Dårlig nyrefunksjon *lang*

ToSmå2010

Forumet er livet
Jeg var hos legen for noen dager siden, for jeg har hovnet opp sånn rundt øya. Jeg ser seriøst ut som en kineser for jeg har så smale øyer nå.
Har liksom gått sånn snart 2 uker[&:]

I tilegg har jeg hatt så vondt i hodet og øra åsånn. Så legen sa at det sikkert bare var ett virus, men at vi skulle ta en blodprøve. Fikk med meg blodprøve arket ut og det stod kretatinin på det.

Tenkte ikke mer over det, helt til jeg googla "hovne øyer" idag. Da stod det at det kunne være tegn på nedsatt nyrefunksjon, og at det blir målt med en blodprøve som heter kreatinin. [>:] BAH.. Hvorfor sa ikke legen noe om dette til meg da??? Nå blir jeg jo drit nervøs..[&:] Jeg har blitt bedre, men øya er fortsatt hovne. Jeg har jo hatt mye problemer med nyrene mine, så det skulle jo ikke forundre meg om det var noe mer.

Nå ble jeg redd for det da[:(]

Huff, må ikke google ting [&:] Ring legen og spør før de stenger for dagen? Det er kjedelig å gå hele helgen og være redd og nervøs [&:]

ORIGINAL: SunPeace

FY DEG!
Å google egne sykdommer kommer det aldri noe godt ut av[:D] hehe
kreatinin er iallefall på jobben min en av standar prøvene vi tar når vi tar grundige undersøkelser!
Så det er sikkert ikke noen annen grunn til at legen kryssa av på den[:D]

Vet det veldig godt.. Men jeg tenkte jeg skulle finne ut av om det var noen kjerringråd mot hovne øyer, fordi jeg er litt lei av å se sånn ut.. Og da kom jeg såklart over det da vettu[>:][:'(]

Å siden jeg har hatt så mye dritt med nyrene mine så ble jeg litt bekymra[&:]

Å google symptomer kan lede til mye unødvendig bekymring, unge dame! [;)]

Du vet jo aldri, men jeg tipper at sannsynligheten er veldig liten for at du har nedsatt nyrefunksjon. Kanskje heller en form for allergi, eller øyeinfeksjon er mer nærliggende å tro?

ORIGINAL: MariSafari

Huff, må ikke google ting [&:] Ring legen og spør før de stenger for dagen? Det er kjedelig å gå hele helgen og være redd og nervøs [&:]

De har stengt på fredager[>:]

ORIGINAL: Vesla222

Å google symptomer kan lede til mye unødvendig bekymring, unge dame! [;)]

Du vet jo aldri, men jeg tipper at sannsynligheten er veldig liten for at du har nedsatt nyrefunksjon. Kanskje heller en form for allergi, eller øyeinfeksjon er mer nærliggende å tro?

Jeg vet, jeg vet.. [:-]
Ja altså jeg tenker jo at sjansen for det er liten.. Men jeg har liksom ingen andre symptomer enn at jeg er hoven på øyelokkene og under øya. Ikke noe "gugge" i øya eller noe. Ikke klør de eller noe.. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn..

Allergi kanskje? Jeg blir sånn når jeg bruker sminkefjerner feks! Ser ut som en ork fra Ringenes Herre! [:D]

ORIGINAL: MariSafari

Allergi kanskje? Jeg blir sånn når jeg bruker sminkefjerner feks! Ser ut som en ork fra Ringenes Herre! [:D]

Har liksom ikke brukt/vært i nærheten av noe jeg ikke har pleid før.. Bortsett fra ny pute. Men det er sånn fiber pute. Kan vel ikke være allergisk mot det?[8|]

huff....nei er ikke lurt å google noe som helst av sykdommer....jeg gjorde det når jeg var gravid...måtte ringe mannen på jobb for jeg var sikker på at jeg kom til å dø[8D]

håper alt går bra og at det ikke er noe alvorlig....
husk leger må sjeke ut alle muligheter,og ikke si så mye først...da pasientene fort kan bli redde uten grunn[:)]

[:)]krysser fingrene for deg

ORIGINAL: SunPeace

Har du:
diabetes
tretthet
kvalme og oppkast
hudkløe
metallsmak
sure oppstøt
nedsatt blodprosent
høyt blodtrykk
urinsyregikt
?

for dette er også symptomer på nyresvikt

[:D]

diabetes - NEI
tretthet - JA, Men trøtt har jeg vært i 3 år nå[8D]
kvalme og oppkast - NEI
hudkløe - JA, Men jeg har eksem da
metallsmak - NEI
sure oppstøt - NEI
nedsatt blodprosent - JA
høyt blodtrykk - VET IKKE, har ikke sjekka
urinsyregikt - NEI DET TROR JEG DA IKKE? [8D]

Huff, det dummeste er å google sykdommer ja, ikke rart man blir hypokonder av det ;p

Håper det ikke er noe alvorlig :) Stor klem til deg <3

Ikke lurt og google slikt;)

Kan jo være allergi som noen sier her, eller en infeksjon på øynene:) Kan hovne opp på øya av begge deler ihvertfall (snakker av erfaring) :D

Ja.. Jeg skal ringe legen igjen på mandag for å høre om jeg kan få noe for det.. Satser på at det bare er en infeksjon eller noe[:)]

Back
Topp