Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen mennesker blir aldri en del av samfunnet og de burde vi bare bli kvitt for å si det slik.
Mennesker som misbruker barn gang på gang, terrorister osv.
I noen få tilfeller. Det skulle ikke vært en alminnelig lov. Men én lov som kunne trekkes frem i enkelt tilfeller
Det største problemet som du ser ofte i dødsstraffer i USA. er at de dreper uskyldige mennesker i mange tilfeller. Derfor kan ikke loven være alminnelig tilgjengelig for dommere.Dette tenker jeg og... Om samme person har voldtatt og missbrukt flere barn ved flere anledninger og ikke bedrer seg ved "vanlig" fengselstraff, eller ved massedrapp... Skjerpede omstendigheter vil jeg si. En slags unntakslov... Ta ABB som eksempel, det sies at han pga psykisk status og graden av det han har gjort aldi vil komme ut av fengsel, men tenk alle de pengene det koster staten? De kunne heller gitt han sprøyta og bygget skoler og eldresenter for pengene etter min mening.
Det største problemet som du ser ofte i dødsstraffer i USA. er at de dreper uskyldige mennesker i mange tilfeller. Derfor kan ikke loven være alminnelig tilgjengelig for dommere.
Den må kun være i praksis når det ikke finnes noen tvil og da mener jeg tatt på fersken på en VELDIG gråv forbrytelse.
Sånn tenker jeg også. Synes d blir for lettvint straff også,da slipper de jo å sitte "resten av livet" på ei celle,slipper å ha dårlig samvittighet og alt d der...Den syns jeg er vanskelig. For jeg har helt klart tenkt at enkelte bare burde vært tatt livet av (ABB feks), i stedet for at de skal koste samfunnet såååå mye penger. Men samtidig tenker jeg at er man så mye bedre selv enn den dødsdømte når man går inn pg tar livet til en person? Også er det slike ting som tenk om den dødsdømte faktisk ikke er skyldig. Så jeg sliter litt med å si at jeg er for dødsstraff, selv om jeg i enkelte tilfeller er for det allikavel. Rotete innlegg, men håper det ble forståelig.