Dårlig samvittighet og dilemma....

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Off...... jeg er litt i tenkeboksen!

Jeg har et maxi cosi sete med base. Jeg kjøpte det brukt hos en dame i 2011 og brukte det til mini i ca 6 mnd. Hun hadde selv brukt det til 2 barn.

Setet er helt og fint, men trolig over 5 år gammelt (klarer ikke helt å finne ut årstallet, har vridd og vendt på både setet og alle papirene jeg fikk med).

Man skal jo liksom ikke bruke seter som er 5+ år ettersom feks plasten kan bli sprø etter feks soleksponering. Men jeg blir liksom litt fandenivolsk..... er dette noe produsentene har funnet på for å være på den sikre siden? Eller for å selge flere seter? Setet har jo stått på det mørke loftet nå siden høsten 2011. Hvor usikkert kan det være? Om jeg kjøper nytt sete, kan jeg bruke den gamle basen? Vil det passe? Hva med plasten på basen?

For å være heeelt politisk korrekt bør jeg jo kjøpe nytt, men det byr meg faktisk litt imot!

Nei, vettu hva, da kjøper jeg ikke nytt sete :)

Nei, ser ut som du ikke trenger stresse med det. Det skal jo bare brukes i ca 1 år, så det vil jo holde seg enda da :)

Jeg har ett fra 2007 og har alldeles ikke tenkt å kjøpe nytt, har stått på loftet, og ser helt nytt ut, så det klarer nok jammen meg å holde ut denne babyperioden også ;)

Vil tro det holder jeg :-) Men har ikke satt meg inn i sånt, bortsett fra at det ikke skal brukes mer om det har vært i kollisjon :P

Back
Topp