Dårlig samvittighet

Mamela

Glad i forumet
Andre som har dårlig samvittighet overfor kommende storesøsken?
Det har jeg! Leser masse om andre som lurer på om de har nok kjærlighet å gi til nr 2, jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å elske babyen min like høyt som sønnen jeg har nå, så det er ikke der problemet mitt er.
Det jeg sliter med er å sette sønnen min i andre rekke, å ikke ha tid til å kose når han vil, at han kommer inn i sengen til meg for å kose på morgenen, så er det allerede noen andre der, rett og slett at han skal føle seg tilsidesatt.
(Jeg vet jo at barn får søsken hele tiden, og at det går bra, men det hjelper ikke)
Andre som har det sånn?

Storesøster her gleder seg sånn og tror bare hun har godt av å få et søsken :) er blitt litt mer pappadalt og tror det er bra nå siden jeg blir den som må ta seg medt av babyen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er ganske spent på hvordan det kommer til å gå. Men har egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet. Tenker at alle vi som har vokst om med søsken har vært igjennom det samme, og det har vel gått bra?
Når nye babyen er litt over to måneder kommer vi til å reise bort i et halvår hele familien (til Sverige) , og ha fri sammen hele gjengen. Håper at vi da kan sette av mye tid til begge barna både hver for seg og sammen slik at ingen blir tilsidesatt. Hjelper jo selvsagt veldig å være to voksne hele tiden. Selv om vi mister avlastningen som barnehagen gir ;)

Skjønner følelsen din. Har selv en fireåring som er vant til og få all oppmerksomhet og kos. Så blir en overgang for oss begge. Men kanskje viktig å bearbeide og forbrede nå før babyen kommer. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp