dårlig samvittighet

2008/2013/2014

Glad i forumet
Ja så satt jeg her med superdårlig samvittighet for at jeg sender storesøster i barnehagen men vi er hjemme. Hun gråt såklart når vi leverte.
Normalt å føle dette??
Vil virkelig ha begge gullene mine hjemme men hun kan jo ikke slutte i barnehagen pga hun har blitt storesøster.
Hun har altså vært hjemme en dag og sovet sammen med oss på sykehuset, så hun har fått deltatt.

Snufs... tårene triller. :'(

Huff.. trur det bli likt her.. men æ trur det e bra att dem får fortsette med sine vanlige rutina å att dem får si tid i bhg der dem kan være sæ sjøl å ikkje må ta hensyn tell småsøsken. ..

Her bli nok snuppa levert i bhg ja, men ho har bare 50% plass så går to og tre daga i uka..
Åssæ tenke æ d bli korte daga på ho :-)

Hun er 5 år. Storkoser seg i barnehagen, smiler når hun vinker. Så er bare akkurat når hun bli levert. Men det gjør så vondt. Å føler meg slem.

Ikke ha dårlig samvittighet. Hun kommer til å ha det kjempe fint i barnehagen i dag. Sikkert større sjanse for at hun blir sjalu hvis hun er hjemme hele dagen og ser hvor mye du må ta deg av babyen.
Som du sier selv har hun vært sammen med dere og vært deltakende. Så får hun tid sammen med deg og dere etter bhg. Hun trenger jo ikke å være der hele dagen, kan evt bli hentet litt tidligere.
Jeg tror det er bra for små barn som har så store forandringer i livet sitt som å få lite søsken å ha en del av rutinene og det vanlige og.
Men det er helt normalt at du er lei deg når hun ikke ville i bhg, viser bare hvor glad du er i store jenta di.

Nyt dagen med babyen og ettermiddagen med store jenta.
Klem :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Her skal storebror være i barnehagen. Jeg vil gjerne at lillebror skal få min fulle oppmerksomhet på dagtid/hverdager, slik at storebror kan være mer i fokus på ettermiddag/kveld. Jeg har som mål å holde på flest mulig rutiner for storebror slik at hverdagen ikke blir for annerledes for han.

Skjønner godt du føler litt hjertesmerte av dette....

Ja det er helt normalt Det er noe av det jeg har vært spent på (og grudd meg til) også hvordan ville bli å sende storebror i bhg når lillesøster kom. Men her har det gått veldig bra denne første uken, men kommer sikkert en dag hvor det blir gråting og da vet jeg at mammahjertet vil få vondt... Men enig som mange sier om at det er bra å fortsette på gamle rutiner og de koser seg jo veldig i bhg når de er der. Blir selvfølgelig til at jeg skal la han være hjemme avogtil her også men da skal jeg prøve å avtale det på forhånd med han (3 år)

Hun er 5 år. Storkoser seg i barnehagen, smiler når hun vinker. Så er bare akkurat når hun bli levert. Men det gjør så vondt. Å føler meg slem.

Førskolejenta? Desto viktigere å være i bhg syns æ :-)
Husk på det att gråten går fort over.. gjerne før du e ute av døra el porten..
Syns ikkjd du ska føle dæ slem æ!! :-)
Å som du sei sjøl.. ho storkose sæ i bhg!! :-)

Samme her! Forferdelig dårlig samvittighet og går med klump i magen heile dagen,synst nesten eg har gjory noko fælt
mot lillejenta mi ved å få enda ein baby. Husker no kor tungt den første tida med ny baby er, hadde glømt/fortrengt det frå sist. Gleder meg til ting blir normalt igjen, husker frå sist at eg kosa meg ikkje med babyen før etter 3mnd,når litt rutiner var komt på plass....må sei eg glede meg til me ee der igjen!

Ja er jo helt grusomt. Å nå er hun hos pappaen sin, å jeg gråter hele tiden. Pokkers dritt

Back
Topp