Dårlig søvn pga krampe

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I natt bråvåknet jeg av at det spendt litt i begge leggene, og når jeg beveget på fotan så begynt begge leggene å krampe noe voldsomt! :o
Jeg husket fra første gangen det skjedde at om jeg klarte å slappe av i benet så skulle det stoppe, og på ene leggen sluttet den nesten med en gang jeg gjorde det nå, men jeg måtte stelle meg opp å prøve å tvinge ned den andre foten mot gulvet pga den strammet seg oppover pga smerten :(
Åh det gjør så vondt!! Første gangen det skjedd så linket jeg halve dagen etterpå, og var fortsatt øm i leggen i 2-3 dygn etter det skjedde :(
Det er så fryktelig ubehagelig... Er dette noe som er vanlig når man er gravid?

Det er ganske vanlig :/ anbefaler deg å begynne med magnesium - det hjelper mange :) er helt forferdelig med slike kramper..

Leggkramper er helt vanlig når man er gravid, dessverre. Er man veldig plaget, kan man ta magnesium som kan forebygge kramper.
Våknet her en natt med leggkramper selv, mannen ble skremt, for han trodde nesten fødselen var i gang:p

Det er ganske vanlig :/ anbefaler deg å begynne med magnesium - det hjelper mange :) er helt forferdelig med slike kramper..
Jeg tar sånn gravidtilskudd for gravide da, regner med det er magnesium i de?

Leggkramper er helt vanlig når man er gravid, dessverre. Er man veldig plaget, kan man ta magnesium som kan forebygge kramper.
Våknet her en natt med leggkramper selv, mannen ble skremt, for han trodde nesten fødselen var i gang:p
Haha, skjønner det :P mannen her reagerte ikke en gang på at jeg var opp å styra :o

Ja, dette er vanlig. Har våknet flere ganger med krampe/begynnende krampe i leggene. Jeg tar ekstra magnesium og har merket en bedring, så verdt å prøve. Magnesium er uansett bra for mye forskjellig (søvn, mage, kynnere osv) :)

Sliter mye med krampe selv :o utruli slitsomt i tilleg til att det er vanskeli å søv og en må opp og tiss fleire ganger i løpe av natta :sleep011 glad eg kan søv på sofaen litt på førmiddagen etter e har levert guttongen i barnehagen og samboer e på jobb :)

Jeg tar sånn gravidtilskudd for gravide da, regner med det er magnesium i de?
Se på innholdet.
For at jeg skal få effekt må det være 300 mg, og er som regel mye mindre i slike med masse forskjellig

Huff, det er helt forferdelig :(
Får det sånn 2-3 ganger i uka selv, som regel når jeg ligger i senga. Her hjelper det å strekke ut foten, skikkelig strekke den ut, og noen ganger massere den hardt. Da går det fortere over i alle fall, men leggen er jo vond og støl i flere dager etterpå..
Og det er helt normat å få sånne kramper mens man er gravid :)

Dessverre vanlig, ja, det er så vondt! Får det innimellom og da må jeg bare stille meg på gulvet så FORT som mulig og strekke hælen mot gulvet så slipper det med en gang. Funker godt å sparke i fra mot fotenden på senga og, men vi har rammemadrass, så må ut på gulvet for å ha noe å presse mot

Har ikke vært særlig plaget med dette selv foreløpig - kan få det av og til om natta om jeg strekker på beinet, men det har gått over igjen med en gang om jeg strekker i motsatt retning på foten.
Poenget mitt er at jeg har ikke testa dette selv, men mamma har gjort det mye (hun har vært mye plaget av kramper i beina, men dog ikke relatert til graviditet) og mener på at det har hjulpet henne - nemlig sovet med ulltråd rundt anklene! Haha, høres egentlig helt fjernt ut spør du meg, men om man er mye plaget er det jo verdt å prøve kanskje?

Har ikke vært særlig plaget med dette selv foreløpig - kan få det av og til om natta om jeg strekker på beinet, men det har gått over igjen med en gang om jeg strekker i motsatt retning på foten.
Poenget mitt er at jeg har ikke testa dette selv, men mamma har gjort det mye (hun har vært mye plaget av kramper i beina, men dog ikke relatert til graviditet) og mener på at det har hjulpet henne - nemlig sovet med ulltråd rundt anklene! Haha, høres egentlig helt fjernt ut spør du meg, men om man er mye plaget er det jo verdt å prøve kanskje?

Jeg er til vanlig periodevis plaga med urolige bein, og ulltråd rundt anklene er det som har funka best hittil!

Jeg er til vanlig periodevis plaga med urolige bein, og ulltråd rundt anklene er det som har funka best hittil!

Å? Funker det på urolige bein også? for det har jeg hatt en del i det siste! må prøves :-D

Ulltråd? Skal man ta et garnnøste å snurr rundt ankelen? Eller funker det med ullsokker?

Ulltråd? Skal man ta et garnnøste å snurr rundt ankelen? Eller funker det med ullsokker?

Vet ikke om det funker med ullsokker, eller om det faktisk må være en tråd som du binder rundt anklene.
Jeg hadde hvertfall ikke orka noe ullsokker, for jeg er så varm på beina på kveldene at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg :-p

Back
Topp