Dårlig samvittighet

Sjakk Matt

Betatt av forumet
Har så utrolig dårlig samvittighet siden jeg ikke har lest bok til barna den siste tiden. Det er snakk om en mnd eller to. De spør meg stadig, men jeg har ikke ork, tolmodighet eller noe som helst om dagen. Føler jeg svikter dem på et vis, forskning viser tross alt at lesing er meget bra i barns utvikling...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke alltid strekker like mye til. Det skal være lov å ikke være på topp hele tiden :)

Det stemmer det som står om høytlesning for barn, men det er snakk om over lengre tid (altså år), ikke bare disse månedene her.

Hadde det vært et alternativ at far hadde lest for dem en periode?

Syns heller ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg har heller ikke alltid overskudd til å styre på med lesing, leking ovs. Men de dagene jeg er skikkelig opplagt så gir jeg mye av meg selv til lillegutt

Jeg vetdu har rett, men jeg får det for det om... De små, bedende, forventningsfulle øynene tar livet av meg!

Fårstår deg godt, det er ikke lett med den samvittigheten. Her er det mannen som leser og legger ungene, men får kommentarer som at det er ikke bare pappa som skal legge oss. 
Får bare tenke at det er for en kort periode og at det bler mer lesing etterhvert.

Har det samme her - leste alltid på senga til sønnen min når han skulle legge seg. Nå er det to, tre sanger og vips ferdig...

Det blir nok lettere når man får litt energi tilbake utover i svangerskapet (forhåpentligvis)

Back
Topp