Dårlig samvittighet for å...

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Være sykemeld fra jobb. Jobber på en småbarnsavd og er 25 uker på vei. Er nå 50 % sykemeld pga bekkenet. Men føler ikke dette er helt godtatt på mn jobb. Føler meg veldig dum når jeg er innom for å levere minstemann som går i samme barnehage. De skuer liksom på meg om jeg er "syk" nok til å være sykemeld. Kjenner dette ikke er greit og får meg til å føle meg dum som er hjemme noen dager.
Andre som har opplevd det samme?? :dontknow :smiley-angry019

Jeg sliter med bekkenet selv, men er student og kan styre hverdagen min litt selv. Det høres vondt ut å føle på disse følelsene. Du har ikke vurdert å ta det opp med de? Dumt hvis det skulle bli en konflikt ut av dette.

Uff det høres ikke særlig hyggelig ut :(
Her har jeg heldigvis ikke opplevd annet enn støtte fra arbeidsgiver, jeg er 100% sykmeldt og kommer ikke tilbake i jobb i svangerskapet pga veldig lavt energinivå og begynnende bekkenløsning nå og kvalme tidligere i år.

Jeg jobber også i bhg.

Føler akkurat det samme :( er også 50% sykemeldt, og mine kolleger har endret fullstendig måten og prate til meg på og være på... før var det en lettere tone og vi hadde det artig sammen! Nå er liksom ting blitt så "stramt" :( så det er ganske sårt synes jeg. Vi er da sykemeldte for en GRUNN, ikke for morroskyld.

Jeg har ikke opplevd det selv, men synes det er veldig dumt at det skal være sånn. Man er jo ikke sykmeldt for morroskyld :-/

det er jo ikke du so har sykemeldt deg, en legen din, som mener du trenger det... og dine kollegaer er ikke hjemme hos deg på ettermiddag/kveld å ser hvor vondt du faktisk har det( er ihvertfall vondest på ettermiddag/kveld hos meg), og smerter stjeler innmari mye energi.. ville snakket litt med kollegaene om hvordan du føler, for det er ikke sikkert de er bevisste sin måte å være på ovenfor deg ;) Og si at alternativet til 50%sm er full sykmelding, og da får de ikke sjansen til å se ditt blide ansikt før om leeeenge :P
har måttet forklare min sjef/kollegaer hvordan jeg har det, og de forstår og ønsker jeg skal klare å jobbe så lenge som ulig framfor å jobbe så mye;) (40% i jobb jeg nå;))

masse lykke til!

Akkurat i samme situasjon som deg. Jobber også i bhg og er nå 50% sykemeldt pga bekkenplager. Er 24+5. Har også barn som går i samme bhg. Så vet utrolig godt hvordan det føles :( Tror noe av det med å jobbe i bhg er at man vet at det blir større belastning på de som er igjen på jobb og at det ikke alltid blir satt inn vikarer.................

Prøver å la være å tenke på det jeg da jeg tross alt trenger å fungere for mine andre barn også

Takk for støtten, igår måtte min mann finne krykker til meg, så ja de ser ikke hva som skjer når arbeidsdagen er ferdig. Utrolig vondt og ikke ha noe igjen til de hjemme. Kanskje jeg skulle tatt en prat med de.

Takk for støtten, igår måtte min mann finne krykker til meg, så ja de ser ikke hva som skjer når arbeidsdagen er ferdig. Utrolig vondt og ikke ha noe igjen til de hjemme. Kanskje jeg skulle tatt en prat med de.
gjør det ;) evt nevn det i en bisetning at gubben fant frem krykkene, så du bruker de på kvelden etter du har vært på jobb... ;) å alle vet vi jo at arbeidsbelastningen blir større til de som ikke er sykmeldt, men thats life, og ikke ditt ansvar at det ikke blir satt inn vikarer... ;)

uff, det der hørres ikke noe kjekt ut :(
Er sjøl sykemeldt pga bekken, men eg e sjukemeldt 20% med tilrettelegging i pleien... Der drar arbeidsgiver meg nesten heilt ut av mine vanlige oppgaver, for at eg skal klare og fungere både på jobb og hjemma.. men merker at det er dårlig takhøyde fra de som ikke har sett det når eg går som værst... me får bare sita det i oss, og heller slenga med det at det er så vidt me klare å gå når me komme hjem...

gpd bedring te deg :)

Back
Topp