge meg ved doen igjen.... Så, spiser ikke med en gang eg står opp..... Orker ikke tanken på mat!

Klarer å få i meg Pepsi Max, that's it... Så trenge tiiiiips, takk:)

Huff,jeg vet hvordan det er!
Dessverre så finnes det ikke noen hestekur mot dette...
Det beste er som du sikkert vet å spise lite og ofte. 
Morgenen er verst ettersom man er helt tom etter natten. Så det å komme i gang er og blir vanskelig.
Jeg spiser det jeg har lyst på,om det finnes... I dag klarte jeg f eks en halv skive med brunost til frokost. Må la den synke en times tid før jeg er klar for turen til bhg med snuppa.
Prøvd kalde fiskeboller? (!!) Av en eller annen grunn er det noe som svært ofte går ned her.
Men det er viktig å sitte helt i ro en stund etter en har spist og la maten synke,ellers kommer den i reur.
Også kan man til en viss grad kontrollere brekningene og unngå at en spyr,hehe. Jeg brekker meg veldig ofte men svelger liksom unna :D 
Ellers har du jo Postafen, om dette stadig er like ille.... Fikk det utskrevet selv,men har ikke turt å ta det :P

Har du prøvd og lage deg smoothie av frukt slik at den er syrlig f.eks, jeg har gjort det de siste tre dagene, gjør at jeg får i meg noe næring, alt som er syrlig på smak er godt syntes jeg. Iallefall for kvalmen, gjør den mindre ille. I starten da jeg var mest kvalm fungerte kaldt vann og modne appelsiner. Tror du må prøve deg frem slik at du finner det som du syntes er ok og spise. Håper ting retter seg etterhvert! God bedring.

eneste som funker her er å ikke bli sulten!

eneste som funker her er å ikke bli sulten!

Jeg har funnet ut at mat som er litt nøytralt på lukt funker best. Salt potetgull har også gått greit...men har ikke vært like plaget som deg. Riktig god bedring!!

jo du -en ting til. Morgenen har vært verst, rett etter jeg har stått opp. Fant ut at det gikk mye bedre dersom jeg fikk i meg noen kjeks og litt å drikke FØR jeg stod opp:)

Uff, ikke noe gøy å ha det sånn... Skulle ønske jeg hadde masse gode tips, men det eneste som har hjulpet her er å sove masse, ikke stresse, og drikke litt juice eller noe annet som får opp blodsukkeret litt (ikke pepsi max, altså) i det jeg våkner/står opp. Så fort jeg må tidlig opp eller stresser blir jeg veldig dårlig.

Håper du snart blir bedre!

Mitt beste tips: postafen og/eller afipran! Kom deg til legen og få noe mot kvalmen! Ble selv innlagt i tre dager for en uke siden pga dehydrering og underernæring.. For å komme meg gjennom et svangerskap må jeg ty til tabletter de første 17-20 ukene..

Back
Topp