Forresten, hvilken flaske var det du sa at dere bruker? Har en Medela Calma, det er gjerne best for å sikre at hun vil ha pupp igjen senere?Kan du ikke gi mm på flaske istedenfor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Forresten, hvilken flaske var det du sa at dere bruker? Har en Medela Calma, det er gjerne best for å sikre at hun vil ha pupp igjen senere?Kan du ikke gi mm på flaske istedenfor?
Forresten, hvilken flaske var det du sa at dere bruker? Har en Medela Calma, det er gjerne best for å sikre at hun vil ha pupp igjen senere?
Ja, det ble langsom flaskematingmetoden isted. Prøvde først Calma-flasken men den må vi visst øve litt med, for den var ikke så populær..Les om sakte flaskemating på ammehjelpen. Det er teknikken som er viktigere enn hvilken flaske du bruker.
120 ml er jo bra mye melk det!
Jeg pumper bare en gang i døgnet, siden jeg pumper til neo, og det gjør jeg på formiddagen. Dobbeltpumper somregel og samlet ca en drøy dl ser jeg på som god fangst.
Så bra! Det hjelper jo godt på. Tenkte på en sånn sterilisator, men det føles litt unødvendig også. Jeg håper jo at jeg slipper dette så lenge...
Savnet kosen allerede jeg, så jeg la henne til etter pumpingen bare så hun kunne stimulere og samtidig få i seg noen dråper![]()
Virker bedre for henne med flaske ja. Hun slipper jo å jobbe like mye, noe som sikkert er bra for henne når hun er syk. Sprayen fikk jeg mannen til å hente ut isted, så nå går det som det suserDu får ta det rolig hjemme til hun er mindre tett. De puster jo gjennom nesa når de spiser fra både pupp og flaske så kan være håpløst... Men lettere med flaske da. Vi dryppa med saltvann og mm før og mellom hver amming i en periode.
Hmm, synd du ikke fikk vurdering av tungebåndet. Som sagt ville jeg bedt om vurdering av ØNH. Litt rart at hun hadde fin vektoppgang i starten så man vet jo aldri om det er noe annet, men absolutt bra å ev få det utelukket. Typisk fokus på å gi flaske/mme...
Mente legen at forkjølelse kunne være årsak til dårlig vektoppgang? Det et vel ikke uvanlig når de små er syk at de har dårlig matlyst.
Veldig positivt at du får ut greit ved pumpingom det blir vanskelig å pumpe etterhvert kan du be om oxotosin-nesespray.
Uff, dette er tungtIkke bare pumping, vasking og koking. Men det å få i henne melken tar opp mot 45 min! Hun suger ikke effektivt på flaskesmokken, bare sutter og svelger innimellom. Mister vakumet ofte og får i seg masse luft
![]()
Vi har to forskjellige. En liten Aventflaske, men den sliter hun med å få munnen tett nok rundt. Og en antikolikk MAMflaske som har litt flatere sutt. Den drikker hun bedre av, men glipper likevel ofte. Sikkert minste størrelse på begge. Kan jo prøve med større hull i smokkenPrøv en annen flaske da? Jeg synes som sagt at avent natural er godHvis du kjøper sånn lita flaske (120 ml) så er det str 0 på smokken - altså bare ett hull. Dette gjør at hun ikke venner seg på at det kommer masse melk i flaska i motsetning til puppen. VI har fortsatt ikke byttet på frøkna (dette er 0 mnd.. kommer ny smokk fra 1-2 mnd) fordi jeg har gitt pupp ved siden av til nå. Men hun drikker fint av den, så ikke noe stress å bytte enda her
![]()
Virker bedre for henne med flaske ja. Hun slipper jo å jobbe like mye, noe som sikkert er bra for henne når hun er syk. Sprayen fikk jeg mannen til å hente ut isted, så nå går det som det suser
Jeg skal ringe min egen lege i morgen og prøve å få en henvisning til dr. Nordahl som skal være veldig kompetent på klipping av tungebånd.
Barnelegen mente at min manglende melkemengde var grunnen til den dårlige vektøkningen. Nå viser det seg jo at jeg har melk, men det er ikke sikkert hun har fått i seg nok likevel hvis hun sliter med tungebåndet. Hun har jo hatt dårlig vektøkning i to-tre uker før hun ble syk, så noe er det. De første ukene spiste hun jo hele tiden og tok puppen mot alt, uansett om hun var sulten eller ei. Det endret seg i takt med utviklingen hennes og plutselig begynte hun å "si ifra" at hun ikke ville ligge ved puppen hele tiden lenger.
Det var selvfølgelig den eneste jeg ikke kjøpteHva med dr. Brown høy tynn flaske? Datteren min klarte ingen andre enn den. Fått tak i lege?![]()
Typisk.Det var selvfølgelig den eneste jeg ikke kjøpteHar prøvd stort sett alle de andre merkene nå...
Hun tar alle flaskene heldigvis. Problemet er hvordan hun suger og at hun får i seg så mye luft. Hver gang hun mister vakumet så svelger hun luft. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det er tungebåndet som er synderen. Det er akkurat det samme med alle typer flasker. Jeg tror gjerne den dårlige formen hennes i går gjorde til at hun sugde så dårlig. Virker som hun suger litt bedre i dagTypisk.hvis dere har skikkelige flaskeproblemer kan du jo mate med sprøyte eller kopp (medela har noen smarte matekoppet) kanskje? Håper virkelig hun tar til seg næring godt nå. Ikke noe godt for dere å ha det sånn.
Og utrolig sære barneleger. Har de tatt en titt på tungen i det hele tatt?
Uff, dette er tungtIkke bare pumping, vasking og koking. Men det å få i henne melken tar opp mot 45 min! Hun suger ikke effektivt på flaskesmokken, bare sutter og svelger innimellom. Mister vakumet ofte og får i seg masse luft
![]()