Dårlig samvittighet

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Har så dårlig samvittighet ovenfor samboeren min! Jeg sliter sånn med kvalme og klarer ikke lage middag lenger. Før var vi på butikken 1 gang i uka og planla alt av middager, men nå som jeg er så kvalm kommer det helt an på fra dag til dag det jeg har lyst på! Føler jeg er en plage, selv om han tar det hele med strake armer!

Andre?

Har så dårlig samvittighet ovenfor samboeren min! Jeg sliter sånn med kvalme og klarer ikke lage middag lenger. Før var vi på butikken 1 gang i uka og planla alt av middager, men nå som jeg er så kvalm kommer det helt an på fra dag til dag det jeg har lyst på! Føler jeg er en plage, selv om han tar det hele med strake armer!

Andre?

Jeg har også den følelsen! Har så lyst til å bidra, men orker bare ikke pga kvalme og slapphet. Vi får håpe det blir bedre lenger ut i svangerskapet ☺

Andre?

Synes ikke du skal ha den følelsen.. Slik er d her oxo.. Jeg går hjemme vær dag å da forventes liksom att middagen er min jobb, men han er virkelig forståelses full på att jeg føler meg dårlig av mat lukten..

Jeg fungerer rett og slett ikke med kvalme. Så jeg tar en kvalmestillende før jeg legger meg og den virker nesten hele dagen etter. Kjenner at det er luksus=)

Tror ikke du skal slite deg ut med dårlig samvittighet pga dette altså. Forklar han, så forstår han nok ;)

hvilke kvalmestillende bruker du?
Prosafen og Marzine.. Bytter på de. Prostafen er litt mildere så den tar jeg i ukedagene mens Marzine tar jeg når jeg kan sove litt. Jeg har ikke rådført med lege men anbefaler andre å gjøre det. Vet det finnes en på resept som også er grei=)

Kan av erfaring si at dette, det forstår vi veldig, veldig godt :) Ingenting å ha dårlig samvittighet for!

Andre?
Har det helt likt her :( I feel you

Samme her, men jeg klarer ikke spise heller, så han står for alt her hjemme. Mat, henting, levering, rydding og passe på meg! Hadde ikke klart dette uten min kjære, så all kreds til han:) vi får ta deg igjen når formen forhåpentligvis blir bedre:) her er det eneste som har fungert litt for meg, i samråd med lege, afipran. Er virkelig en stor redning for meg!

Akkurat samme som her. Middagene jeg faktisk orker å lage, blir enklere og med færre komponenter. Han må legge datteren vår oftere, vaske mer klær. Han jobber skift, så det er dager jeg må gjøre alt alene, ser for meg at jentungen får mye havregrøt framover. Sånn er det bare. Hvis ikke kvalmen gir seg, så blir det iallfall bedre i juni ei gang. Sist svangerskap var jeg plaget av ekstrem svangerskapskvalme fra uke sju også fram til fødsel. Det gikk det og!

Og, jeg har innfunnet meg med at det blir mindre ryddig her de neste månedene.

Luksus å ha en mann som forstår :) her tror jeg mannen kun tror jeg er gravid mellom kl 2300 og kl 0700, så her har man alt av ansvar som ellers, og lite forståelse for at man ikke har middagen klar til kl 1630 [emoji23]

Min hjemme må nesten gjøre alt! Jeg reiser på jobb, kommer hjem, sover, spiser og sover [emoji23] sånn går dagene her!

Back
Topp