Dårlig samvittighet

.Hønepøne.

Glad i forumet
Jeg sliter litt med dårlig samvittighet fordi jeg har begynt å "fullflaske" om man kan kalle det det[;)]
Marihøna ble aldri orntlig mett med kun pupp. (hun er et matvrak..)
så like før jul starta jeg å gi både pupp og flaske, enten det var mme eller pumpet melk. ga henne pupp først, men hun lå bare å vridde seg og sleit i puppen hele tiden mens jeg ammet. men når flaska kom og hun fikk mye melk på en gang, da roet hun seg med en gang.
Jeg lå med feber i jula, og da gikk i tillegg produksjonen kraftig ned, og har ikke fått den igang orntlig etter det. uansett hvor ofte jeg ammet og pumpet...

jeg gruet meg til å amme. fordi jeg syntes det var ubehagelig, vondt fordi jeg var så sår (hun brukte meg som smokk!) og jeg var sliten i kropp og hode av hele opplegget. etterhvert som Mari ble større ble hun bare mer og mer misfornøyd om dagene, veldig sutrete og misfornøyd og skulle ligge ved puppe heeeele dagen, spesielt på kveldene. det var jo i grunn koselig det, men ikke når mannen er ute på jobb og jeg er alene hele dagen. man må få gjort andre ting også...

så nå har jeg bestemt meg for å kutte puppen helt.
og mari er kjempeglad og blid, og hun lyser opp når hun ser flaska med den gode varme melken nærme seg:)

så jeg tror jeg har gjort riktig valg, for Mari er jo glad!
og er hun fornøyd, så er jeg fornøyd:)

likevel...den dårlige samvttigheten ligger å murrer i bakhodet, tenker hele tiden på hva jeg kunne gjort bedre for å fortsette ammingen...

flere som har det sånn som meg?

Har du et barn som smiler til deg, så er det ingen tvil om hvilket valg som var rett for dere[:)]

Det må være forferdelig å slite med amminga, det gjør vondt både fysisk og psykisk.
Stor klem til deg[:)]

du skal ikke ha dårlig samvittighet kjære deg.[:)] Er ungen happy og fornøyd så skal du være stolt over at du det er DU som gjør ungen din så glad og fornøyd[;)]

likte heller ikke den perioden da jeg mistet melken og først måtte begynne med litt mme pga jeg ikke hadde nok melk! Gjort det jeg kan og mer til, men mistet likevel melken!

Det går over!! Ikke noe dårlig samvittighet nå lenger! Hun er kjempeglad, hun legger GODT på seg:P spiser masse!!!

så jeg skjønner du ikke liker dette helt, men flaskebarn har det helt topp de og :) og det er bedre at du og er glad og fornøyd :) Sliter på med pumping dag og natt!!

tusen takk alle sammen, dere er snille

jeg vet jo egentlig at jeg ikke har grunn til å ha dårlig samvittighet, men det er jo (som mamman min sier) noe som følger med det å bli mamma.....
hun legger godt på seg, er god og rund i kantene, og en rolig og blid baby. så jeg tror , eller jeg VET at jeg har tatt det riktige valget. det har liksom bare plutselig blitt så virkelig, siden jeg først nå har bestemt meg for å kutte helt ut.

det er kanskje bare en tilvenningssak, må bare bli vant med tanken og slutte å skylde på meg selv [:)]

en bonus er jo det at jeg kan stikke ned på rimi mens pappaen passer henne, uten å stresse i frykt for at mari ligger hjemme og hyler etter mat [;)]

ja det er klart det blir folk av flaskebarn også, herremin :)
ja jeg ble og flasket mot slutten, fordi jeg spiste så mye hele tiden. mamma var så tynn som ei høvleflis fordi jeg brukte puppen hennes som smokk! så matvrak syndromet går i arv ser et ut som [:D]

uff det hørtes ikke særlig trivelig ut. det er jo et pes å drive å pumpe seg dagen lang også, i tillegg til matingen! :-/

jeg synes egentlig det er like koselig å mate henne med flaske som å amme. så blir jo jeg litt beroliget da når jeg vet at hun blir orntlig mett:)

Back
Topp