Dårlig samvittighet

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg lagde jo den tråden om andre sov på dagen her om dagen. Og jeg er så himla trøtt og jeg orker ikke en dritt for jeg har absolutt ikke noe energi. Jeg vet jeg både bør gå turer/trene, men jeg får meg ikke opp av sofaen, og jeg blir sliten av å gå i trappa mi. Har aldri kjent så mye svakhet i kroppen før.

Jeg er veldig sensitiv på koffein, og eneste grunnen til jeg drikker det er for å få den boosten med energi. Etter positiv test har jeg vel drukket det 3 ganger, mens idag fant jeg meg en til. Men jeg får så dårlig samvittighet ovenfor fosteret jeg, men jeg kan ikke ligge på sofaen hver eneste dag, jeg får ikke gjort noenting uten den lille boosten i "lunsjtider".

Nå er det sikkert 5 dager siden jeg drakk sist, er jeg ganske overhysterisk? Jeg tenker at om jeg f.eks mister nå er det for at jeg har drukket kaffe, og jeg er ganske sikker på en kopp i uka ikke tar så mye skade?

Er det noe annet som kan gi meg "koffein boost" ? For etter jeg spiser blir jeg jo kvalm, og enda mer trøtt og jeg sover alt fra 1-3 timer om dagen, og det er fordi øynene mine faktisk dette igjen. Jeg er så imponert av dere som jobber og er like trøtt som meg og faktisk får gjort noe. Jeg må spare den lille energien til barnet jeg har fra før, men til å med da har jeg duppet av når hun f.eks ser på tv eller leker på rommet (hun er 11 år).

Jeg må bare legge til for å ikke fornærme noen, dette gjelder bare mine følelser, og jeg vet flere drikker 2-3 kopper til dagen, og jeg dømmer dere absolutt ikke, bare så det er sagt. Vet folk kan bli litt sensitiv om noen mener det er feil det dem gjør. Bare for å ha det på det rene.

Folkehelseinstituttet sier at det går fint å drikke 1-2 kopper med kaffe daglig uten problem, så hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det med god samvittighet. Ikke vits i å bli overhysterisk på disse tingene :)

Folkehelseinstituttet sier at det går fint å drikke et par kopper med kaffe daglig uten problem, så hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det med god samvittighet. Ikke vits i å bli overhysterisk på disse tingene :)
Jeg prøver og ikke være det. i begynnelsen etter positiv test var jeg helt avslappa og tenkte dette går bra og jeg kommer til å få et barn ut av dette til slutt. Men den siste uka og så har jeg overanalysert alt, og jeg klarer ikke slappe av. Jeg vet risikoen at det er tidlig og jeg kan miste, men det kan gå kjempe bra også.

Nå er det også andre ytre faktorer som spiller inn som gjør jeg er kjempe redd for å miste, blant annet pcos, så jeg vil ikke "trigge" noe som kan gjøre det verre for fosteret. Jeg vet tror det å komme på sykehuset å prate med nevrolog gjorde meg skikkelig redd og beskymret.

Jeg tror absolutt ikke en kopp kaffe om dagen vil gjøre at du mister :Heartred

De sier vel 1-2 kopper daglig er greit? :happy: Jeg tror det går helt fint! Og lytt til kroppen din. Alle er forskjellige :Heartred

Kos deg med litt kaffe, det går helt fint. Ikke noe hyggelig for deg å gå og være nervøs og overanalysere alt. Vil tro at 2. Trimester blir bedre og du får litt mer energi igjen. Da kan du begynne å trene litt igjen :)

Jeg prøver og ikke være det. i begynnelsen etter positiv test var jeg helt avslappa og tenkte dette går bra og jeg kommer til å få et barn ut av dette til slutt. Men den siste uka og så har jeg overanalysert alt, og jeg klarer ikke slappe av. Jeg vet risikoen at det er tidlig og jeg kan miste, men det kan gå kjempe bra også.

Nå er det også andre ytre faktorer som spiller inn som gjør jeg er kjempe redd for å miste, blant annet pcos, så jeg vil ikke "trigge" noe som kan gjøre det verre for fosteret. Jeg vet tror det å komme på sykehuset å prate med nevrolog gjorde meg skikkelig redd og beskymret.
Jeg forstår deg veldig godt. Jeg har en lang og vond prøverhistorie bak meg med førstemann og har mistet mange ganger. Jeg har også PCOS. Jeg ble den gangen etter hvert veldig påpasselig på hva jeg puttet i meg, også før eggløsning, for jeg ville legge absolutt alle forhold godt tilrette for en potensiell spire. Der er vi jo forskjellige da, for jeg valgte å stole på at FHI vet hva de snakker om og at hvis jeg følger deres anbefalinger, så gjør jeg alt jeg kan for spira. Man kan vel ganske så sikkert si at HVIS du skulle miste nå, så er det ikke på grunn av de få kaffekoppene du har drukket ❤️ Men man må selvfølgelig gjøre det en føler er best for en selv. Hvis du alltid sitter med en dårlig følelse etter å ha tatt deg en kaffekopp, så er det sikkert like greit å la være og finne et substitutt ❤️ Håper du klarer å senke skuldrene etter hvert, for det er IKKE gøy å gå og være redd hele tiden :(

Jeg drikker tilsammen 1-2 kopper daglig enn så lenge, men det er en stor nedgang fra det vanlige på kanskje 5, og jeg er veldig trøtt. Hadde kanskje vært det uansett? Jeg drikker ofte en halv kaffekopp til frokost og en halv til lunsj og kanskje en på ettermiddag. Du har ingen grunn til dårlig samvittighet. Det er lett å tenke alle mulige tanker når man mister, men noen kaffe i max anbefalte mengder skal ikke ha noen innvirkning på embryo/foster.

Back
Topp