Dårlig vane, avvenniing

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Hvordan kan jeg bli kvitt "dårlige vaner"? Jentungen fikk rotarvirus vaksina på onsdag, og har siden da bare vert på meg ❤️ noe jeg koser meg med, men jeg får ikke sove.., hun våkner og gråter sårt når jeg legger henne i sin seng. Sengen står helt inntil vår, er son "nex2me" inspirert så enkelt å flytte henne før, men ikke nå.

Jeg er ikke av den skolen som lar barn ligge å gråte til de sovner for å venne dem til ting, det må være andre tips å få. Mammahjertet mitt tåler ikke slikt

Last edited:
Hvor gammel er hun?

Mi er slik i perioder, da får hun bare få den nærheten hun ønsker og trenger. Jeg tror ikke på at så små babyer får dårlige vaner.. :) Prøvd å legge deg ned med henne ved siden av deg? Jeg gjør det med mi, og da stryker jeg henne lett i panna og over øynene.. Det roer hun seg og sovner.. :)

Må bare tilføye, for jeg høres jo veldig bortskjemt ut her. Det er veldig ofte hun sover på meg <3 men har alltids klart å legge henne litt ned, men nå går jeg ikke gått på do eller lagd meg mat før hun våkner stakar. Men det går vel over

Mi er slik i perioder, da får hun bare få den nærheten hun ønsker og trenger. Jeg tror ikke på at så små babyer får dårlige vaner.. :) Prøvd å legge deg ned med henne ved siden av deg? Jeg gjør det med mi, og da stryker jeg henne lett i panna og over øynene.. Det roer hun seg og sovner.. :)

Jeg har selv vert den som trengte kos, fikk babyabstinenser når hun hadde sovet godt litt for lenge :-P

Vurdert bæresjal eller sele med spedbarnsinnlegg? Så får du armene fri

Det er ingen dårlig vane, det er er behov babyen har som du må dekke. Beklager men sånn er det bare. Vet det er sinnsykt frustrerende og slitsomt. Enten må noen andre ta babyen eller samsove. Kan gi deg mange tips du kan prøve som feks å svøpe inn, legge noe rundt hodet osv men min erfaring er at det er mer styr og forventinger enn verdt det. Noen unger sover alene, andre ikke. Mitt tips er å la pappen ta baby og gå å legge deg alene.

Må bare tilføye, for jeg høres jo veldig bortskjemt ut her. Det er veldig ofte hun sover på meg <3 men har alltids klart å legge henne litt ned, men nå går jeg ikke gått på do eller lagd meg mat før hun våkner stakar. Men det går vel over
Mi hyler også om jeg gjør noe annet enn å sitte ved siden av eller holde henne.. Noen ganger "gråter" hun til, men blir stille med en gang. Da lar jeg henne eventuelt bare ligge til hun gråter lenger enn bare fem sekunder.. ;) Må man på do, så må man på do, tenker jeg.

Vurdert bæresjal eller sele med spedbarnsinnlegg? Så får du armene fri

Har bæresjal og sele til henne :) så går fint på dagtid, men ikke så lett å sove med det.

Akkurat nå klarte jeg å legge henne ned ved siden av meg på sengsaog ammer liggende :) får håpe hun går inn i et melkekoma, så kan jeg gå å tisse ;)

Det er ingen dårlig vane, det er er behov babyen har som du må dekke. Beklager men sånn er det bare. Vet det er sinnsykt frustrerende og slitsomt. Enten må noen andre ta babyen eller samsove. Kan gi deg mange tips du kan prøve som feks å svøpe inn, legge noe rundt hodet osv men min erfaring er at det er mer styr og forventinger enn verdt det. Noen unger sover alene, andre ikke. Mitt tips er å la pappen ta baby og gå å legge deg alene.

Har ingenting imot å sove meg henne på meg eller samsove, er bare veldig redd for at jeg kan legge meg oppå henne da.

Og så skrev jeg dårlig vane i slike tegn da "", for er klar over at et lite barn har slike behov og ikke blir bortskjemt og slikt ;) fant bare ikke et bedre ord for det og regna med at folk skjønte det når jeg brukte gåsetegn (eller hva de heter igjen).

Jeg har bare ikke lyst til å ha henne på fanget når jeg gjør mitt, men vil heller ikke at hun skal ligge alene å gråte heller. Men det er slik hverdagen er her, jeg sitter i senga eller sofaen og koser med jentungen og får en kjapp dusj mår mannen kommer hjem ;)

Jeg har vært på do med baby i bæresjal, ikke helt det festligste jeg vet, men like godt å venne seg til å ikke være på do alene, det er et privilegium jeg begynner å få igjen nå, yngste er fire år... (også får vi ny baby om et halvt år)

Jeg har vært på do med baby i bæresjal, ikke helt det festligste jeg vet, men like godt å venne seg til å ikke være på do alene, det er et privilegium jeg begynner å få igjen nå, yngste er fire år... (også får vi ny baby om et halvt år)

Hadde henne på fanget på do en dag hvor det var ille lukt og hu rynka på nesa, har aldri ledd så godt før :-D

Har henne i sjal sv og til, men hun hater det, så blir ikke lenge sv gangen.

Åja ja jeg tisset veldig kjapt med henne i vippestolen på badet, ellers måtte jeg oftest ha henne i armene på do også som alle andre steder. Har aldri hørt om noen som har lagt seg oppå babyen sin så det går nok bra :)

Så lenge en er frisk, ikke drikker eller røyker eller bruker dop, så er det trygt å samsove, en legger seg ikke på dem.

Jeg har ingen sykdommer og er avholds, både alkohol, dop og røyk :) lar henne bare ligge uten å flytte henne nå da :)

Lille var veldig kontaktsøkende fra starten av og jeg hadde henne liggende i babynest oppi sengen vår, det gikk veldig greit :) da lå hun tilnærmet helt inntil meg :)

Back
Topp