Har ei på snart 2,5 år som tester grenser og er passe rampete. Litt rådville på hvordan vi skal håndtere rampestrekene. Og er litt redd for hvor dette vil ende
Typisk er at hun gliser og ser på meg rett før hun gjør noe hun forventer reaksjon på. Det kan være f.eks å slå/knipe hunden, dra hunden i halen, tømme melken sin på gulvet, kaste bestikket/fatet med mat på gulvet, knipe/slå oss voksne, hoppe i sofaen...
Typisk rampestreker for å få en reaksjon. Og når hun går etter hunden f.eks får hun jo det, jeg må jo forte meg å avverge situasjonen. Kniper hun meg så klarer jeg jo å ignorere det.
Prøver å forklare rolig, men strengt, at det ikke er greit, da kan hun finne på å le, slå meg eller løpe av gårde og finne på noe nytt tull.
Ved middagsbordet er det et styr hver eneste dag med mat og ting som flyr veggimellom, mye å rydde opp, og en unge som spiser minimalt... Har prøvd time out et par dager nå ifbm middagen, men føler ikke det blir helt rett. Det er ihvertfall oppmerksomhet, ser mest ut som hun koser seg
Er hun stygg med hunden må hun si unnskyld og gi en kos, og si at hun ikke skal gjøre slikt igjen...
Noen gode råd?