Dårlig på ny?

Mia_mini

Elsker forumet
Er i uke 20 nå, og har de siste dagene begynte å føle meg skikkelig uggen.
Ikke like kvalm som frem til uke 12, men likevel ubehagelig.
Magen føles litt rar, matlyst har gått ned igjen. Mye ubehag ved plassering av mage når jeg sitter.
Opplevde ikke dette forrige gang jeg var gravid.

Noen andre som har opplevd det?
Eller burde jeg ta en tur innom legen?

Er i uke 20 nå, og har de siste dagene begynte å føle meg skikkelig uggen.
Ikke like kvalm som frem til uke 12, men likevel ubehagelig.
Magen føles litt rar, matlyst har gått ned igjen. Mye ubehag ved plassering av mage når jeg sitter.
Opplevde ikke dette forrige gang jeg var gravid.

Noen andre som har opplevd det?
Eller burde jeg ta en tur innom legen?

Jeg er i uke 21 og kjenner også mer ubehag, av og til litt kvalme. Jeg blir fulgt opp på sykehus en gang i mnd av diverse årsaker, og både urin og blodprøver var fine i går. For min del tror jeg det er en kombinasjon at at jeg har startet med jern for to uker siden (tar tid å vende seg til tydeligvis) at babyen er i en vokseperiode og leste også i går at "Når livmoren ekspanderer, legger den press på de omkringliggende organene og forårsaker fordøyelsesproblemer, for eksempel forstoppelse og overflødig gass. Dette kan forårsake ubehagelig oppblåsthet og gass" - som igjen kan gi magesmerter og kvalme :) Jeg har hvertfall både magesmerter og ligamentsmerter/voksesmerter og får mindre matlyst av dette.

Når det er sagt - du kjenner din kropp best. Hvis du føler noe ikke er som det skal, ville jeg ringt jordmor og fått en samtale. Ofte er det bedre med en god samtale med fagfolk enn internett :)

Håper du blir bedre snart :love2

Back
Topp