Dårlig vektoppgang

Vi har ammet og ammet i kveld og hun har ikke mistet vakuum (med påfølgende luftsluking) en eneste gang! Føles ikke lenger som hun gnager på brystvorten. Jeg må nok korrigere på taket en stund før det går av seg selv, men nå kan jeg for første gang hjelpe henne med å få overleppa utover. Tidligere var den jo så stram. Det kan nesten virke som hun drikker mer effektivt nå, for hun har gulpet overskuddsmelk flere ganger i kveld. Det har hun ikke gjort noe særlig de siste ukene. Men det kan være innbilning også :P Er jo så obs på det nå ;) Men har troen på at dette blir bra :D

Hvordan går det med dere?
210g opp denne uken! Hurra!
Er så godt at hun har begynt å kose seg med puppen igjen ❤️ Vi øver på å få skikkelig tak, og det kommer seg sakte men sikkert. Må hjelpe henne å få nok pupp i munnen og ikke krølle leppene innover nå som hun faktisk kan klare det :)

210g opp denne uken! Hurra!
Er så godt at hun har begynt å kose seg med puppen igjen ❤️ Vi øver på å få skikkelig tak, og det kommer seg sakte men sikkert. Må hjelpe henne å få nok pupp i munnen og ikke krølle leppene innover nå som hun faktisk kan klare det :)
Det er jo kjempebra!! Viser bare nok en gang at det er viktig å lytte til magefølelsen :)

Det er jo kjempebra!! Viser bare nok en gang at det er viktig å lytte til magefølelsen :)
Ja det er virkelig noe med det!! Husker jeg måtte kjempe som bare det for å bli hørt med førstemann som hadde melkeallergi. Jeg visste jo hva det var men ingen ville høre.
Denne gangen hos ØNH legen ville jeg vise video og bilder av tunge og leppebånd, men han ba meg legge det ned. "Du er mamma. Hvis du sier at det er et problem så tror jeg deg. Dette fikser vi." Du kan tro jeg var lettet!

Og så var hun forkjølet igjen :( Tar visst ingen ende...

Hvordan går det med dere? Her har lille kun gått opp 600 gram på 4,5 uke :( veier 5,410 nå, 63 cm lang..

Hvordan går det med dere? Her har lille kun gått opp 600 gram på 4,5 uke :( veier 5,410 nå, 63 cm lang..
Hvordan ser kurven ut da?
Hun ble veid i går samtidig som hun fikk vaksine og hadde lagt fint på seg. Ser ut som hun følger kurven sin igjen selv om den nå ligger på 30% (lå på 50%). På høyde er hun langt over snittet. Lang og slank sa helsesøster og helt innafor normalen. Ikke alle kan være runde heller. Vi var innom til legen også og han var enda mer laidback til kurven hennes.
Vi sliter enda litt med et optimalt sugetak, men det har blitt mye bedre etter at vi klippet tunge- og leppebånd. Vet ikke hva mer man kan gjøre jeg. Ungen spiser til hun ikke vil ha mer og er blid og fornøyd, så det er vel bare sånn hun er :)
ImageUploadedByBV Forum1458227223.450447.jpg
ImageUploadedByBV Forum1458227236.717938.jpg

Hvordan ser kurven ut da?
Hun ble veid i går samtidig som hun fikk vaksine og hadde lagt fint på seg. Ser ut som hun følger kurven sin igjen selv om den nå ligger på 30% (lå på 50%). På høyde er hun langt over snittet. Lang og slank sa helsesøster og helt innafor normalen. Ikke alle kan være runde heller. Vi var innom til legen også og han var enda mer laidback til kurven hennes.
Vi sliter enda litt med et optimalt sugetak, men det har blitt mye bedre etter at vi klippet tunge- og leppebånd. Vet ikke hva mer man kan gjøre jeg. Ungen spiser til hun ikke vil ha mer og er blid og fornøyd, så det er vel bare sånn hun er :)
Vis vedlegget 167080
Vis vedlegget 167081
Kan vise på skjult :) fortsetter tråden der ;)

Back
Topp