Dårlige svømmere=mindre medisinkostnader?

lilleprøvefrø

Andre møte med forumet
Vi har vert prøvere i to år og har ventet på prøverør forsøk i et år. Skal til forsamtale på Haukeland 5januar. Har vert hos gynekolog og jeg er helt frisk. Mannen har nedsatt sædkvalitet og vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn på egenhånd. Jeg lurer på hvordan det blir med medisiner når jeg er helt frisk? Har regelmessige sykluser og eggløsning.

Vi har vert prøvere i to år og har ventet på prøverør forsøk i et år. Skal til forsamtale på Haukeland 5januar. Har vert hos gynekolog og jeg er helt frisk. Mannen har nedsatt sædkvalitet og vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn på egenhånd. Jeg lurer på hvordan det blir med medisiner når jeg er helt frisk? Har regelmessige sykluser og eggløsning.
Medisiner ifht stimulering er lik alle andre par som ska ha forsøk. Lik i den forstand at alle kvinner som skal ha egguttak må stimuleres med medisiner, men det finnes forskjellige typer medisiner og det gis forskjellige doser, så det vil derfor variere i pris. Det korte svaret på ditt spørsmål er at du må stimuleres uansett ja :) :)

Er ikke nødvendigvis slik at det blir lavere medisinkostnader nei.

Det er mange faktorer som spiller inn. Kort eller langt regime, hvilke medisiner, hvor stor dose med mer. Og det blir opp til legen å vurdere.

:)

Sånn var det hos oss og. Tror vi brukte 8000-9000 på medisiner om jeg husker riktig :/ dyrt er det nok uansett.

Det utgjør ikke noe forskjell om det "bare" er hans svømmere og du er frisk. Hadde et håp om det selv, men det er akkurat samme prosedyre de bruker. Ruger på første forsøk ICSI nå og vi tippet allrede over 15000,-

Vi brukte 8500,- på første forsøk, og i vårt tilfelle har jeg endometriose og han noe nedsatt sædkvalitet.
Så ble vi gravide på det forsøket også da.

:)

Som de andre sier så har det lite å si ift kostnader under forsøk dessverre, men en stor fordel er at det sies å være lettere å oppnå graviditet når nedsatt sædkvalitet er eneste årsak. Vi var i samme båt og er nå 30 uker på vei med et icsimirakel:-) Lykke til med forsøk!

Back
Topp