Dårlig samvittighet??

minsinisak

Første møte med forumet
Hei hei. jeg har en sønn som er snart 6 mnd gammel! verdens søteste. :)
jeg tror at jeg gjør en bra jobb som mamma, noen ganger vet jeg det med meg selv. men noen ganger så får jeg så dårlig samvittighet,fordi jeg føler ikke at jeg kansje "prater" nok med han.å at jeg hele tiden må drive å styre med han. han kan ligge å leke selv å slikt,han har ingen problem med å ligge på golvet å leke mens jeg foreksempel gjør andre ting som å rydde eller sminke meg selv. så føler jeg ikke at jeg gjør nok med han. jeg forstår at han er bare 6mnd gammel å det er sikkert ikke stort man kan gjøre med en 6mnd baby.. men jeg skjønner ikke hvorfor jeg får så dårlig samvittighet.. hmm, når dagen er snart over å lille mann skal sove så tenker jeg at jeg har gjort altfor lite for ham. å skal prøve å gjøre det bedre dagen etter. slik tenker jeg vær kveld. jeg prater masse med hanå koser å leker. men føler ikke det jeg gjør er nok. at jeg gjør noe forl ite . å at jeg er rett å slett en kjedelig mor å ha med å gjøre.noen andre som føler det slik???

unger trenger å leke alene også, for å utvikle seg:) ikke tenk på det kjære deg:)

Slik har jeg det hver dag! [&:] Spes da hun var mindre hadde jeg det slik, har roet seg noe. Lot og lar henne fortsatt ligge/sitte alene på gulvet. Resultat: Hun er et år neste uke og kan leke fint alene. Men dette betyr jo ikke det samme som at hun alltid er alene på gulvet, vi både leker med henne, tuller og tøyser, leser, synger, danser, går med henne mens vi holder henne i hendene + det nødvendige med mat, skifting av bleier og vaske henne selvfølgelig.

Har vært med i trillegruppe, babysang, babysvømming og på barselgruppe....sett noen som har dulla alt "for mye" med sine barn og så lurer de hvorfor barna deres ikke kan leke på egenhånd. [8|] Men saken er jo at de aldri har lært det.... Tror det er viktig jeg, at de får finne på litt selv. [:)]

Back
Topp