dårlig samvittighet..

x1xAnHe

Glad i forumet
huff synes så synd på Torgrim, jeg klarer aldri å stå opp tidligere en 11-12 om jeg ikke har noen planer på dagen..
Blir bare liggende å lure på han puppen hvis han begynner å gråte[X(]
Han er jo våken mellom en og to timer i mellom 6 og 9, men da får han bare nye bleie så prøver jeg å nderholde han litt mens vi ligger i senga så jeg slipper å stå opp... Staakar babyn min som aldri får begyndt dagen..[&:]
Håper ikke han har vondt av det?

Vi og har det sånn av og til, når ho våkner klokka sju...
Men eg prøver å tvinge meg sjøl opp, for eg synst dei timane ho er våken på formiddagen
er så koslige.

Han gjer vel grei beskjed om det blir for kjedelig ve eg tru [:)]

hmm.. vet ikke om han tar skade av d men skal jeg være ærlig syns jeg det er litt sløvt [:-] skjønner at d ikke er noe hyggelig svar å få, men jeg er tilhenger av å ta barna opp om morgenen og gi dem morgenstell, frokost, la di ligge å leke litt eller hva de nå vil, så kan dere jo heller legge dere sammen igjen når han blir trøtt igjen? min er bare våken ca 1,5 time før han er trøtt igjen. men føler ikke at det er riktig å la han ligge i senga fordi jeg er trett.. skjønner godt at det er fristende da.. men dog.. sorry [8|]

ORIGINAL: nr3påvei

hmm.. vet ikke om han tar skade av d men skal jeg være ærlig syns jeg det er litt sløvt [:-] skjønner at d ikke er noe hyggelig svar å få, men jeg er tilhenger av å ta barna opp om morgenen og gi dem morgenstell, frokost, la di ligge å leke litt eller hva de nå vil, så kan dere jo heller legge dere sammen igjen når han blir trøtt igjen? min er bare våken ca 1,5 time før han er trøtt igjen. men føler ikke at det er riktig å la han ligge i senga fordi jeg er trett.. skjønner godt at det er fristende da.. men dog.. sorry [8|]

Må si meg enig her!!
Her våkner Amalie kl. 7, og hun sovener ikke igjen.. Derfor står jeg opp med henne, steller henne, gir hun mat også får hun leke seg litt, og da har det fort gått 1,5 time og da er hun klar for en kvil igjen rundt hal9-9tiden. Når jeg legger hun, så tar jeg meg selv også en kvil. Etter at hun har sover rundt 2 timer, da står vi opp igjen og spiser og gjær div. ærend.
Jeg er også av den typen som elsker å sove lenge om morgenen, men jeg bare må opp i 1,5 time for å så sove igjen. I helgene tar pappa`n henne, også tar han de ukene har begynner sent på jobb.

kos dere mens det enda går[:)] snart så må han opp supertidlig osv....
han koser seg nok maaax ilag med mammaen i senga[:D]

ORIGINAL: TilslørtBondePike

Enig her, jeg også..
Og du sier selv du har dårlig samvittighet, så hvorfor ikke prøv å gjør noe med det?  

Jeg står opp mellom 6 og 7 hver dag, men legger meg jo alltid i 10-11 tiden på kvelden fordi jeg VET at ungene våkner tidlig.... Slenger meg heller litt midt på dagen, om jeg er trøtt!!

Signerer begge her[:)]Ikke vondt ment altså.Hvis du har dårlig samvittighet så gjør noe med det.Tia med T går vanvittig fort og plutselig så går han på skolen[;)]Det er gørrkjedelig å må stå opp tidlig(storebror her i gårn er våken 6 hver dag)men guri så mye tid du får med barnet ditt.Ta heller kveld litt tidligere hvis du er veldig trøtt.Nå er det ikke oss selv som bestemmer så mye lenger.Her må man innrette seg etter forholdene[8D][:)]

SVi står alltid opp når Elias våkner for dagen. Tror han kan bli forvirra hvis jeg skal ha han til å ove når det ikke er duppe tid [:)]
Må også si meg enig i at det er sløvt. Jeg er veldig for rutiene til Elias, og gir det meg mindre søvn får det bare være. For det får jeg igjen for siden når han blir større. Sove kan jeg gjøre når han dupper også.

Jeg er sånn selv, ma opp alt fra 3-6 ganger om natta'n for å gi tulla mat... Å får jeg ikke nok søvn/hvile så er hele kroppen og dagen min ødelagt.[:'(]

Værker fra topp til tå...

Så jeg koser meg med henne i senga! [:)] Hun får ny bleie, så ligger vi å skravler litt, hun får litt pupp, å begge sovner en time eller to igjenn! Så kan vi begge stå opp uthvilt, og klare for en ny dag[:)] Åsså er det så kos!

Hmm... jeg hadde nok fått dårlig samvittighet jeg også, men da hadde jeg gjort noe med det...[8|] Her står vi opp når Even våkner[;)] Hender at vi tar 15 min i senga vår, men da er det bare for kosen sin skyld og vi ligger å prater, slik at vi får en rolig start[:)] Even er oppe mellom kl. 6.00-7.30. Og så er jeg litt enig i det BlessItBe sier, om at rutinene er viktig og vi får igjen for det senere[:)]

Synes tiden på morgenen etter vi har stått opp er bare kos jeg!![:)]

Godt jeg ikke er den eneste[:D]

Siden noen synes jeg er sløv så føler jeg for å forklare meg litt bedre[;)]:
Han er oppe 4-5 ganger iløpet av natta (før 7) og inatt våknet han hver halvtime fra halv5. Etter vi har stått opp sover han bare dupper på 20 minutter så nytter ikke for meg å sove da, jeg rekker ikke å sovne på den tiden..
Han er kjempeflink på kveldene å legger seg i 7-8 tiden, og da sover han stort sett til jeg legger meg. Han er nødt å lukte at jeg kommer inn i rommet, for han begynner tvert å smatte for så å våkne å skal ha mat[:-]
Så er det bare 2 kanskje 3 dager i uka at vi ligger så lenge, resten av uka har vi avtaler eller planer [;)]

Det er jo ikke sånn at jeg ligger å sover på soverommet mens han ligger våken. Er han våken leker jeg litt med han, gir han mat og koser, for så å sove sammen litt lengre[;)]

Synes virkelig ikke jeg er sløv, men får litt dårlig samvittighet fordet, synes liksom dagene hans blir så korte, og de dagene vi har avtaler går jo mye av dagen på det, så det blir lite tid med bare oss på en måte..

Tror nok jeg hadde prøvd å stått opp i 7 tiden hver dag og sett om nettene da hadde blitt bedre[:)] Kan hende at alt blir veldig oppstykket for han når dere er så mye i senga på dagtid.

Jeg vil ikke bruke ordet sløv altså...men personlig syns jeg det er litt seint å starte dagen. Her starter vi dagen når hun våkner...!
Jeg tror også at de korte lurene på dagen kan komme av at hun ligger i senga for lenge på formiddagen...

ORIGINAL: LovaLova

.men personlig syns jeg det er litt seint å starte dagen. Her starter vi dagen når hun våkner...!
Jeg tror også at de korte lurene på dagen kan komme av at hun ligger i senga for lenge på formiddagen...
.men personlig syns jeg det er litt seint å starte dagen. Her starter vi dagen når hun våkner...!

sign !!

Noen dager blir det sånn her også : p

Nyt det! Sånn er det ikke mulig å gjøre når man får nummer to. Klart han ikke har vondt av det!

Synes ikke du skal ha dårigsammvittighet jeg.....hadde han sovet fra 19 om kvelden og gjennom hele natta,hadde jeg vet kanskje sgt at det var litt "sløvt"(imangel på bedre ord)
Men når dere er våkne såpass mange ganger iløpet av natta,forstår jeg godt at du sliter med å stå opp.....
Som *emmami* sier ,kanskje han kan prøve å sove på eget rom,his han våkner så mange ganger på nettene?
Eller trenger litt mer mat fr han legger seg,så det "holder"lenger?
Uansett,jeg synes du skal gjøre som det passer deg jeg,og du sier jo at det ikke skjer HVER dag så[:D]

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet..!!

Her våkner hun ca halv 7 for å få mat å legge seg litt igjen, så våkner eldstemann som blir kjørt i BHG mens pappaen e hjemme, da er minien som oftest våken å klar for å stå opp når jeg kommer hjem igjen.. så sier vi hade til pappa å vi koser oss sammen alene. Er en fin rutine, som jeg hvertfall er fornøyd med..

er en stor tilhenger av rutiner men mener det er viktigere med legge rutiner enn stå opp rutiner mener jeg, tiden kommer for nok når de kommer løpene inn på rommet 6 - 7 tiden å drar deg ut av sengen "mamma, mei våken" *GLIS*

Nyt tiden mens du kan, er nok ikke lenge igjen du kan hvile deg så lenge!!

quote:

hmm.. vet ikke om han tar skade av d men skal jeg være ærlig syns jeg det er litt sløvt skjønner at d ikke er noe hyggelig svar å få, men jeg er tilhenger av å ta barna opp om morgenen og gi dem morgenstell, frokost, la di ligge å leke litt eller hva de nå vil, så kan dere jo heller legge dere sammen igjen når han blir trøtt igjen? min er bare våken ca 1,5 time før han er trøtt igjen. men føler ikke at det er riktig å la han ligge i senga fordi jeg er trett.. skjønner godt at det er fristende da.. men dog.. sorry

Må si meg enig her!!
Her våkner Amalie kl. 7, og hun sovener ikke igjen.. Derfor står jeg opp med henne, steller henne, gir hun mat også får hun leke seg litt, og da har det fort gått 1,5 time og da er hun klar for en kvil igjen rundt hal9-9tiden. Når jeg legger hun, så tar jeg meg selv også en kvil. Etter at hun har sover rundt 2 timer, da står vi opp igjen og spiser og gjær div. ærend.
Jeg er også av den typen som elsker å sove lenge om morgenen, men jeg bare må opp i 1,5 time for å så sove igjen. I helgene tar pappa`n henne, også tar han de ukene har bentene mategynner sent på jobb
sign

jeg gir flaske kl 07.00 tar rundt en time,går vi inn på bade rundt kl 08.00 tiden,
jeg liker få noe ut av dagen.

mente ikke å si at du er sløv,men mente at akkurat d at du ikke står opp er litt sløvt.. jeg mener siden du har dårlig samvittighet for det. dersom vi har dårlig samvittighet er det vel stort sett fordi vi føler at ett annet alternativ hadde vært bedre, feks å stå opp? dersom du ikke har dårlig samvittighet og vet den lille koser seg er det jo noe annet. men regner med siden du har dårlig samvittighet at du føler hun ville hatt det bedre av at dere stod opp... som noen andre nevnte tidligere vil det kanskje også hjelpe på når det gjelder soving på dagen.dersom hun sover til 10-11 og legger seg i 7-8 tiden, er det jo ikke mulighet for å sove så mye på dagen heller...

Back
Topp