Dårlig samvittighet overfor sjefen!

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hjelp, jeg trenger noen oppmuntrende ord. Jeg sendte melding til sjefen idag at fysio mente at jeg ikke holdt i jobb særlig mye lengre, og at jeg ventet på tlf fra lege i løpet av dagen. Men at sannsynligvis blir jeg sykemeldt.

Da blir hun fortvilet og spør om jeg ikke kanskje kan orke å jobbe hvertfall helga så kan jeg bli sykemeldt på mandag?!
Jeg synes dette er forferdelig å sette henne i denne situasjonen, men jeg kan ikke for det!

Jeg har prøvd å jobbe med tilrettelegging, og går til fysio. Nå spør hun om hvor mye jeg evnt kan klare i helga (hvilke liste som er best, kjøre- eller gåliste), halve dager osv? Det skal virkelig ikke være mulig å bli sykemeldt uten dårlig samvittighet!

Må bare legge til at sjefen min egentlig er fantastisk! Hun bare trenger meg og vil ha meg på jobb.

Man må lytte til kroppen og helsa først! Selvom det er veeeldig vanskelig uten å få dårlig samvittighet, så må man faktisk bare sette ned foten å tenke på seg selv i en sånn situasjon[emoji173]️ sender deg goooode klemmer!

Tror det er vanskelig å bli sykemeldt uten dårlig samvittighet dessverre.
Men du er nødt til å tenke på deg.
Dersom du ikke tåler å jobb ei helgen, da må du rettogslett bare si nei.

Du har faktisk en veldig god grunn til sykemeldingen, og du må tenke på den lille i magen, ikke bare deg selv.
Jeg har det som deg, ønsker å være i jobb, men vet ikke hvor lenge jeg klarer det. Er 40% sykemeldt nå, og det kommer nok til å øke.

Takk for ordene dere la igjen :Heartred jeg skal være streng og "egoistisk" nå, og be legen om full sykemelding når hun ringer. Det føles dumt overfor sjefen, men slik er nå situasjonen.

Ta vare på deg selv. Er lenge til desember. Så ikke noe vits i å slite seg ut allerede[emoji171]

Ååååh, legen har glemt meg idag :mad: Ingen tlf fra henne. Da får det visst bli egenmelding imorgen da :(

Ååååh, legen har glemt meg idag :mad: Ingen tlf fra henne. Da får det visst bli egenmelding imorgen da :(

Så irriterende. Men så lenge du har vert i kontakt med legekontoret idag. Så kan de sykemelde tilbake i tid. Er jo ikke din feil at hun har glemt deg;)

Så irriterende. Men så lenge du har vert i kontakt med legekontoret idag. Så kan de sykemelde tilbake i tid. Er jo ikke din feil at hun har glemt deg;)
Oh,takk for info :) ei jeg jobber litt med jeg snakket med på legekontoret igår, så det var jo greit :) ringte de faktisk igår. Men snakket med hun jeg kjenner som sa at legen kanskje kunne ha sendt ut Sm i posten (jeg har vært sykemeldt seks dager før allerede i denne graviditeten,så hun vet at det bare er spm om tid), men dette kunne hun sjekke imorgen tidlig :)

Er du syk så er du syk... du og baby er førsteprioritet nå, ikke sjefen din (uansett hvor hyggelig hun er).
God bedring [emoji5]

Supert at sjefen din er villig til å legge til rette for deg, koste hva det koste vil, men hun spiller jo helt klart på samvittigheten din og din og mageboerens helse SKAL komme i første rekke. I dette tilfelle er det ikke så lurt å være "flink-pike", du har gjort en fabelaktig innsats på jobben din lenge nå, så la legen sykemelde deg fullt med god samvittighet. :)

God bedringsklem. :Heartred

Hun skjønner det nok selvom ho er litt fortvila og skulle gjerne hatt deg på jobb :-) Du ringte hun og forberedte henne!( det er mange som ikke hadde gjort det) og bare det er kjempefint ❤️

Legen skrev 100% sykemelding fra onsdag som var (da jeg først var i kontakt med dem)og fire uker frem. Så nå skal jeg bare ta det med ro, og nyte tiden med frøkna og samboer :Heartred

Jeg skrev det på sms til sjefen da jeg bare har begynt å gråte hver gang jeg prøver å forklare hvordan jeg har det, så hun sa at det nok ordnet seg. Så ønsket hun meg god sommer og god bedring :) Nå er skuldrene herved senket ti hakk!

Så bra det ordnet seg, det er aldri noe morsomt å sykemelde seg uansett grunn[emoji4] flink er du som tenker på deg selv og lille[emoji173]
God bedring[emoji4]

Back
Topp