Dødsfall i familien - fri?

Prox

Gift med forumet
Jeg er tilkallingsvikar, vært det i 4-5mnd.. Idag døde en liten engel i familien min og det er utrolig tungt, jeg dro hjem fra jobb idag..
Jeg lurer på om noen vet om jeg har rett på en dag fri?
Blir hardt å være på jobb..

Det er regler på hvor lenge du skal ha vært ansatt og hvor lenge du sammenhengende har jobbet for å få betalt for oppsatte vikarvakter med sm eller egenmelding. Hør med sjefen din.

Når jeg mistet mormoren min fikk jeg permisjon med lønn. Men jeg hadde da vært fast ansatt i mange år...

Hos oss skal du ha vært ansatt i 4 uker for å kunne bruke egenmelding. Tror 2 mnd for velferdspermisjon. Du må nesten høre med sjefen din. Jeg kondolerer så mye!

Jeg er tilkallingsvikar, vært det i 4-5mnd.. Idag døde en liten engel i familien min og det er utrolig tungt, jeg dro hjem fra jobb idag..
Jeg lurer på om noen vet om jeg har rett på en dag fri?
Blir hardt å være på jobb..
Hvis du får fri er det mest sannsynlig uten lønn.

Som vikar har man rett på å bruke egenmelding med betaling om vakten er avtalt så eller så lang tid i forveien (2 uker?) Mener jeg. Men er ikke sikker. Hør med sjefen din.

Kondolerer.

Dette blir vel ikke egenmelding, men velferdspermisjon. Spørs hva du har i tariffavtalen din og i personalreglementet der du jobber.

Trist med den lille engelen :(

Når jeg gikk bare løse vakter som vikar og søsteren min døde, så fikk jeg beskjed om å få meg sykemelding slik at jeg fikk penger de dagene jeg var borte. Jeg jobber i kommunen.

Utrolig trist med den lille engelen:(

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Man har rett til fri uansett hvor lenge man har vært ansatt, ved dødsfall i familien- men varierer fra sted til sted om du får lønn den dagen.. Kondolerer :-(

Kondolerer

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Kondolerer :(

Ved dødsfall i nær familie, skal du få aktiv "sykemelding"/permisjon. Jeg vet ikke hvordan dette er med lønning.
Ved begravelse av noen som helst slag, har du rett på dagspermisjon.

Beklager sorgen, TS. Vanvittig trist..

Back
Topp