Dårlig samvittighet for arbeidsgiver

Snartmammatilto?

Flørter med forumet
Hei alle.
Jeg vet dette kan høres helt bak mål ut for noen, men for meget dette faktisk realiteten. Jeg har en busy jobb med mye ansvar. Vi er to i rollen som jobber ekstremt tett og som bedriften er veldig avhengig av. Ved begynnelsen av 2018 skal min kollega i permisjon og vi har funnet en erstatter. Jeg vet min sjef tror jeg kommer til å vente med å få barn nr 2 til hun er tilbake... nå er jo realiteten at jeg 5 måneder etter henne skal ha barn. Vet ikke hvordan jeg skal legge dette frem og gruer meg så innmari mye :/

Hei alle.
Jeg vet dette kan høres helt bak mål ut for noen, men for meget dette faktisk realiteten. Jeg har en busy jobb med mye ansvar. Vi er to i rollen som jobber ekstremt tett og som bedriften er veldig avhengig av. Ved begynnelsen av 2018 skal min kollega i permisjon og vi har funnet en erstatter. Jeg vet min sjef tror jeg kommer til å vente med å få barn nr 2 til hun er tilbake... nå er jo realiteten at jeg 5 måneder etter henne skal ha barn. Vet ikke hvordan jeg skal legge dette frem og gruer meg så innmari mye :/

Jeg tror bare jeg ville sagt det som det er, man kan ikke alltid planlegge når en blir gravide. Så får du bare håpe att sjefen ikke tar det så tungt! [emoji4] lykke til, kjekt om du ville delt hvordan samtalen med sjefen gikk når du snakker med h*n [emoji4]

Sitter også med litt dårlig samvittighet, og gruer med veldig til å fortelle at jeg er gravid igjen... Jeg har akkurat begynt i jobb etter endt permisjon, var sykemeldt hele svangerskapet forrige gang, så har vært borte lenge. Har fått en nyopprettet stilling, og jeg føler det er høye forventninger til meg. Har akkurat også begynt på en videreutdanning, varer kun 1 semester da, som har stor betydning for jobben min...

Har så lyst til å drøye lengst mulig med å fortelle, men føler jeg må si noe snart for sjefa mi har planer for meg :(

Hei alle.
Skjønner deg kjempegodt. Kanskje lurt å si det tidlig? Så slipper du å grue deg unødvendig lenge, og arbeidsplassen får bedre tid på å forberede seg :-)
Jeg gruer meg også litt. Begynte i jobben januar i år, og hadde ikke forventet å bli gravid så fort (1. forsøk).

Har litt samme problemet. Har nettopp fått fast jobb etter 4 mnd i midlertidlig stilling, og kvier meg for å si det til sjefen. Jeg har verdens hærligeste sjef, men sliter med dårlig samvittighet over for hun og de andre ansatte. Ei som jeg jobber tett med skal ut i permisjon i desember og jeg tror sjefen tenker at jeg skal dekke noe av hennes arbeidsoppgaver når hun er borte.
Jeg var myye sykemeldt i forige svangerskap, da i en annen jobb da. Håper jeg slipper å sykemelde meg i dette[emoji4]

Skjønner godt at man føler på dårlig samvittighet.
Jeg begynte i ny jobb 7. august(!) og nå er jeg 4+5. Vi har prøvd på nr 2 i 4 år uten hell, så det er jo ganske typisk at jeg skulle bli gravid nå i ny jobb. Men er så overlykkelig da

Ikke dårlig samvittighet for arb.giver, men har nettopp startet en ny student som jeg skal følge opp, og der har jeg dårlig samvittighet. For begynner bare å bli mer og mer kvalm, så er redd jeg snart ikke greier karre meg på jobb, og det vil jo gå utover studenten [emoji54]

Jeg har også fryktelig dårlig samvittighet. Har midlertidig stilling, men også en busy jobb med mye ansvar.. Begynte i denne stillingen i mai i år :angelic:

Vet det vil gå utover de andre kollegaene mine, og i tillegg er jeg redd for ikke å få forlenget stillingen :/

Synes nesten det er dårlig gjort ovenfor verdens beste sjef <3

Back
Topp