Dødsfall, arv, felles barn og særkullsbarn?!?

*Kula*

Elsker forumet
Hvordan er egentlig reglene rundt dette ? Om ene parten går bort, og den parten har eget barn, å
Sammtidig har barn med den som sitter igjen. Hvordan blir det i forhold til arv og oppgjør ? Må den som sitter igjen betale ut det "private" barnet. Å hvordan fordeles dette egentlig ? Er det forskjell på om de er gift eller samboere ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Felles barn arver dere mens det andre barnet arver sin biologiske forelder. Hvis mannen din går bort vil han sitt barn arve han siden dette barnet er livsarving. Jeg mener dere må ha en skriftlig avtale om at du skal sitte i uskiftet bo for at det andre barnet ikke har krav på sin del av arven med en gang. Uskiftet bo vil jo si at arv vil ikke bli utdelt før du dør eller velger det selv. Penger og personlig eiendeler blir vel delt med engang:) dette er som sagt noe jeg tror, men er ikke sikker

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Er ingen ekspert på området, men mener at om man har felles barn kan man sitte i uskiftet bo, mens særkullsbarn har rett til å få ut sin arv med en gang.

Slenger på et spm jeg: Dersom jeg eller mannen skulle dø, og vi har begge umyndige særkullsbarn..hva skjer med arven deres? hvem formynder den?

Blir vel overformynderiet som tar vare på arven til umyndige særkullsbarn.
Jeg har felles barn med samboer og kan sitte i uskifta bo med det ene barnet, men må dele med hans særkullsbarn om han dør først. Om jeg dør først kan han sitte i uskifta bo med begge jentene siden han er far til begge :)

Back
Topp