dårlig tilrettelagt på svømmehall for oss med babyer..

girlypai

Elsker forumet
i dag var vi på kongstenhallen og badet med lillegutt.. og jeg syntes det er dårlig tilrettelagt for oss med babyer. barnebassenget var pisslunka og overstappa med barn som hoppa på oss! [:@] og når vi gikk opp for å dusje så var det hard og vond stråle, så lillegutt begynte å gråte. ingensted jeg kunne legge han fra meg på og få dusja meg. og skulle ønske det kunne vært et lite rom for småbarnsfamilier hvor mor og far kunne hatt en do å skifta, dusja og ordna oss på. hadde ikke trengt å vært større enn en handikapp do.

jeg var helt stressa der jeg sto.. kunne jo ikke legge han ned på gulvet heller.. så jeg fikk ikke av meg kloren, og jeg måtte bære rundt på en gråtende baby [:(] mens jeg styra med klær i skapet, prøvde å kle på han også meg etterpå..

herlighet, for et kaos!! jeg snubla ut døra halveis påkledd og henda fulle og tenkte "AAAALDRI MER!!"

må si jeg ble skikkelig skuffa.. og kommer ikke til å gjenta seg.
får heller vente i kø på babysvømming..[:'(]

Æsj, så kjedelig da!! Et tips er å ta med bilstolen (hvis man har en som kan bringes med), og legge et håndkle oppi, etter man da har dusjet lillegull kan man bare tulle h*n inn i et håndkle og legge h*n oppi bilstolen mens man selv dusjer kjapt. Men kaldt vann og fullt basseng kan jeg jo ikke hjelpe deg med! Her hos oss har vi 1 time i uka i varmebassenget som er forbeholdt foreldre med baby i tillegg til organisert babysvømming. Utenom dette er det av en eller annen grunn somregen lite folk i bassenget på torsdager her... Det kan jo være at det var spesielt mye folk siden det er helg. Men støtter forslaget ditt om familierom, det var det en plass vi var på i sverige, suverent!!!

Æsj kjip opplevelse du hadde[&:]
Vi går på babysvømming og der er det tilrettelagt.
Men hadde håpet på å reise på svømming selv når kursset er ferdig , ser ikke ut som vi får til det nei

ja samboer har hele tiden sagt at vi kan bare dra til svømmehallen istedenfor å dra på babysvømming.
men til og med han innrømmer nå at vi må begynne på babysvømming.
men er jo den hersens ventelista da.. æsj [8|]
jaja, noe å glede oss til i hvertfall da. for de som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

det var lurt å legge et håndkle nede i stolen. hadde det med meg inn slik at jeg kunne kle av og på meg. men fortvilelsen var stor når jeg ikke fikk lagt han fra meg for å få dusja og tørka meg. men det var et lurt tips til en annen gang, for blir ventingen for lenge drar vi nok på Quality. litt større, varmere og bedre- har jeg hørt [:)]

ORIGINAL: Happygirl84

Er vel åpen svømming på blekkspruten? Mener jeg har lest det..

Å? er det det?? vet du noe om når det er det?

edit: var inne på blekkspruten sin hjemmeside nå... [:(]
siterer fra www.blekkspruten.net :

"Aldersgrense 16 år med følgende unntak: Søndager 10.30- 13.30, Mandager 13.30 til 16.30 og
Fredager 13.30- 16.00 kan barn ned til 5 år i følge med foresatte bade.
Husk! Ikke barn under 5år.

Søndager kl. 12.00 til 13.00 kan kursdeltagere under 5 år med søsken, i følge med foresatte bade."

syntes jeg var tråkig.. skulle vært for barn OVER 5 år spør du meg... 5 åringene har jo nok av tilbud andre steder...

Hørtes ikke noe særlig ut nei.

Her er det ikke noe sted og bade i det hele tatt.

På e stedene det er babysvømming er jo vannet varmere.
Jeg syns at i vanlige svømmebasseng ofte er kaldt, er det da for kaldt for de små babyene?

Kjøp sånn plaststellematte med oppblåsbare kanter på ikea. Husker ikke hva de koster, men det er ikke mange kronene. Ta med ekstra håndklær. Ta med babyen i dusjen slik at dere får spylt av den verste kloren, tull babyen inn i et håndkle og legge den på stellematta. Deretter kan du dusje deg selv. Så kan dere heller ta et ordentlig bad når dere kommer hjem, dersom dere føler behov for det.

åjåj!! så tråkig! det er sånn som typisk kunne skjedd meg å... mista håndkle mitt på gulvet... [&:]
det hørtes deilig med egen relax avdeling![:D] må prøves ut engang! skal ta med meg fler håndkler neste gang!

det var veldig lurt med en sånn oppblåsbar stellematte. da kan jeg legge han fra meg på den. fikk lyst å dra på ikea jeg nå..

liker ikke å legge han på et håndkle på gulvet.. har fått fotsopp mer enn en gang pga sånne fellesdusjer, så da vil jeg i hvertfall ikke legge en liten baby der..
både jeg og lillegutt har atopisk eksem, så er liksom avhengig av å bli vaska skikkelig (han ble rød på hele kroppen) med van og såpe, og på med krem etterpå.

syntes det var veldig stress jeg da.. men så har vi aldri gjort det før. har tatt med meg noen tips nå, men blir ikke å dra dit igjen.
men mest fordi vannet var så kaldt! brr!! blir nok enklere når jeg har gjort det noen ganger. er fortsatt ingen erfaren mamma ennå [;)]

ORIGINAL: CIlen

Jeg var på quality å bada med lillegutt. Der er det varmt og godt i vannet, og egen relax avd. for voksne og spedbarn. Veldig deilig!

Værre var det når jeg skulle vaske av meg klorvannet, og tørke meg. Endte opp med at jeg gikk klissklass inn i garderoben for håndklet klarte jeg å miste på bløtt gulv. Tørka meg med genseren og dro opp jakka. Så ut som jeg hadde vært i krigen når jeg kom ut, med hylende baby på armene. Neste gang skal jeg ta med mange håndkler å legge et på dusjgulvet slik at jeg får lagt han fra meg, og vaska meg. Jeg fikk tips av en venninde om å kjøpe badekåpe til lillegutt, og heller bade han når vi kom hjem. [:)]

måtte lese over det igjen! sitter å humrer å ler for meg selv her. ser det hele for meg så godt!! [:D][:D][:D]
men var nok sikkert ikke like morro da nei! [:D][;)]

men det vakke no sånn familierom eller slikt der? eller samma opplegget som på kongsten?

Jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å gidde å dra på babysvømming, eller bading i hallen.. Det er uansett ikke nytt babykurs før utpå vintern. Får nesten se hvor mye jeg kommer til å kjede meg hjemme [8D] 

på babysvømmingen på blekkspruten får ikke babyene lov til å være med i dusjen pga sikkerhet. så der får du ikke dusjet av babyen kloren i det hele tatt. super teit mener nå jeg men.

Etterhvert har vi nok rutinen inne på badeland også. Det må nok bare litt prøving og feiling til. [;)]

helt klart!

øvelse gjør mester [;)]

ORIGINAL: tullingen

ORIGINAL: girlypai

åjåj!! så tråkig! det er sånn som typisk kunne skjedd meg å... mista håndkle mitt på gulvet... [&:]
det hørtes deilig med egen relax avdeling![:D] må prøves ut engang! skal ta med meg fler håndkler neste gang!

det var veldig lurt med en sånn oppblåsbar stellematte. da kan jeg legge han fra meg på den. fikk lyst å dra på ikea jeg nå..

liker ikke å legge han på et håndkle på gulvet.. har fått fotsopp mer enn en gang pga sånne fellesdusjer, så da vil jeg i hvertfall ikke legge en liten baby der..
både jeg og lillegutt har atopisk eksem, så er liksom avhengig av å bli vaska skikkelig (han ble rød på hele kroppen) med van og såpe, og på med krem etterpå.

syntes det var veldig stress jeg da.. men så har vi aldri gjort det før. har tatt med meg noen tips nå, men blir ikke å dra dit igjen.
men mest fordi vannet var så kaldt! brr!! blir nok enklere når jeg har gjort det noen ganger. er fortsatt ingen erfaren mamma ennå [;)]

får vell ikke fotsopp om du legge han på håndkle?
eg har slik stellematte håndkle me glatt bakside å håndkle på oppsiden, ganske effektiv å grei [:D]

men at vannet e kaldt e jo kjedelig då [&:]
kan dåkke bada lenge før han blir kald då? hørtes kjedelig ut ja....

aner ikke... men tenker bare på alle baskiluskene og slikt.. syntes det er litt ekkelt å legge han nedpå der, siden jeg har fått sopp noenganger. uannsett om det hadde vært et håndkle der. men et bilsete med et håndkle i hadde gjort susen. skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på det, for bilstolen sto bare noen meter unna.

du skjønner, broren min hadde vært å bada der med sønnen sin på 2 år og anbefalte oss å dra på quality badeland istedenfor dit, pga at vannet var så kaldt. jeg trodde i grunn at det ikke kunne være sååå ille. det kan jo ikke det når det er barnebasseng. da må det jo være litt varme i det. jajks!! etter noen minutter så gikk vi opp igjen. lillegutt ga ingen tegn på at han koste seg, noe han gjør i badekaret hjemme hvor vi har 34-35 grader i vannet. da flirer og prater han og du ser han får sånn salig blikk.

han huttra ikke men han så så sjokkert ut hele tiden...og jeg likte meg ikke oppe i der fordi jeg syntes det var guffent, og tenkte at da må i hvertfall han syntes det er kaldt.. uff.. ble så skuffa over temperaturen.. [:'(]

ORIGINAL: sommergave

på babysvømmingen på blekkspruten får ikke babyene lov til å være med i dusjen pga sikkerhet. så der får du ikke dusjet av babyen kloren i det hele tatt. super teit mener nå jeg men.

hæ??? tuller nå?? mener du at de skal ha klor på kroppen sin??? greit at man kan bade de når man kommer hjem.. men allikevel a!!
mye styr for å gjøre det all over again når man kommer hjem. lillegutt har atopisk eksem, og tåler ikke mye klor før han blir ildrød.. tåler litt, men ikke mye før det slår ut... må revurdere hele babysvømmingen jeg nå... [:(]

ifølge de som går der nå så er det strengt forbudt med babyer i dusjen der desverre. men er jo ikke værre enn å ta en tlf å høre da... synes det høres helt høl i huet ut jeg men...må jo få skulle av babyen sin

ORIGINAL: girlypai

hæ??? tuller nå?? mener du at de skal ha klor på kroppen sin??? greit at man kan bade de når man kommer hjem.. men allikevel a!!
mye styr for å gjøre det all over again når man kommer hjem. lillegutt har atopisk eksem, og tåler ikke mye klor før han blir ildrød.. tåler litt, men ikke mye før det slår ut... må revurdere hele babysvømmingen jeg nå... [:(]

De gjør sikkert unntak om det er babyer med atopisk eksem. [:)]

håper da inderlig det! [8|]

ifølge de som går der nå så er det strengt forbudt med babyer i dusjen der desverre. men er jo ikke værre enn å ta en tlf å høre da... synes det høres helt høl i huet ut jeg men...må jo få skulle av babyen sin

dustete opplegg! [:'(] ja man må jo få lov til det. kan man ikke underskrive på eget ansvar da..?
slik var det når jeg ville skrives ut frra sykehuset samme dag som jeg fødte. jeg fikk lov hvis jeg skrev under at det var på eget ansvar.

Hva med å ta med en liten badebalje dere kan fylle med vann og skylle av han i da?

Jeg har sett på flere svømmehaller at de har baljer til de minste i dusjen. For strålene er ganske harde for de små ja!

ORIGINAL: PilleMille

Hva med å ta med en liten badebalje dere kan fylle med vann og skylle av han i da?

Jeg har sett på flere svømmehaller at de har baljer til de minste i dusjen. For strålene er ganske harde for de små ja!

så luuurt pillemille!!
kanskje de har det på babysvømminga! skal spøre til torsdag (vi begynner nemlig da!)
hvis ikke de har, så skal jeg ta med det ja. for det var kjempe lurt!

jeg spurte på tlf i stad hvorfor ikke de fikk dusje med oss, var fordi varmen på vannet i dusjen var så ustabilt vist. med tanke på at de ikke skulle brenne seg på vannet... [&:][&:][&:]

Back
Topp