Dårlig samvittighet....

baby 79

Betatt av forumet
Føler jeg har konstant dårlig samvittighet...Søstra mi klager hele tiden over dårlig råd osv. og sier at hvordan har du råd til ditt og datt når vi kjøper oss ting osv.
Det er fryktelig irriterende at vi må forsvare oss hele tiden..

Mamma er også veldig slik at; kjøpe det billigste av det billigste, uansett kvalitet.
Enda hun er stinn av gryn..
Hva er det med den sparingen og dårlig samvittighet???

Vi har kjøpt nesten alt nytt til babyen, og hun kritiserer..for hun kjøpte mesteparten brukt..

Vi driter ikke penger, men prioriterer..
Hun bruker masse penger på røyk og skikkelige middager hver dag, og mye mye på mat, mens vi kan spise "billig" middager for så å kjøpe oss nye gardiner den mnd.

Sorry, men må bare få ut litt.. Gardiner er noe folk legger merke til...Men mat og røyk er liksom noe en bare må ha...??

Blir så frustrert...Hva er det jeg gjør galt?? Vi er ikke stormanns-gale eller noe..

Måtte bare få luftet litt tanker..

Noen som kjenner dere igjen eller har noen trøstende ord?

Klem

Ville hvertfall gi deg en stor trøste klem! Skjønner veldig godt at du blir lei, fatter ikke hvorfor alle skal legge seg borti andres økonomi hele tiden.. De har da ingenting med hva du bruker penger på eller ikke..

Hei...
Kjenner meg litt igjen der.....
Ikke bry deg om det rett og slett..... Mannen min og jeg er også litt "lure" og sparer til ting vi ønsker oss.....og det betyr nedprioritering av andre saker..... Vi verken røyker eller flyr mye på by`...så der sparer vi allerede noen tusen...Vi får stadig høre at vi er stormannsgale og den regla der....men det er vel vårt problem hva vi ønsker å bruke penger på....
Vi begynte tidlig å spare på ting og tang til vi skulle flytte hjemme ifra....og det kommer til nytte da man en dag står der....med et hus man skal møblere....
Som sagt.....lukk ørene....
Jeg tenker at jeg jobber og sliter for det jeg tjener....og jeg skal jaggu meg bruke dem på det jeg vil, ute at folk skal få meg til å få dårlig samvittighet....

Tusen takk!!
Det er kjipt å hele tiden høre at..kjøpte du den for 299,-? hahaha

Nå er den nedsatt til 199,-...nå kan du angre nå,, ( gotte seg )..

Hallo..hva er vitsen..Tror penger kan bli en mani eller besettelse av og til..

Har selv dårlig råd til tider..men tar det aldri ut på andre..

Det har vel mye med hva vi trives i også...Vi har valgt å pusse opp huset, og sparer fast hver mnd. ( i 3 år nå ) for å pusse opp kjøkkenet..BSU.

Ikke at vi på liv og død ikke kan ha det kjøkkenet vi har, men det er ikke noe fint og lite praktisk..og hvem drømmer vel ikke om et nytt, stilrent kjøkken?

Vi lever kun en gang, og jeg synes innredning og det å ha det fint i huset er viktig..
Det er viktig for meg med tanke på trivsel..

Helt enig!!
Vi driver og pusser opp et rom i huset....ikke bad eller kjøkken.....det har blitt dyrt.....pga kvaliteten på materialene som benyttes og møblene som er kjøpt nytt.... Så får vi da høre igjen at vi har brukt mer penger på dette ene rommet, enn det min svoger har brukt på å "pusse" opp hele leiligheten.....(det ser jo deretter ut oxo da)....[:@]
Vi liker å gjøre ting skikkelig, når vi først har begynt med slike prosjekter......istedet for å gjøre ting billigst mulig....og ikke bli 100% fornøyd.... men vi startet aldri med slike prosjekter før vi har råd til det.....

Det er bedre å betale litt ekstra og være 110% fornøyd, enn å skrape sammen alt en finner på tilbud å bli slik passe fornøyd..

Tror folk som sier slik er sjalu..eller ikke skjønner..for de har ikke de behovene som vi unge har i dag.

Vi pussa opp badet, og det kostet sinnsykt mye, men det tok vi opp lån til..

Jeg bor i Molde, og her er boligprisene mye lavere enn f.eks. i Oslo og rundt der..

Så vi er heldige på den måten..

Jeg er kjempe enig med deg Baby79! Skal ikke ta til takke med det nest beste.. Når man kan få det beste bare man strekker seg litt..

Vi har akkurat kjøpt oss ny bolig. Og vi valgte og bytte ut kjøkkenet og badet som fulgte med, til noe som var dyrere.

mange som ikke skjønte hvorfor vi la ut 50 000 ekstra på badet og kjøkkenet, vi burde være fornøyd med nytt kjøkken og bad mente de.

Men vi tenkte at detta var noe vi skulle leve med en stund og det kom til og bli dyrt og bytte det ut om 5 år.
Så vi kosta på oss et bad og kjøkken vi er fornøyd med nå og som vi kan leve med i 15 år kanskje, og vi betalte bare mellomlegget.

Og nå reageref olk på hvordan vi ha råa til og kjøpe oss ny bil når vi akkurat har kjøpt bolig.

sambo har solgt sykkelen sin og jeg har slutta og røyke og vi spiser ikke dyr mat.
utrolig hva en får råa til bare en prioritere riktig.

Jeg får også stadig høre kommentarer på at jeg kjøper nye ting til huset. "Nye gardiner nå igjen?" "skal ikke prøve å spare litt penger da kanskje?"

Hvorfor skal folk bry seg? JEG BRUKER PENGENE MINE PÅ DET JEG VIL!

Vel, kos dere med shoppinga jenter - ikke bry dere om hva andre mener!

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, baby 79. Dere skal disponere og bruke pengene slik dere ønsker uten at noen skal gi dere dårlig samvittighet av den grunn. Vi kjøpte masse nytt da Frida kom, heldigvis har vi arvet litt fra søsteren min. Vi sparer også litt penger hver mnd. til ting vi ønsker oss. Det var veldig greit, da komfyren røk i forrige uke. Vi sparer også barnetrygden hver mnd. til Frida, håper vi slipper å bruke disse pengene. Nei, bruk pengene slik dere ønsker. [:)]

synes dere er kjempe flinke som greier å spare...
Synes din søster kanskje hørtes en smule misunnelig ut jeg!

helt enig med deg baby 79.får også høre hvordan vi prioritrer pengene vår(eller sløsing i dems øyne)men jeg har ikke tenkt å spikke å spare på ver eneste krone,å ikke ta meg råd til noe på prinsippet å spare.

må leve litt i nuet også da,så sant det går,man vet aldrig hva fremtiden vil bringe![;)]

så tror jeg det handler litt om misunnelse også,alt ska liksom komenteres.kan vel ikke jeg for at vi har god smak[:D]

sjønner at du blir lei av å høre det,men se det litt mellom fingrene.det prøver jeg iallefall.min familie mine valg,så får di ta sine.

Back
Topp