Dårlig samvittighet

EngaEngel

Andre møte med forumet
Hei dere! Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal med dette innlegget, men håper vel på en måte at noen har noen erfaringer og råd? Jeg jobber som leder og har vært sykemeldt 50% i snart 2 måneder nå (er 15 uker på vei) og har akkurat gått over til å være 80% sykemeldt fordi formen har forverret seg. Sliter med svimmelhet, kvalme, stadig blodtrykksfall og blir ekstremt trøtt og sliten etter kun få timer på jobb. Skulle jeg bare tenkt på kroppen hadde jeg nok vært 100% sykemeldt nå med tanke på hvor dårlig jeg blir etter bare 2-3 timer på jobb, men det går enn så lenge. Jeg føler rett og slett så veldig på at jeg har det ansvaret jeg har og at jeg tross alt «bare er gravid».. Har noen opplevd liknende og plutselig blitt bedre rundt denne tiden? Har et håp om at formen skal bedre seg veldig snart, men når jeg skjønte at de fleste som ble bedre ble det etter uke 12 mista jeg litt håpet. Kan noen gi meg litt håp igjen kanskje eller må jeg mest sannsynlig belage meg på å jobbe lite ut svangerskapet? Sliter nok med å akseptere så dårlig form når forrige svangerskap gikk relativt knirkefritt og jeg jobba til siste stund..

Kan ikke si noe om det blir bedre eller ikke, men slet meg ut for å jobbe så lenge som mulig sist, og det jeg fant ut i ettertid var at det hadde vert bedre om jeg ble 100% sykemeldt, både for meg og for arbeidsplassen. Jeg er også mye dårligere denne gangen og ble veldig skuffa da jeg kom til u 12 og ikke var blitt no serlig bedre. Sist så hadde jeg 2. Trimester i god form, selv om hodet ikke var på plass :laughing002 :smiley-ashamed004
Masse lykke til:Heartred

Ikke noen tips, ville bare dele at på min forrige arbeidsplass ble arbeidslederen min sykemeldt 100% fra ca 4+0 og ut svangerskapet med begge sine to barn. Vi som arbeidstakere hadde ikke noe annet enn medfølelse for sjefen vår og alle hadde full forståelse for at svangerskap ikke alltid er en dans på roser ❤️ Skjønner godt du får dårlig samvittighet, men man velger jo ikke akkurat hvordan kroppen skal fungere i svangerskapet og det er heldigvis en kort del av hele arbeidslivet ditt!

Jeg er helt lik som deg i formen med svimmelhet, blodtrykksfall og besvimelser og det blir verre jo mer sliten jeg er. Har hatt det alle svangerskapene mine. Det eneste som har hjulpet meg har desverre vært sykemelding da jeg blir noe bedre når jeg ikke er så sliten ❤️

Back
Topp