Dårlig samvittighet

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært fysisk aktiv eller trent i svangerskapet. Flere som har det sånn?

Veldig! Hadde store planer om å være aktiv og holde meg i god form, men etter kvalmen hadde gitt seg i uke 14 begynte bekkenet å tulle, og det har bare blitt verre. Prøver å få gått noen turer innimellom, men blir generelt lite av det også. Håper jeg kan få til en form for svømming til høsten, da jeg hadde så vanvittig stor glede av det når vi var på ferie, både for treningen sin del og bekkenet. :)

:/ jeg burde ha det, har ikke løftet en muskel mer enn jeg måtte på veldig lenge. Sist jeg "trent" var når jeg gikk turer med lillegutt, han slutta med vogn og gåturer for halvannet år siden, kanskje lenger siden og.
Men rart nok tenker jeg ikke sånn allikevel :o
Og spiser masse godt hver dag. Men så går jeg opp i vekt og da!
Sist jeg sjekket vekta hadde jeg gått opp over 14 kg, da va jeg 26 uker. Jeg bare tror (håper) at jeg skal gå det av meg etterpå :(
Det er nok lurt å gjøre NOE i hvert fall... Røre seg litt hver dag...

:/ jeg burde ha det, har ikke løftet en muskel mer enn jeg måtte på veldig lenge. Sist jeg "trent" var når jeg gikk turer med lillegutt, han slutta med vogn og gåturer for halvannet år siden, kanskje lenger siden og.
Men rart nok tenker jeg ikke sånn allikevel :o
Og spiser masse godt hver dag. Men så går jeg opp i vekt og da!
Sist jeg sjekket vekta hadde jeg gått opp over 14 kg, da va jeg 26 uker. Jeg bare tror (håper) at jeg skal gå det av meg etterpå :(
Det er nok lurt å gjøre NOE i hvert fall... Røre seg litt hver dag...
Æ og.. 14 kg opp klare ikke å la være heller å spise.. Og klarer ikke å trene eller gjøre noe sånn aktivt... Huff håpe bare det også går av etter fødsel

Samme her. Først skyldte jeg på kvalmen, men når den gikk over ble det bekkenet. Er nå 27 uker og gått opp 30 kilo!! Jippi!! Kan ikke vente til å få født og gå disse kiloene ned igjen :(

Et godt tips, som sikkert høres umulig ut men hjalp meg sist svangerskap da eg blei innaktiv pga bekken, fokuser på kosthold og ka du putte i deg. Når man ikke trene kan rett kosthold hjelpe utruli mye på både energi og vekt :-) hadde sukkerstopp de 10 siste uken av svangerskapet og erstatta søtsug med frukt&grønt, tungt første uka, men så ble det mye bedre :-)

Hadde det slikt tidligere; først kvalme, så bekkenet og så lavt blodtrykk, men heldigvis har jeg blitt mye bedre nå og kan gå turer og jobbe igjen! :-D

Jeg hadde litt dårlig samvittighet til å begynne med, men nå som jeg har blitt rådet til mest mulig sengeleie for å hindre altfor tidlig fødsel kunne jeg ikke brydd meg mindre. Har heldigvis ikke gått opp særlig mye (ca 2 kg i forhold til startvekt da jeg veide meg for ca 2 uker siden), så er ikke så stressa. Er mest irritert over at jeg har ett år bindingstid på treningssenter, noe jeg ikke har fått benyttet meg av på mange mnd og som koster meg over 500 kr i mnd :shifty:

Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært fysisk aktiv eller trent i svangerskapet. Flere som har det sånn?
Har litt dårlig samvittighet, men samtidig vet jeg at jeg kunne ikke klart mer trening pga plagene jeg har hatt. Så heller viktigere å tenke framover og se om jeg får til litt mer aktivitet. Har vært i dårlig form tidligere og har da opplevd at det skal utrolig lite til for å bli i bedre form. Progresjonen er kjempestor i starten :)
Så nå er det nesten kun dørstokkmilen jeg må krangle med.

Jeg hadde litt dårlig samvittighet til å begynne med, men nå som jeg har blitt rådet til mest mulig sengeleie for å hindre altfor tidlig fødsel kunne jeg ikke brydd meg mindre. Har heldigvis ikke gått opp særlig mye (ca 2 kg i forhold til startvekt da jeg veide meg for ca 2 uker siden), så er ikke så stressa. Er mest irritert over at jeg har ett år bindingstid på treningssenter, noe jeg ikke har fått benyttet meg av på mange mnd og som koster meg over 500 kr i mnd :shifty:
Det medlemskapet kan du fryse så du slipp å betale når du ikke kan trene :-)

Jeg har ingen grunn til ikke å trene nå som kvalmen er over, så ja, har ganske dårlig samvittighet. Føler jeg har lite energi, så det er så tungt å komme i gang... men har ikke gitt opp håpet! :-)

Jeg slet med kvalme og oppkast mange ganger daglig til uke 19 og er fortsatt kvalm om mårran og kaster opp hvis jeg sover dårlig nå i uke 28. I tillegg har jeg veldig problemer med bekkenløsning. Nå er vi i Spania og familien min pluss samboer går 1 mil hver morgen eller spiller en time tennis. Mens jeg må sove for å overleve dagen.. Har ikke dårlig samvittighet for å ikke trene, men har veldig dårlig samvittighet for all dritten jeg spiser. Gått opp 16 kg hittil :( prøver å svømme litt da, men gjør fort vondt det også.
Gleeeeeeder meg til trilleturer etter prinsessa er født <3

Har lagt på sofaen sidan slutten av januar, sjukemeldt. Har litt dårlig samvittighet, men samtidig veit eg at dersom eg hadde prøvd å holde meg i form i svangerskapet så hadde ikkje kroppen min takla det. Alle målinger (unntatt hb) har vore ok, og mini er aktiv så då tenker eg at det går bra :) Med Storesøs hadde eg det på samme måten, kunne knapt gå opp trappa på slutten, men ho var perfekt når ho vart fødd :)

Ja og nei.
Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent, men samtidig som jeg vet at kroppen min ikke takler trening så bra om dagen.
Prøver å overtale meg selv til å tro at en litt lang gåtur om dagen er trening det og :)

Nei.

Ingenting blir bedre av å dvele over det en ikke har gjort.

Jeg prøver heller å se muligheter enn begrensninger.

Det er jo så mye en kan gjøre, selv med svangerskapsplager.
Foreksempel svømming i varmtvannsbasseng, gravidyoga osv.

Jeg går mest turer for tida.

Nei, egentlig ikke. Hver gang jeg prøver å gå meg en tur så får jeg helt sinnsyke kynnere. Har innsett at jeg bare må ta det rolig i svangerskapet, også får jeg heller ta det igjen etterpå. Har store planer om å jobbe hardt med kroppen etter fødsel. Det er kun 3 måneder igjen, og de månedene klarer jeg meg uten trening :)

Jeg hiver meg på her! Har sykt dårlig samvittighet .. Var så flink i forrige svangerskap og før samt i begynnelsen av dette.. Men så gikk mnd og jeg ble så sliten i kroppen.. Så da har det ikke blitt med meg.. Har mer enn nok med å holde meg våken til eldste er i seng..

Prøv heller å fokusere på det en får gjort av fysisk aktivitet :)

En fødsel er som et maraton, så alt av fysisk aktivitet i forkant er positivt.

Ja og nei.
Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent, men samtidig som jeg vet at kroppen min ikke takler trening så bra om dagen.
Prøver å overtale meg selv til å tro at en litt lang gåtur om dagen er trening det og :)
Det er kjempegod trening å gå tur!

Det er kjempegod trening å gå tur!

Det er jo det, men når det går så sakte som det gjør, så føles det ikke som trening :p
Med en gang det blir litt fart i gåinga kommer kynnerene, men gleder meg til svømmebassenget åpner igjen! Skal se om jeg klarer å svømme litt da :)

Back
Topp