Dårlig samvittighet

Milliun

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg har dårlig samvittighet for alt jeg spiser/drikker som jeg ikke burde spise, og alt jeg ikke spiser/drikker som jeg burde spise...Da tenker jeg ikke på alkohol, spekemat og det som myndighetene råder gravide til å holde seg unna.

Jeg tenker mer på hver gang jeg har så lyst på sjokolade og ikke klarer å holde meg unna, fredagen her forleden da fiskemiddagen glatt ble byttet ut med en burger o.l. Mannen i huset er i sjokk. Det er jeg som er middagsplanleggeren i huset og jeg er vanligvis nøye med fisk og grønnsaker osv, og da jeg hodet mitt bestemte seg for Mc donalds skjønte mannen ingenting. Det hender vi spiser junk innimellom, men Mc donalds har jeg aldri foreslått før. Jeg er utrolig sulten om dagen, og blir uten tvil litt lei etter en uke med ca 8 brødskiver iløpet av arbeidsdagen før middag og nok en gang brødskiver til kvelds..

Jeg har aldri tenkt så mye på mat som de siste 11 ukene, enten fordi jeg blir kjempesulten sånn plutselig mange ganger om dagen eller når jeg er så kvalm og uggen at jeg ikke orker noen ting..

Andre som kjenner seg igjen?

Ta det heilt me ro, du er nemleg ikkje den einaste :-)

Eg og er veldig svolten for tida, å har helst lyst på fy-fy mat! Prøver å halde oss sunne alle sammen! Men er fort gjort å slenge ein kjøpe pizza i ovn! Eller kjøpe mat ute.. Men det har blitt bedre, var værre tidlegare i svangerskapet! Det værste for meg er brusen! Å berre drikke brus i helgene er HARDT merkar eg! Eg har og i alle år skippa frukosten. Kanskje ikkje ete noe før det nærmar seg middagstider! Det har eg blitt bedre på etter eg vart gravid.. Merkar det spesielt på formen! Sjølv om eg kanskje ikkje et så mykje til frukost, så er alt bedre enn ingenting! Går mykje i knekkebrød for tida! Men det er som oftes middagen som kan skeie litt ut.. Så det er nok ikkje berre deg nei :-)

hehe du skulle sett ulvehungeren min sist torsdag-

1 skive til frokost,deretter en baguette m karbonade m cola til kl 10:30
 Lunsj : en solskinnbolle og sjokolademelk..senere lunsj en boks mr lee nudler..og så en full middag  to timer senere...skulle tru eg hadde makk i magen

Slapp nå av litt!
Prøv å gi deg selv litt spillerom innenfor de strenge normale kostholdsreglene dine og kos deg en gang i blant!

Det krever beinhard selvdisiplin å slutte å spise før en kjenner at en er mett, er en sulten så er en sulten. Det er klart at brødskiver blir kjedelig i løpet av kort tid når en er så sulten!
Men hva med å lage noe mer spennende, som kyllingsalater med grovt brød til, middagsrester og lignende til lunsj og så skiver til mellommåltid? Hvis du har tilgang til et kjøleskap på jobb så kan du jo ha med pålegg som ikke passer til å ligge på skiva fra morgen til lunsj, sånn som rekesalat og lignende, og smøre det ved lunsjen? Det frisker garantert opp litt!

Men jeg vet så alt for godt hvordan det er å bare ha skikkelig lyst på burger... (jfr. en av mine tråder fra tidligere i uka hvor jeg kjørte og kjøpte meg en burger til kvelds... :-/ )

Godt å høre at en må slappe av litt mer. Mannen sier jo det samme, men han hører jeg jo ikke på :p

I dag ba jeg mannen kjøpe med mat fra MacDonald's på vei hjem fra jobb, det var det eneste jeg ville ha til middag... Og jeg har ikke dårlig samvittighet, har ikke spist junk siden... Husker ikke sist? Muligens i påska, på vei hjem fra fjellet. Joda, tidligere drakk jeg ikke brus, nå er det kanskje et glass Mozell hver dag, samme med potetgull. Selv om det ikke er mengder, så blir det jo en del mer enn hva jeg har inntatt før... Men nei, dårlig samvittighet har jeg ikke, siden det ikke går utover inntak av "ordentlig" mat. :)

kjenner til følelsen, desverre og eg trenger virkelig ikke flere kg
men skal kose meg i svangerskapet, bare ikke stappe inn 24t i døgnet. her drømmer eg om kebab, forresten

kjenner til følelsen, desverre og eg trenger virkelig ikke flere kg
men skal kose meg i svangerskapet, bare ikke stappe inn 24t i døgnet. her drømmer eg om kebab, forresten

ÅÅhhhh---KEBAB!

(hadde ikke lyst på det før du sa det ms.bonita)
Heldigvis laaaangt til nermeste Kebabshappe.

Jeg har dårlig samvittighet heeele tiden. Blitt alt for mye usunt, selv om det ikke er i ekstreme doser :/ Sukk.

det eneste jeg vil spise hver dag. hele tiden er maxboller og ris! Forloveden holder på å klikke :P

Back
Topp