Dårlig samvittighet???

Diner

Blir kjent med forumet
Skal på jobbintervju om ett par dager,burde jeg "risikere" jobben og si at jeg er gravid??
Har ikke lyst å si det,men kommer til å få dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør det......

Jeg har det akkurta som deg , men det rådet jeg var at hvis du var over 12 uker burde si det er du ikke så ikke si det

De har jo ikke lov å ikke ansette deg fordi du er gravid, men de kan jo bare si du ikke var den du søkte fordi de vet du er gravid og du kan ikke besvis det

Håper du får bedre hjelp, for vet ikke selv[&:]

hmm dilemma det der... jeg tror jeg bare ville sett det an, hvordan det var på intervjuet, men jeg tror faktisk ikke jeg ville ha sagt noe HVIS ikke det er snakk om en jobb du ikke kan klare i en graviditet... feks hvis du skal jobbe med stråling som kan påvirke barnet eller at det er jobb som flyttebil[8D] ja du skjønner hva jeg mener.. selvfølgelig kan man ikke forutse plager man kan få senere i svangerskapet, men er det feks en kontorjobb ville jeg ikke sagt noe, for i utgangspunktet er det en jobb man kan gjøre gjennom hele svangerskapet.. 

VELDIG dårlig forklart, men håper du skjønner hva jeg mener...[:D]

dette er en jobb i en barnehage...
En nyoppstarta barnehage,eller den har ikke åpnet enna..
Ska være i ett brakkebygg frem til høsten 2011,da barnehagen får nye lokaler...
Er ett skikkelig dilemma....[:'(][:'(]

ORIGINAL: Diner

dette er en jobb i en barnehage...
En nyoppstarta barnehage,eller den har ikke åpnet enna..
Ska være i ett brakkebygg frem til høsten 2011,da barnehagen får nye lokaler...
Er ett skikkelig dilemma....[:'(][:'(]

ja skjønner... lykke til iallefall...[:)]

Tror faktisk ikke jeg hadde fortalt det. Det har jo egentlig ingenting å si siden de ikke har lov til å ta det med i betraktninga. Men jeg hadde ikke løyet om det om de tilfeldigvis kom inn på noe rundt din familiesituasjon f.eks.

Hvis de ikke hadde spurt direkte, så hadde jeg ikke sagt noe. Det har ingenting med saken å gjøre om du er gravid eller ikke, da du kan utføre jobben like godt som noen andre. Er stygt redd for at du ikke får jobben om du er ærlig.. Man er ikke pliktig å opplyse arbeidsgiver om graviditet før 6 uker før man skal i permisjon.. Tror jeg! Mener å huske at det var ganske nærme permisjonen man faktisk var NØDT å si ifra. Selv om de fleste oppegående arbeidsgivere sikkert ville oppdaget kulen på magen mye før... :)

Det er heilt lov å ikkje sei någe, så lenge du ikkje har sagt det til alle venner og kjente hadde eg holdt det hemmelig. Men, er enig i at det ikkje er så lurt å lyge om det, så om du får spørsmål kan det kansje vær lurt å vera ærlig. Faktisk har de ikkje lov å spør om du er gravid...

jeg ville ikke sagt noe...

jeg sa nemlig på jobb intervju i barnehage at jeg var gravid-hørte aldri noe. Så var jeg på intervju året etter i samme kommune da fikk jeg jobb på dagen...

så min erfaring er- ikke si at du er gravid hvis det kan skjules

Får jeg ikke jobben sitter vi ganske stygt i det med henhold til penger og slikt..[:(][:(]
Har da kun jobbet i 4 av de 6 mnd det er nødvendig...
Tror ikke jeg kommer til å si noe,men spør de kommer jeg til å svare ærlig...[:)]

ORIGINAL: babyz

vanskelig det der!
men jeg tror det er en fordel å være ærlig fra begynnelsen av.
de har ikke lov til å ikke ansette deg bare fordi du er gravid!
hvis du mistenker at de gjør det så be om søkelisten så ser du om noen er bedre skikket til jobben eller ikke...

kan bare signerere den her!

Jeg har ingen fast jobb, bare sånn ekstrahjelp vakter nå og da... Jeg var på ett jobbintervju for noen uker siden, også som ekstrahjelp. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å si ifra, og det gjorde jeg. Var helt sikker på at det ikke ble noe av jobben, men hu ble bare kjempeglad og ansatte meg på flekken! Meeeen.... Det hadde nok vært anderledes hvis det hadde vært snakk om fast jobb, og at hun ikke var i den knipa som hu var i. Hadde ingen som kunne jobbe for henne når det trengtes! Det var min historie... Uansett hva du velger, så ønsker jeg deg masse lykke til, og krysser fingrene for deg[:)]

Får jeg ikke jobben sitter vi ganske stygt i det med henhold til penger og slikt..[:(][:(]
Har da kun jobbet i 4 av de 6 mnd det er nødvendig...
Tror ikke jeg kommer til å si noe,men spør de kommer jeg til å svare ærlig...[:)]

De har ikke lov til å spørre om det! Sånn er reglene. [:)]

Jeg hadde ikke sagt noe før du hadde fått jobbtilbud og takket ja, og jobben var din. Noen arb.givere blir sure, noen blir glade på dine vegne.[:)]
(IOM at det blir kleint med penger til dere om du ikke får den.)

Normale mennesker (ihverfall kvinner) bør ha forståelse for at folk velger å få barn.[;)]

Jeg hadde prøvetid enda når jeg ble gravid sist, men jobben var bare glad på mine vegne. Denne gangen ringte jeg faktisk sjefen min den siste dagen i sv.sk.permen etter knerten, og fortalte at jeg var gravid igjen! Han gratulerte meg og vi snakket om jobbstarten min.[;)]
Jeg har en jobb der jeg ikke kan fortsette i stillingen min, men må "omplasseres" frem til jeg skal ut i permisjon igjen.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Du er ikke et dårlig menneske om du velger å sikre familien din økonomisk og vil ha barn.[:)]

Da var intervjuet unnagjort,og jeg valgte å ikke si noe...
Spørsmål ang graviditet og familie ble aldri et tema..
Skal få tilbakemelding ganske kjapt etter helgen om jeg er den heldige,håper på det beste... men,bunken med søkere var ganske stor.. Men,er jo lov å håpe[:D][:D]

Da var intervjuet unnagjort,og jeg valgte å ikke si noe...
Spørsmål ang graviditet og familie ble aldri et tema..
Skal få tilbakemelding ganske kjapt etter helgen om jeg er den heldige,håper på det beste... men,bunken med søkere var ganske stor.. Men,er jo lov å håpe[:D][:D]

så spennende da!!![:D]  gleder meg til oppdatering. håper du får jobben[:)]

Takk for d[:D][:D]
Ja,hadde vært kanon å få den jobben..
5 min gange fra hjemmet.....[:D]

Hadde jeg vært mer en 12 uker hadde jeg sagt noe...

[:D][:D][:D]
Fikk jobben..
100 % fast stilling[:D][:D][:D]
Ikveld blir d feiring[;)]

Gratulerer masse[:D] Kjenner jeg er litt misunnelig, men får være glad jeg for øyeblikket har fått en 3-mnd kontrakt 70% så jeg i alle fall har noe[:)]

kjempeflott! Gratulerer så mye!

[:D][:D][:D]
Fikk jobben..
100 % fast stilling[:D][:D][:D]
Ikveld blir d feiring[;)]

Gratulerer!!!!!!! Så kjekt!!!!!!!!!! Vet hvordan du har det. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg.... Gruer meg veldig nå å fortelle på jobb.. Men må det snart.

Back
Topp