Dødsangst

Gudle i magen

Elsker forumet
No skal eg åpne meg litt opp for dere jenter/damer.

For 2 år siden fekk eg dødsangst[:(] å nå etter eg fekk Nicklas er eg livredd for å ikkje våkne igjen[:(][:(]
Noen kvelder kan eg legge meg fint og alt er som vanli.
Noen kvelder ligger dei fæle tankene i håve om ikkje å våkne igjen. Å då bygge tankane mine seg opp[&o] for eksempel om eg er sjuk so kan hode mitt vri seg om slik at eg trur det verste at eg har kreft[&o][&o][&o].
Det er såå slitsomt å ha det slikt[&o] Har gått til psykolog men hu dama var det ingen hjelp i[&o]
Fekk noen tab mot uro. So eg tok en sånn tab når angsten kom, men neste dag so var hode mitt tomt liksom[:-] hadde ingenting å snakke om. Var liksom bare tom for tanker å alt. so eg sa til hu at eg ikkje ville ha dei ekkle tab. Ikkje noe morro å ikkje kunne snakke med noen neste dag pga du er tom i hode pga dei tab årk[:'(].

So da sitter eg her i dag med min flotte sambo som hjelper å snakke med meg når eg får det slikt.

Er det flere som har det slikt? veit ikkje heilt kor eg vil med dette innlegge men følte berre for å sei det!

åsso en ting til eg har dysleksi i skriving[8D] so beklager skrivefeil å slikt.

Prøvd å få en annen psykolog? Mange opplever at de må innom et par før de finner den som virkelig hjelper deg.

Men uff, det må være helt forferdelig å ha det slik[&o] Aldri hatt noe særlig dødsangst.. Bare annen angst så vet hvor fælt det er å ha angst. Men så flott at du har samboeren din der da. Masse klemmer til deg.[:)]

ORIGINAL: lnie

Prøvd å få en annen psykolog? Mange opplever at de må innom et par før de finner den som virkelig hjelper deg.

Men uff, det må være helt forferdelig å ha det slik[&o] Aldri hatt noe særlig dødsangst.. Bare annen angst så vet hvor fælt det er å ha angst. Men så flott at du har samboeren din der da. Masse klemmer til deg.[:)]

nai eg har ikkje prøvd noen andre pga eg har så vanskeligt for å åpne meg når eg sitter der med fremmande person foran meg å der skal eg snakke ut[&o] blir bare helt stum å lyst å gjemme meg i et hjørne. For eksempel hu spørr ja ka trenger du hjelp til. So er det vanskeligt å fortelle ka eg trenger hjelp til når eg ikkje skjønner selv korffor eg har det slikt[&o][&o]

huff nai det er ikkje noe gøy lnie[&o] takk for klemmene dine[:D]

Har ikke dødsangst selv, men angst for å gjøre endel ting. (Dra alene med mini på butikken, kjøre bil alene med mini, gå tur alene med mini, for å miste kontrollen/få panikkangstanfall foran folk osv...)
Du må huske, at selv om hun du har snakket med ikke kunne hjelpe deg, så er det stor mulighet for at noen andre kan! OG en annen medisin kan virke mye bedre for deg enn den du har prøvd[:)]
En bruker uendelig mye energi og tid på å gå å tenke sånn.
Jeg forteller alle jeg er sammen med hvordan jeg har det (uten å greie ut og beklage meg) sånn at de vet hvorfor jeg er som jeg er, og jeg syns det hjelper. Dette også mye for at folk ikke kan se det på meg...Gidder ikke gå og holde det skjult, og det er utrolig mange som sliter med en eller annen form for angst!!! Vi er jo helt normale mennesker, akkurat som alle andre. Bare at vi må få hjelp til å få snudd tankene våre, det er vanskelig å greie på egenhånd!
Håper du prøver å få deg en ny psykolog, sånn at du kan få det bedre! Og bare send en pm om du vil[:)]

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det må være å ha det sånn,for det høres innmari slitsomt ut,men jeg synes du iallefall er sterk som tør å snakke om det!
Stolt av deg jeg!!

Sender deg masse klemmer!!!!!!!!!!!!!!

Uff, det hørtes veldig slitsomt ut. Håper du får ordentlig hjelp snart. Klem!

Veit korleis du har det... Eg hadde dødsangst i maaaaange år.Er et helvete rett og slett. Men eg har det ikkje lenger, ikkje på samme måte.
Men få deg en ny psykolog!

veit akkurat hvordadn du har det.[:(] hatt det i mange år jeg også, men ble værre etter at simen kom til. Bare å sende en pm om du vil snakke.[:)] *klem til deg*[:)]

Stor klem til deg.Du er en sterk jente som tør å stå frem om angsten din.Jeg vet ikke hvordan det er men kan bare tenke meg hvor forferdelig det må være[:o]Jeg ville prøvd å funnet meg en annen psykolog og prøve å få til noe der.[:)]

Uff det høres utrolig slitsomt ut å ha det sånn, kan virkelig ikke sette meg inn i situasjonen din. Men som de andre sier er det nok lurt å få seg en ny psykolog. Sender deg mange klemmer og håper du får hjelpen du trenger veldig snart.

Kanskje det kan gjøre det litt enklere å komme til en ny psykolog hvis du skriver ned litt om hvordan du har det og kanskje noe om hvordan tidligere behandling har fungert/ikke fungert? Da kan du ta deg god tid sånn at du får forklart det på en bedre måte enn når du sitter der med en fremmed person foran deg.

Jammen vennen da <3
Du har leeenge igjen..
Skal ikke slite med slikt du :(

ORIGINAL: Villemo26

Veit korleis du har det... Eg hadde dødsangst i maaaaange år.Er et helvete rett og slett. Men eg har det ikkje lenger, ikkje på samme måte.
Men få deg en ny psykolog!

off ja det er fæle greier[&o]

ORIGINAL: Pogo

Kanskje det kan gjøre det litt enklere å komme til en ny psykolog hvis du skriver ned litt om hvordan du har det og kanskje noe om hvordan tidligere behandling har fungert/ikke fungert? Da kan du ta deg god tid sånn at du får forklart det på en bedre måte enn når du sitter der med en fremmed person foran deg.

ja du har en go ide der[:D] tusen takk[:D]

ORIGINAL: *ZimZum*

veit akkurat hvordadn du har det.[:(] hatt det i mange år jeg også, men ble værre etter at simen kom til. Bare å sende en pm om du vil snakke.[:)] *klem til deg*[:)]

off det er noe dritt[&o] takk fordet[:D]

ORIGINAL: drun

Har ikke dødsangst selv, men angst for å gjøre endel ting. (Dra alene med mini på butikken, kjøre bil alene med mini, gå tur alene med mini, for å miste kontrollen/få panikkangstanfall foran folk osv...)
Du må huske, at selv om hun du har snakket med ikke kunne hjelpe deg, så er det stor mulighet for at noen andre kan! OG en annen medisin kan virke mye bedre for deg enn den du har prøvd[:)]
En bruker uendelig mye energi og tid på å gå å tenke sånn.
Jeg forteller alle jeg er sammen med hvordan jeg har det (uten å greie ut og beklage meg) sånn at de vet hvorfor jeg er som jeg er, og jeg syns det hjelper. Dette også mye for at folk ikke kan se det på meg...Gidder ikke gå og holde det skjult, og det er utrolig mange som sliter med en eller annen form for angst!!! Vi er jo helt normale mennesker, akkurat som alle andre. Bare at vi må få hjelp til å få snudd tankene våre, det er vanskelig å greie på egenhånd!
Håper du prøver å få deg en ny psykolog, sånn at du kan få det bedre! Og bare send en pm om du vil[:)]

huff høyre slitsomt ut det du har og [&o] tusen takk[:D]

Tusen takk alle sammen for gode ord å råd[:D][:D] dere er en sann støtte[:D] gla eg har dere[:D][:D][:D]

Back
Topp