Dårlig ovn?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har bakt muffins, men fikk et problem. På det første brettet ble alle de innerste muffinsene overstekt, de ytterste var fine. Det andre brettet var bare halvfullt, så jeg passet på å dytte alle mot den halvdelen som var nærmest døra på ovnen, og satte brettet på nederste rille. Likevel ble de innerste muffinsene overstekt :-o
Hva er problemet? Er det ovnen? Eller er problemet at jeg åpnet og sjekket muffinsene et par ganger under steking?
Jeg har aldri hatt dette problemet før. Kan ulike oppskrifter ha ulik toleranse for hvor fort de blir overstekt? Jeg må nok skjære av toppene om jeg skal spise dem tenker jeg.

Min ovn er også sånn.. Pleier å snu brettet halvveis i stekinga jeg.. Blir stort sett bra resultat da :)

Min ovn er også sånn.. Pleier å snu brettet halvveis i stekinga jeg.. Blir stort sett bra resultat da :)
Lurt. Har jo hørt om slike ovner, men har aldri hatt det problemet før.
Er ovnen din gammel? Lurer på om det er et tegn på at ovnen begynner å svikte.

Min ovn er slik, selvom den er relativt ny, I tillegg så må vi ha den på høyere temperatur enn det som står. Hjelper litt å ha på varmluft istedenfor, blir jevnere og fortere ferdig da:)

Min ovn er slik, selvom den er relativt ny, I tillegg så må vi ha den på høyere temperatur enn det som står. Hjelper litt å ha på varmluft istedenfor, blir jevnere og fortere ferdig da:)
Ovnen min har ikke engang varmluft :-P
Men jeg har ikke hatt noen problemer med ujevn steking eller feil temperatur. Håper dette er litt tilfeldig. Har ikke tenkt å kjøpe ny ovn nå.

Vi har en helt ny ovn, som ikke er billig, men det er samme her! Det som er innerst blir mer stekt, så sier som majalille, snu halvveis i bakingen eller matlagingen :)

Back
Topp