dårlig samvittighet *oppdatert*

3nydeligesmå

Forumet er livet
har ei beste beste venninne som jeg er veeldig glad i. vi har vært beste venner siden barneskolen.
hun og kjæresten har prøvd å få barn i ca 7-8mnd nå og jeg ser hun er veldig lei seg for dette, og liker ikke være så mye sammen med meg når jeg har med ungane lenger. noe jeg forstår veldig godt.

saken er den at jeg har ikke tort å si til henne at jeg er gravid igjen. hun har alltid vært den første til å vite det, men nå tør/vil jeg bare ikke.
har ikke lyst til å gjøre hun lei seg, hun sliter nok som hun gjør nå. og så skal liksom bestisen komme å si jeg venter nr 3, mens hu sliter med å få nr 1.

hu er 7 dager over nå, men testene viser bare neg. men håper bare hu har lav hcg.

hadde dere fortalt enda at du var gravid?? eller ville dere ventet enda 1måned i tilfelle hu blir gravid nå?

--------------------------------------------------------------------

snakket med hun istad, hun hadde fått mensen i dag, så var ikek i godt humør. fikk enda mer klump i magen.
sa til henne at hun skulle bli "tante" igjen. sa også at jeg hadde vært redd for å fortelle henne det pga jeg var redd for åssen hu skulle reagere, føle det osv. men atjeg er utrolig glad i henne og bare ønsker at hun skal få alt hun ønsker seg her i verden.

det eneste hun svarte da var, jeg vet det. er glad i deg også.
så sa jeg visste du det??
ja jeg vet du er glad i meg og kun vil det beste for meg..

så hun nevnte ingenting om barnet i hverken positiv eller negativ forstand. hun trenger nok bare litt tid til å fordøye det, så kommer nok gratulasjonen etterhvert. [:)]

takk for svar til alle dere som svarte meg i ettermiddag.

Hvis bestevenn-følelsen er gjensidig så hadde jeg fortalt det, for det må uansett være værre å være den som ikke får vite fordi du er redd for hennes reaksjoner. Samtidig skjønner jeg deg godt da, men dere kan jo kanskje inngå en "avtale" om at det ikke blir så mye gravidsnakk selv om du er gravid, men at du alikevel ville at hun skulle vite det?[:)]

Samtidig så kan du jo bruke 12 grensa som unnskyldning da, men det føles kanskje bare værre for deg dess lengre du utsetter det?

Kommer ann på hvor langt du har kommet, men jeg ville nok sagt det ganske tidlig. Tenk om hun evt hører det fra noen andre? Eller at hun lurer på hvorfor du ikke har sagt noe før. Selv om det er vanskelig å si det nå, så bør du være ærlig og åpen for å kunne beholde et godt vennskap!

Vet ikke helt jeg.. Om hun er veldig lei seg for at de sliter tenker hun kanskje ikke så rasjonelt og klarer kanskje ikke å glede seg sånn over at du er gravid igjen. Er deres nr 3 planlagt forresten? Vet hun at dere prøvde å bli gravidè?
Hadde jo vært kjempekoselig om hun hadde blitt gravid også kunne du fortalt at du er det og..
Men om hun ikke er det også kanskje hun blir lei seg for at du ikke har fortalt det til henne..?
Nei, umulig for meg å si, kjenner henne ikke og vet ikke hvordan hun vil reagere..

Men, når man prøver å bli gravid er det viktig å slappe av da. Hvis hun stresser kan det hende at hun ikke blir grvid av den grunn. Og mensen kan bli forsinket av stress og sterkt håp om å bli gravid.. Men det vet dere sikkert.. Kom egentlig ikke med noe hjelp jeg.. [8|] 
Lykke til! [:)]

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet da!
7-8 mndr er jo ikke så lenge heller for prøving, det kan jo fort ta dobbelt så lang tid liksom..
Bedre at du forteller det nå enn at du skjuler det for henne.

du bør si det til henne...

hvis hun er vandt til å få vite ting først kan det jo hen de at hun føler seg enda mer uttafor hvis hun får vite det til slutt...

Vet du, jeg hadde det på akkurat samme måte som deg..
Har ett venne par som sliter veldig, de har vært sammen i 8 år nå og jeg og sambo har vært sammen i 4 år og venter nå nr 2..

Var veldig i tvil hvordan jeg skulle fortelle henne det,så jeg sendte henne en mms på 17 mai mens vi var der..Hun skjønte ikkke så mye av det bilde, så jeg sa sånn ca 17 januar..
Da snudde hun seg mot meg og sier: Næææææææææ er det sant,hun ble kjempe glad på våres vegne..
Sa til henne at jeg kviet meg sånn for å fortelle henne det,men som hun selv sa..Jeg vet dere har slitt veldig og unner dere dette veldig mye..

Så ser hun bort på gubben sin å sier.. M***** jaja,vi får bare henge i [:D]
Så hun tok det med ett smil ihvertfall..

Så jeg skjønner deg så absolutt at du kvier deg, men jeg ville nok fortalt det nå uansett..

Lykke til[:)]

dytt

Back
Topp