Dårlig nytt på TUL....

Alonis

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberfnuggene 2023
Var på tidlig ultralyd idag, og skulle etter menstermin vært 12+3, men fosteret var ikke større enn ca 10 uker. I tillegg ble det målt en forstørret nakkefold. Blir nå henvist videre til Rikshospitalet, venter på at de skal ringe idag eller imorgen. Så blir det oppfølging derfra.

Er selvfølgelig helt knust og veldig bekymret... Skjønner ikke helt hvorfor dette skulle skje med oss, og er så usikker/redd for veien videre :(
 
Oi, det høres skummelt ut. Hva skal de gjøre videre?
 
Dette kan bety at det er avvik hos babyen som viser seg å være sykdom eller tilstand som er alvorlig, eller det kan vise seg at det er en frisk baby uten noe galt. Det viktigste nå er at dere finner ut av dette. Rh vil gi dere tilbud om utvidede prøver og videre oppfølgning. Unner ingen den situasjonen du er i nå, for å gå rundt å ikke vite er noe av det værste da man har ikke noe å forholde seg til. Håper rh kontakter dere raskt. Dere er hvertfall fulgt opp av landets ledene innen fosterdiagnostikk. Det er lov å være engstelig nå, men prøv å bevare roen, og prat med hverandre om hvordan dere føler. Det er veldig enkelt å gå inn i en boble nå, noe som ikke er bra for forholdet. Husk at dere kanskje reagerer forskjellig , men prøv å ha forståelse for den andres reaksjon.

Krysser fingrene for at dere får en beroligende beskjed etter undersøkelse og prøver.

Mange klemmer til deg.
 
Dette kan bety at det er avvik hos babyen som viser seg å være sykdom eller tilstand som er alvorlig, eller det kan vise seg at det er en frisk baby uten noe galt. Det viktigste nå er at dere finner ut av dette. Rh vil gi dere tilbud om utvidede prøver og videre oppfølgning. Unner ingen den situasjonen du er i nå, for å gå rundt å ikke vite er noe av det værste da man har ikke noe å forholde seg til. Håper rh kontakter dere raskt. Dere er hvertfall fulgt opp av landets ledene innen fosterdiagnostikk. Det er lov å være engstelig nå, men prøv å bevare roen, og prat med hverandre om hvordan dere føler. Det er veldig enkelt å gå inn i en boble nå, noe som ikke er bra for forholdet. Husk at dere kanskje reagerer forskjellig , men prøv å ha forståelse for den andres reaksjon.

Krysser fingrene for at dere får en beroligende beskjed etter undersøkelse og prøver.

Mange klemmer til deg.

Takk for godt svar Det er jo vanskelig å vite hva det kan være, og gynekologen som utførte ultralyden virker litt ekstra bekymret siden den både var såpass liten for tiden OG at det var dette med nakkefold.

Håper vi får oppløftende svar hos rh og at vi slipper å måtte ta noen flere prøver eller andre vanskelige valg...

Vi er heldigvis gode til å snakke med hverandre og ta vare på hverandre, uansett hvor kjip og dum beskjed vi skulle få.
 
Huff, så utrolig leit! Håper virkelig dere får gode nyheter på riksen [emoji173]️
 
Stor klem til deg❤️ husk at du har oss her hvertfall å kunne snakke med om det skulle være noe som er vanskelig å snakke om hjemme! Håper du raskt får kontakt med RH!
 
Håper virkerlig det ordner seg!!! Det er vel alle en slik beskjed vi frykter for på en TUL :( Håper det ender bra!
 
Uff :( vet ikke hva jeg skal si.... jeg håper virkelig at dette ikke betyr noe for den lille,og alt likevel er bra !
 
For ein nervepirrende og trist beskjed å få :(
Håper på det beste og sender deg mange store klemmer!!
 
Kunne de se nesebeinet?
Jeg var på fosterdiagnostikk på Rikshospitalet igår. Det er mange faktorer sammen som avgjør om det er risiko for kromosomfeil. De tar også noen blodprøver. Og mer grundig ultralyd. Eller om du vil tar de fostervann prøve.
Håper at det ikke er noe alvorlig. Du får veiledningstime. Og god veiledning. Tenk positivt. Jeg krysser fingrene for deg [emoji177][emoji178]
 
Kunne de se nesebeinet?
Jeg var på fosterdiagnostikk på Rikshospitalet igår. Det er mange faktorer sammen som avgjør om det er risiko for kromosomfeil. De tar også noen blodprøver. Og mer grundig ultralyd. Eller om du vil tar de fostervann prøve.
Håper at det ikke er noe alvorlig. Du får veiledningstime. Og god veiledning. Tenk positivt. Jeg krysser fingrene for deg [emoji177][emoji178]
Håper det gikk bra med deg der! Nei, vi så ikke noe mer enn konturene av fosteret egentlig, kanskje apparatet hans ikke var så bra at man kunne se mer, eller så ville han ikke. Han sa ganske raskt at noen fostermedisinere måtte se på dette. Håper de ringer meg imorgen og at jeg får time så raskt som mulig, veldig kjedelig å vente på gode eller dårlige nyheter..
 
Og tusen takk for all støtte, snille damer <3
 
krysser fingrene for dere❤❤
 
Kan anbefale spesialistsebteret på Jessheim og Dr. Lundring. Han ser om det er noe unormalt med en gang. Spesialist på fosterdiagnostikk. Gode tanker til dere :Heartred
 
Back
Topp