Dårlig signalstyrke på mobilen

caracara

Forumet er livet
Noen som vet om dette skyldes operatør eller telefon? Har fra -95 dBm og det er ikke noe særlig bra dekning

Vil vel tro det kan skyldes begge deler. Hvis det er operatøren sin skyld vil en annen som har samme operatør oppleve samme problemet i samme område som deg. Merker du problemer uansett hvor du er, eller har problemer som andre med samme operatør ikke har, så kan det vel være en teknisk svakhet med mobilen.

Kan være telefon ja. Jeg byttet fra sony til Samsung, og så med en gang at det var dårligere signalstyrke på samsung. Spurte om dette i butikken da jeg var innom pga noe annet, og de bekreftet dette.

Telefonen kan ha mye å si. For eksempel iPhone er kjent for å ha dårlig dekning i forhold til andre tlf.

Telefonen har masse å si, her har vi begge telia, jeg (med iphone) har full dekning mens mannen (med samsung) har null :(

Telefonen kan ha mye å si. For eksempel iPhone er kjent for å ha dårlig dekning i forhold til andre tlf.

Trodde det var motsatt. Den erfaringen jeg har ihvertfall, syns alltid jeg har mye bedre delning enn andre :p jeg har iphone

De aller fleste nye smarttelefoner har elendige antenner. Det er en ganske kjent sak. De får bedre kameraer, skjermene er ville, men antennene er hårreisende dårlige. Vært endel tester på dette på tek.no blandt annet. Jeg måtte Google dette, da jeg har slitt med samtlige av mine smarttelefoner her jeg bor, og jeg bor liksom i et område med veldig godt signal - Har aldri mer enn én strek på dekning, og har alltid problemer med å motta samtaler, og ringe ut (må prøve 2 eller flere ganger før det lykkes).

Har hatt samme problemer med følgende telefoner siden 2009 : LG, Sony, 2 forskjellige Samsung, iPoop, HTC og Motorola. Jeg bor i en by, med godt signal. Men den gang ei! :(

Har også byttet operatør flere ganger i håp om at det kunne være der problemet lå, dette viste seg å ikke stemme.

Har dere 4G på telefonen så kan det gi dårligere dekning. Jeg må ha den på 3G for å oppnå full dekning.

Telefonen har masse å si, her har vi begge telia, jeg (med iphone) har full dekning mens mannen (med samsung) har null :(
Trodde det var motsatt. Den erfaringen jeg har ihvertfall, syns alltid jeg har mye bedre delning enn andre :p jeg har iphone

Her er det motsatt. Vi har begge telia. Mannen med iPhone sliter med dekning mer en jeg med Samsung :-P hehe. Har startet å jobbe for Nextgentel for noen mnd siden. Og der har det vært ganske mye snakk om at iPhone har dårlig dekning i forhold til andre tlf. Da iPhone er laget etter USA's dekningsnett som er bygget på andre/lavere frekvenser enn for eksempel Norge sitt. Men hva dekningsnett dei andre er basert på, og om dei er likere enn usa sitt vet jeg ikke. Men dette er noe av forklaringen jeg har fått :-D

Her er det motsatt. Vi har begge telia. Mannen med iPhone sliter med dekning mer en jeg med Samsung :-P hehe. Har startet å jobbe for Nextgentel for noen mnd siden. Og der har det vært ganske mye snakk om at iPhone har dårlig dekning i forhold til andre tlf. Da iPhone er laget etter USA's dekningsnett som er bygget på andre/lavere frekvenser enn for eksempel Norge sitt. Men hva dekningsnett dei andre er basert på, og om dei er likere enn usa sitt vet jeg ikke. Men dette er noe av forklaringen jeg har fått :-D

Slik du forklarer det så høres det logisk ut :p

De aller fleste nye smarttelefoner har elendige antenner. Det er en ganske kjent sak. De får bedre kameraer, skjermene er ville, men antennene er hårreisende dårlige. Vært endel tester på dette på tek.no blandt annet. Jeg måtte Google dette, da jeg har slitt med samtlige av mine smarttelefoner her jeg bor, og jeg bor liksom i et område med veldig godt signal - Har aldri mer enn én strek på dekning, og har alltid problemer med å motta samtaler, og ringe ut (må prøve 2 eller flere ganger før det lykkes).

Har hatt samme problemer med følgende telefoner siden 2009 : LG, Sony, 2 forskjellige Samsung, iPoop, HTC og Motorola. Jeg bor i en by, med godt signal. Men den gang ei! :(

Har også byttet operatør flere ganger i håp om at det kunne være der problemet lå, dette viste seg å ikke stemme.
Hva gjør du nå da?

Hva gjør du nå da?

Dumt det ikke virket for deg :(

Jeg må bare leve med det. Det er jo "bare" hjemme det er slik. Bor ikke i kjeller lenger heller, og er ikke alle som er her på besøk som har det problemet... Aner ikke hva som er feil.

Noen påstår det er meg det er noe galt med :D

Så jeg har ifunnet meg med at antennene som blir stappet inn i smarttelefonene i dag er ræva (dårlig styrke og avgir mye stråling), og håper det er noe som kan bedres senere. Kommer til å undersøke antennekvalitet mer etterhvert!

Hmm,forstod ikke hva du spurte etter her ;) er det slik at du har tall istedenfor strekene på toppen av telefonen? Det er en annen sak, i tilfelle :)
Ja, hadde tall. Men fikk fjernet det :)
Siden du skrev du hadde -95 i signal etc, så trodde jeg du hadde det også :)

Prøvde å skru av wifi, mobildata og sted nå, men det hjalp ikke her :rolleyes:
Hvis man har telefon og simkort som støtter 4G så står den gjerne stilt inn på det automatisk i innstillingene. Man må da inn flere nettverk, mobilnett,nettverksmodus og velge 3G/2G istedenfor LTE/3G/2G (på samsung). Er samme funksjon på Iphone. Står min på LTE (4G) så har jeg maks 1 strek i styrke, men full når jeg bytter til 3G.

Opplevde å pluttselig få veldig dårlig signal for en stund siden, før det forsvant helt. Hadde bare signal en stund rett etter telefonen ble skrudd av og på. Fikk nytt sim-kort, og da var signalet på topp igjen og har vert det siden. :)

Back
Topp