Dårlig vær

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva synes barna om regnvær? Liker de å være ute uansett, eller foretrekker de innedager når det regner?

Her har det plasket ned i hele dag. Jeg tenkte at frisk luft uansett var bra for både Felix, desemberbabyen og meg selv, så vi la ut på sykkeltur. Klagene startet like etter at vi kom ut døren, og etter kort tid syklet jeg bare hjem igjen. Felix vil tydeligvis ikke bli våt på nesen eller kinnene, og han bare gjentok at vi skulle dra hjem. Nå kikker han innimellom ut av vinduet, og sier at vi ikke skal gå ut. Kan bli kjedelig hvis dette blir en veldig regnvåt høst.[8|]

Jentene mine bryr seg ikke, så lenge de er kledd godt. Her er det helst foreldrene som liker innetid med kakao og boller i slikt vær [;)]

Det var slik jeg trodde det skulle være også ja. Jeg er egentlig en inneperson selv, men nå er sykling eneste måten jeg får beveget meg på, så nå er jeg desperat etter å komme litt ut.

Godt nok kledd spiller visst ingen rolle her, så lenge jeg ikke finner en maske til ham. "Felix har vann på nesen." *sutre* "Felix har vann på kinnet." *sutre litt mer* "Sykle hjem nå."[8|] Jeg var inneunge selv som barn, og husker ennå hvordan jeg hatet den påtvungne utetiden. Siden han leker så fornøyd inne nå så får vi bare bli her.

Har ikke sett at hun misliker så veldig å være ute i regnvær, men så er vi ikke så mye ute i slikt vær heller [:)]

Je gjobber i barnehage å synes jeg får nok utetid i regn der, så går ikke så mye ut i slikt vær hjemme.....

Hun går jo i bhg 3 dager i uka, og er ute i regn der da [:D]

........ elsker å være ute uansett vær. Syns det er kjempegøy å plaske i vann, bade i vannet fra takrenna osv.
Så er han sur eller har en dårlig dag.., ja da bare går vi ut så er alt bra[:D]

Benjamin bryr seg ikkje... vist det regner, så er det bare flere sølepytter [:)]

ORIGINAL: Benjamin sin mamma

Benjamin bryr seg ikkje... vist det regner, så er det bare flere sølepytter [:)]

Samme her! [:D]

ORIGINAL: Benjamin sin mamma

Samme her, og jeg har lært henne at hun må hoppe i de største vanndamene... *så stolt*[:D]

Henry elsker alt slags vær, verre med mammaen[&:]

Hun vil ut uansett.. om det regner, kan det være at hun syns det er ok å gå inn igjen etter ikke altfor lang tid. Men en hel innedag er stort sett uaktuelt... Hun gråter "calle... calle.. Zapato!" helt til vi går ut[;)]

Uuups, ser ut som om jeg har den eneste ungen som ikke tåler regn? Jeg var akkurat lik selv som barn, men trodde ikke han skulle bli slik likevel. Vi har alltid vært ute med ham i alt slags vær, men har sett mer og mer i det siste at han foretrekker finvær. Plasking i dammer er artig, men bare etter at det har sluttet å regne.

ORIGINAL: almara

Hun vil ut uansett.. om det regner, kan det være at hun syns det er ok å gå inn igjen etter ikke altfor lang tid. Men en hel innedag er stort sett uaktuelt... Hun gråter "calle... calle.. Zapato!" helt til vi går ut[;)]
Kan hun komme hit og lære Felix den sammenhengen? Når han først vil ut, så ser han ikke vitsen med å ta på sko først. Vi må passe veldig på at han ikke bare løper ut på sokkelesten.

ORIGINAL: Sukkertopp

Kan hun komme hit og lære Felix den sammenhengen? Når han først vil ut, så ser han ikke vitsen med å ta på sko først. Vi må passe veldig på at han ikke bare løper ut på sokkelesten.

He he, rart det der, hun er veldig opptatt av både sko og sokker. Hun kommer med våre sko til oss også, passer på at heller ikke mammaen eller pappaen går ut i sokkelesten :) Men hun har nok problemer med å forklare dette til Felix, for disse ordene sier hun bare på spansk (han har jo allerede vist seg å lære språk raskt altså, men...)

ORIGINAL: Sukkertopp

He he, rart det der, hun er veldig opptatt av både sko og sokker. Hun kommer med våre sko til oss også, passer på at heller ikke mammaen eller pappaen går ut i sokkelesten :) Men hun har nok problemer med å forklare dette til Felix, for disse ordene sier hun bare på spansk (han har jo allerede vist seg å lære språk raskt altså, men...)
Hehe, nei, spørs om det er raskere å lære ham med sko enn å lære ham spansk. Vi gjør hele tiden mikroframskritt på skofronten, så om noen måneder har han det sikkert inne.

ORIGINAL: *Hearts*

........ elsker å være ute uansett vær. Syns det er kjempegøy å plaske i vann, bade i vannet fra takrenna osv.
Så er han sur eller har en dårlig dag.., ja da bare går vi ut så er alt bra[:D]

Slik er det her i huset også :)

Back
Topp